zaterdag 25 april 2015

Vakantietijd

Hallo!



Dank voor de leuke reacties op de cadeaukaart, ik ben er echt blij mee :)

Vanaf vandaag hebben Rob en ik drie weken vakantie, heerlijk, we gaan ervan genieten. Daarom zal ik er in die tijd op mijn blog niets nieuws te beleven zijn.

Ook de Liftchallenge en Dutch Card Lovers nemen even een vakantie break.

Met de Liftchallenge zijn Cornelie en ik er weer op dinsdag 19 mei en met DCL starten we op zondag 24 mei. Hopelijk tot dan!

   photo Signature.png

maandag 20 april 2015

Cadeaukaartje

Hoi!

Weinig gepost en niet veel tijd gehad voor hobby en bloggen de laatste tijd, werk, afspraken en het mooie weer nodigt ook niet uit tot binnen zitten. Afgelopen weekend lekker geluncht en een stukje gewandeld met mijn beste vriendin en daarna kwam Emmy gezellig bij ons logeren. Vanmiddag is ze weer hier.

Dit kaartje maakte ik met papiertjes uit het blokje van Kaisercraft, wat Cornelie mij cadeau deed toen ze hier een paar weken geleden een dagje was. Er zitten veel mooie papiertjes in die me aanspreken.




Er zit een vleugje goud in, ik ben niet heel erg dol op goud op kaartjes, maar als het subtiel is vind ik het juist wèl mooi. De basis is een zelfgemaakt Silhouettebestand en de tag erin is van MFT, net als de tekst HI en de cirkels. Erachter heb ik een standaardje gemaakt, zodat de kaart toch rechtop kan staan.

Ik wens jullie een mooie dag, het weer werkt mee, ik ga aan de wandel vanmiddag en morgen weer!

      photo Signature.png

dinsdag 14 april 2015

Liftchallenge # 85

Hoi!

De vorige challenge was een succes, erg leuk! Deze keer hopen we daar natuurlijk ook op en aan de liftkaart zal dat zeker niet liggen, want Cornelie koos een heel erg mooie kaart uit. Het origineel is van Nadine, die samen met Cornelie het blog oprichtte en tot eind vorig jaar ons teammaatje was.
Dit is de kaart die we gaan liften, ik vind hem helemaal top:




Ik maakte er dit van:



Ik heb hem vrij letterlijk gelift, met wel andere details, maar vond hem zo mooi dat ik het zo wilde doen. Het papier is van Heidi Swapp. De bloem van Crealies, een mooie stans vind ik dat. Verder een rub on, een epoxy ster, wat bling enz. In het hart van de bloem een cirkeltje van zilverkarton, niet zo goed te zien op de foto.

Doen jullie mee? Op ons blog vind je details van de te winnen prijs en kun je de andere mooie voorbeeldkaartjes bekijken. Je hebt de tijd tot 24 april 18.00 uur, succes!

---------------------------------------------------------

De beurs is Nijkerk afgelopen zondag was erg leuk, veel bekende winkels. Het was de tweede keer voor mij. Zaterdag was het razend druk geweest, hoorde ik. Gelukkig was dat zondag veel minder zodat je overal bij kon. Ineke en ik hebben leuke spullen gekocht, met lege handen daar weggaan is onmogelijk :) Erg geslaagde en gezellige dag gehad! Hieronder mijn buit:


Wat stempels, Brusho, embossingpoeder en een paar Tombow stiften, die op waterbasis zijn en waarmee je dus mooie watercolor effecten kunt bereiken. Ik zag ze bij Posthumus, die ze helaas niet bij zich hadden, maar de Stamping Cottage wel. Een nieuw waterpenseel om te gebruiken met verdunde chloor.
Dit is echt een stempelbeurs en je vindt er zoveel materialen om me te werken. Ik houd ook van stempelen en dus kwam ik wel aan mijn trekken. Ben vooral benieuwd naar de Tombow stiften. De stempels die ik kocht zijn daar ook geschikt voor.
Ik kwam nog wat medebloggers tegen (Nel, Anneke en Aletta) en heb even gepraat met een paar sponsors van ons Liftblog. 
En Bianca, als je dit leest, ik dacht inderdaad jou ook al te herkennen, maar wist het niet zeker en kwam je later niet meer tegen. Volgende keer herken ik je en jij mij!

Vandaag mijn Emmy weer de hele dag hier, we gaan er weer een leuke dag van maken.

   photo Signature.png

zondag 12 april 2015

DCL #232

Goedemorgen,

Vandaag weer een nieuwe challenge voor Dutch Card Lovers, die is deze keer verzonnen door Anja. Zij koos voor een kleuren inspiratie. Een heel mooie in mijn ogen! Dit is hem:




Omdat ik al een poosje niets gedaan had met Mixed Media, koos ik ervoor om mijn kaart daarmee te maken:




De basiskaart afgedekt met gescheurd papier en bespoten met Heidi Swapp Colorshine.Diverse stempels gezet en randjes geaccentueerd met fineliner. Een stencil van Memory Box gebruikt voor de structuurpasta. Bloemen van Crealies met hartjes van pailletten, rood gespoten tule, nietjes en een tekstdie van MFT bewerkt met fineliner. En nog wat minibling.

Onze sponsor is deze keer Scrapcorner. Doen jullie mee? Je hebt de tijd tot vrijdag 24 april 18.00 uur. Op ons blog kun je de zeer verschillende en mooie uitwerkingen van mijn teamleden zien, de moeite meer dan waard!

Vandaag ga ik met een vriendin naar de beurs in Nijkerk, wie weet kom ik wel blogmaatjes tegen :)

Fijne dag!
   photo Signature.png

maandag 6 april 2015

Kleuren...

Hoi!


Zoals de titel van mijn post al doet vermoeden... heb ik weer eens zitten kleuren. Het blijft me toch een beetje trekken, ook omdat het zo rustgevend is. Deze stempel van de bloesemtak kocht ik bij Stampinback. Ben gewoon begonnen .... deze is te doen :)






Ik wilde er een frisse en strakke kaart van maken. Het formaat is 12x12 cm. 
Deze kleurcombi vind ik altijd mooi èn fris, vandaar...
Eerst de basis gesprayd met Tattered Angels Glimmermist Frost, daarna de stempel gezet met watermark en met zwart embossingpoeder bewerkt. De kleur weggenomen met verdunde chloor en een heel dun penseel.
Gekleurd met Distress Ink en waterpenseel, verder schaduw met aquarelpotlood en waterpenseel en daarna nog met een zwart aquarelpotlood. Ach... dat het niet perfect is maakt niet zo uit, ik probeer te leren door naar dingen te kijken enzo. En het is leuk voor af en toe.
De binnenkant is met hetzelfde (oeroude) MME papier bekleed als in de cirkel.

Verder stansen van My Favourite Things, het Hello sentiment is wit op zwart geplakt vanwege schaduweffect. Daaronder een randje met een klein stempeltje van .. ?? Weet het echt niet meer.

Wens jullie een prettige dag! Aan het weer zal het niet liggen, heerlijk!! Helaas.... valt tegen, dit was een klaargezet bericht :)
   photo Signature.png

dinsdag 31 maart 2015

Liftchallenge #84

Goedemorgen!

Laatste dag van maart, we gaan alweer april in, het voorjaar! Daarom een liftkaart in bloemige sferen, die ik voor deze challenge koos. Hij is gemaakt door Wendy McKee, we hebben al eerder een liftkaart van haar gehad. De link naar wat van haar werk bij Studio Calico vind je hier. Haar blog is leeg, ik weet niet of ze nog een ander blog heeft. Het werd deze kaart van haar:




Mijn versie:


Ik maakte er een shabby chic uitwerking van met de mooie papiertjes van Beatriz Jennings (Etsy shop, digital papers). De rozen en blaadjes uit het papier geknipt, net als de chevronrand. Verder pins met spacers, tekststempel, cirkel van MFT, plakletters, fineliner, Marta Stewart minivlinder. En natuurlijk inkt voor de randjes.

We hebben er weer een nieuwe sponsor bij, de Scrapheap wil ook graag sponsoren, hoe leuk!
Op ons blog vind je meer daarover en ook de prachtige kaart die Cornelie maakte. Doen jullie mee?
Je hebt de tijd tot vrijdag 10 april 18.00 uur. Succes!

Fijne dag! Ik heb vandaag rapportenmiddag/-avond, dus ben onder de pannen ;)

   photo Signature.png

zondag 29 maart 2015

DCL #231

Hallo daar,

Allereerst dank jullie voor de lieve en leuke reacties op de vorige kaart!

Rosalien verzon weer een nieuwe challenge voor Dutch Card Lovers, natuurlijk voor deze tijd van het jaar heel toepasselijk, namelijk: Nog even en dan is het Pasen. Deze keer wil ik een Paas creatie zien. Verras ons met jouw uitwerking in dit thema.



 Als ik eerlijk ben heb ik niet veel met Pasen. Wel toen de kinderen klein waren en we eitjes verstopten, we hadden een versierde Paastak en andere Paas decoraties. Maar nu doe ik er niets meer aan, behalve dat mijn man lekkere chocolade-eitjes krijgt, maar aan hem is een versierd doosje niet besteed. En de dames in mijn omgeving zijn op dieet, dussss.... ;)



Daarom toch maar een kaart, één met een twist.
De "eitjes"zijn ovaaltjes uit de Silhouette, gesneden uit met waterverf gekleurd papier. in verschillende diktes op elkaar gepakt en bewerkt met inkt en Crackle Paint. In een wit frontje grotere ovalen gesneden met de Sil en daarin de eitjes geplakt. Daarna "bloemen"ervan gemaakt, met op één ervan een piepklein insektje. Ik zie op kaarten weleens van die stempels met zwart witte accenten, die vind ik zo leuk! Daarom de randjes en stengels van de bloemen zo gedaan met een fineliner. Nog wat bling, een computertekstje en klaar.

We worden gesponsord door Hobbyshoppie deze keer en je kunt meedoen tot en met 10 april 18.00 uur. Succes, ik heb zo'n idee dat veel van jullie wèl iets hebben met Pasen :), dus laat maar zien, leuk!

Nog een prettige zondag!
 photo Signature.png

dinsdag 24 maart 2015

Kinderkaart ter herinnering aan opa

Hoi!

Vandaag een super gezellige dag met Cornelie doorgebracht, ze is net naar huis.
Ik ben heel slecht in samen scrappen en ook al heb ik het wel geprobeerd, ik moet alleen zijn om ergens toe te komen en dat vindt ze gelukkig niet erg. We komen toch de dag wel door omdat we veel te praten hebben. Gezellig samen geluncht, het vloog weer voorbij!

Het is alweer een week geleden dat ik een kaartje plaatste, tussendoor wel gekeken en geblogd, en zelf wat gemaakt ook.

Voor deze kaart wilde ik eerst toestemming vragen hem te mogen plaatsen. Dat mag en ook met foto.
Een paar weken geleden overleed mijn buurman Jan, ik heb daar wel iets over gezegd hier omdat ik de kaart liet zien die ik voor zijn vrouw maakte.
Drie weken voor zijn overlijden vroeg ze me of ik voor hun twee oudste kleinkinderen, die opa bewust hebben meegemaakt (de jongste is nog niet geboren en de derde is net geboren) een kaart wilde maken waarin opa een boodschap kon schrijven.
Natuurlijk wilde ik dat, maar vond het wel heftig. Het moest een echte kinderkaart worden, vrolijk en met een foto van opa.

Ik heb schetsjes gemaakt en samen met haar iets uitgekozen, ook w.b. papier. Ze had wel bepaalde wensen en daarom koos ik voor een digitaal blokje, ook dat hebben we samen uitgekozen. Voordeel daarvan vind ik dat je print wat je hebben wilt en ook op het formaat dat je wilt. Bovendien is kinderpapier niet zo vaak te vinden en zeker niet als je het snel wilt hebben.

Dit werd het resultaat:



Een vouwkaart met een standaardje aan de achterkant, een band eromheen met de foto van opa en erin een grote tag met ruimte om erop te schrijven. De tweede bijna hetzelfde, maar net anders. De foto van Jan gestanst uit een foto, die ik van haar kreeg en die ik op maat maakte voor de cirkel.
Gelukkig was ze het wat ze bedoelden en heeft opa er nog een boodschap in kunnen schrijven. Twee weken later overleed hij. Wat mij heel erg goed gedaan heeft is dat ik dit nog voor ze kon doen, dat de dochters het ook fijn vonden en dat het nog op tijd was. 


   photo Signature.png

dinsdag 17 maart 2015

Liftchallenge # 83

Hoi!

Leuk al die verschillende interpretaties van de vorige liftkaart! We hebben ook weer nieuwe deelnemers erbij, waarmee we blij zijn.
Cornelie is deze keer aan de beurt voor de nieuwe challenge en dit is wat ze koos:

Deze keer hoeft niet zo zeer de kaart in z'n geheel gelift te worden, maar meer de techniek van embossen op Kraft en kleuren op Kraft. Dat dit een mooi effect geeft zie je wel op de voorbeeld kaart. Hoe je dit verder maakt mag je zelf invullen. Ook waarmee je kleurt.


Ze gaf er een voorbeeldkaart bij, Jackie Parkins maakte hem:


Ik vond het meteen een leuke opdracht en maakte er deze mee:



Ik koos voor een stuk van een SU stempel, waarmee ik ook meteen in kleurwerk terecht kwam :) NIET mijn forte.
Ik merkte dat kleuren op kraft nog niet zo makkelijk gaat. Probeerde het met SU markers, met Blendabilities, met Distress inkt en als laatste met aquarelpotloden. De eerste pogingen kwamen dof en flets over, het potlood gaf nog het mooiste resultaat. Over de witte bloem ben ik wel tevreden, de rest minder.
Daarom maakte ik er nog een, die een stuk minder moeilijk kleurwerk nodig had :)




Je kunt deze keer een leuke prijs winnen van 't Scrapateljeetje. Aletta is onze gastdesigner en haar kaart en die van Cornelie vind je op ons blog. Doen jullie mee? We zijn benieuwd naar jullie kleurwerk! Je hebt de tijd tot vrijdag 27 maart 18.00 uur. Succes!

 photo Signature.png

zondag 15 maart 2015

DCL # 230

Hoi!

Margot is deze keer aan de beurt voor een nieuwe challenge van Dutch Card Lovers. De vorige van Ellen was een succes en natuurlijk hopen we dat deze dat ook weer is. Margot koos voor een leuke schets:




Ik had eigenlijk wel meteen een idee en dit werd mijn kaart:




Deze stempels had ik nog niet geprobeerd en het leek me leuk om de bloemen door te laten lopen achter een verdiept gedeelte met een mica raampje. Het stempelwerk is gedaan m.b.v. SU Blendabilities, daarmee heb ik direct op de stempel gekleurd. De cirkeltjes komen ook uit dezelfde SU set (Painted Petals). Ik heb eerst het frontje gestempeld en toen met een MFT stans het stukje eruit gehaald. Een verdiept gedeelte gemaakt met foamtape, de uitsparing afgeplakt met mica en dat gedeelte opgeplakt op een kaart waarop het gestanste stukje precies achter het raampje valt. Het was een precisiewerkje, maar gelukkig lukte het in één keer.

We worden deze keer door Harlekino gesponsord. Op het DCL blog vind je daarover meer en ook kun je de daar de zeer verschillende en mooie kaarten van mijn teammaatjes en van Cornelie, die deze keer onze gastdesigner is bekijken, de moeite waard!

Ik wens jullie nog een goed weekend!


 photo Signature.png