zaterdag 15 november 2014

Mixed media canvas.. oma

Hallo!

Het kriebelde weer, soms moet ik echt werken met inkt, sprays en embossing paste en alles eromheen.

Een studiofoto van mijn omaatje staat centraal. Zij was toen een jong meisje van 18 jaar, ze is op die leeftijd  getrouwd met mijn opa, een leuke en vlotte man, geliefd bij de meisjes. Maar ook een die het haar niet makkelijk maakte. Ze kregen vier kinderen en een daarvan was mijn moeder. In de oorlog heeft ze heel veel meegemaakt en ook daarna had mijn oma het niet makkelijk. Later werd het beter, omdat zij en opa het prettiger kregen, ook met elkaar.
Ze was een lieverd, ik was dol op haar. Ze werd 97 en tot haar dood hield ze belangstelling voor ons.

De studiofoto gebruikte ik voor dit canvas (20x20 cm) .



De achtergrond is gemaakt met een laagje gesso, daarop met stencils embossingpaste, daaroverheen diverse sprays en inktjes: Heidi Swapp Colorshine, Distress inkt/ Distress Stains. De bloemen zijn deels gekleurd met spray.
Klok, flesje radertjes, kettinkje, sleuteltje, scharniertje: Tim Holtz.
Brads: SU. Letters OMA (bewerkt met o.a. inkt) Kruidvat, net als plakparels. Enz..enz.

Op deze foto zit ze met mij als baby op schoot. Ik denk nog best vaak aan haar.


 Ik wens jullie nog een fijn weekend!

  photo Signature.png

47 opmerkingen:

Marjanne zei

Prachtig! wat een mooie foto... en je verwerking is zo gaaf, beetje steampunk met die radartjes!

Irene zei

OOOOOH Marjan, ik ben een beetje ontroerd door je warme woorden over je lieve Oma (heb je niet ook nog steeds haar blikje met knopen of ben ik in de war??). Je canvas is onwijs mooi, denk dat dit wel een heel mooi plekje in je huis gaat krijgen! ter ere van Oma!

xx Irene

Je@net zei

Wat mooi, Marjan. Een prachtige, maar ook heel dierbare en lieve herinnering, lijkt me!

Anneke. zei

Schitterende canvas, Marjan! Wat een prachtige foto's. Heerlijk blijven koesteren.
Groetjes Anneke

Ans Gilbert zei

Hoi Marjan,
zag net je foto op FB..wat schitterend gemaakt een prachtig aandenken een een lieve vrouw, ik zag de foto en weet je wie ik er in zag ?? Emmy..
liefs Ans

Erica ♥ zei


Wowwww Marjan, dat heb je echt schitterend gemaakt,
ziet er zo super gaaf uit ☺

Een leuk en gezellig (knutsel) weekend ☼
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}

Lia zei

Ik zie beslist trekjes van je oma in jou terug. Wat een prachtige herinnering aan haar!
Lia xx

Anneke zei

Wat is dit mooi en bijzonder. Geweldig. Groetjes Anneke.

Nicole Parmentier zei

Wat een prachtige foto en wat lijk je op haar! Je hebt er een geweldig mooi en dierbaar kunstwerk van gemaakt!! Heel bijzonder!!

Willy zei

Een ode aan je lieve oma, prachtig Marjan!! Je schrijft met zoveel liefde over haar ze was vast een bijzonder mens, kan me voorstellen dat je nog vaak aan haar denkt!

Ellen zei

Och Marjan, wat prachtig! Geweldig dit canvas ter herinnering aan je oma. Ook het fotootje van je oma met jou als baby is bijzonder. Fijn dat je met zulke warme gevoelens aan haar terugdenkt.

Caro's Kaartjes zei

WOWIE wat is die prachtig geworden zeg! Wat een mooie herinnering zo aan je oma.

Colien zei

Wat een prachtige ode aan je oma, heel mooi! Je warme gedachten vertalen zich in het canvas, bijzonder dierbaar!
grtz. Colien

Inky and Quirky Designs zei

Oh wow Marjan,this is yummy and more yummy in all its details. Your grandma looks like she was a lovely lady. Beautiful creation,love it
Big hugs
Donna xxx

Romy zei

Wauw, het ziet er echt schitterend uit! Wat geweldig met al die mooie texturen en diepe kleuren. Een prachtig eerbetoon aan je oma!

Tineke van der Linden zei

Wat heb je een schitterend canvas gemaakt Marjan! Zo mooi met de foto van je oma. Een prachtige herinnering aan haar. Leuk, de foto van oma met jou als baby. Ze heeft een lief gezicht, echt een oma. Zo heb ik ook een mooie herinnering aan mijn ene oma.
Groetjes Tineke

José zei

Prachtig dit canvas, heel veel leuke technieken en spulletjes heb je gebruikt, echt schitterend met als middelpunt deze prachtige foto van je oma.

Brendaxx zei

Wauw Marjan wat een prachtige canvas! Supermooie foto ook van je oma (die andere ook hoor waar je bij haar op schoot zit). Heel veel te zien op je canvas, heerlijk al die details! Love it!
Groetjes en fijn weekend,Brenda

KarinsArtScrap zei

wow schitterend Marjan super mooi bewerkt ziet er gaaf uit.
hier hou ik van
Gr Karin

Marfien zei

Wat een mooie kleuren heb je gebruikt, ziet er geweldig uit.
Wat de curry betreft, die smaakte heerlijk, eerst met rijst, de tweede keer met aardappelen en stoofpeertjes, een verrassende combinatie ( dit recept kan heel goed zoutarm)

Judith zei

Wat een eerbetoon aan je oma! Ik hoop dat kleine Emmy dat ook ooit voor jou doet (-:
Prachtig, Marjan hoe je de foto hebt omlijst, je oma zou trots zijn geweest!!!

Els zei

Super wat een pracht herinnering heb je gemaakt van je lieve oma.
En wat was een prachtige vrouw. Zo lief die foto met jouw en fijn dat je zulke liefdevolle herinneringen aan je oma hebt.
Groetjes, Els

Henriëtte zei

Wat een supergaaf canvas heb je gemaakt , helemaal leuk dat je een foto van je oma hebt gebruikt. Echt een prachtige herinnering zo.

groetjes en een fijn weekend,
Henriëtte

Doreen zei

This is gorgeous,fab image.xxx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooi eerbetoon aan je oma Marjan dit mooie mixed media canvas. Prachtig zoals je de verschillende materialen en structuren gecombineerd hebt in die warme kleuren. Ik zou hem een mooi plaatsje geven om van te genieten.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hoi Marjan,
dit is een prachtig eerbetoon aan je oma. Wat een schitterende canvas hebje gemaakt met je oma centraal. Jij met je oma en nu ben je zelf oma. Bijzodner! Klopt het dat ik in jouw babyfoto wat gelijkenis zie met de foto van Emmy als baby?
Mooi is dat om te zien dat er echt bepalde dingen worden doorgegeven.
Fijn dat je zulke herinneringen hebt. Heb ik ook, maar meer nog aan mijn opa's.
Groetjes,
GerJanne

Mona Pendleton zei

Wow Margan! What a gorgeous canvas an amazing tribute to your grandmother! Love all the texture and embellishments! A real work of art! Thanks for the inspiration!

maria's knutselplezier zei

Wat een prachtig eerbetoon aan je Oma ze zou zeker heel blij geweest zijn met dit prachtig werkstuk, en wat een mooie vrouw was zij!! Heel mooi gedaan en heel respectvol tegenover een dierbare!!!Prachtig!!

Groetjes
Maria

Alie Hoogenboezem-de Vries zei

Een foto van een lieve vrouw...wat heerlijk dat je haar als oma zo lang mocht kennen Marjan. Prachtig zoals zij centraal staat in dit creatief opgebouwde canvas...waardevol kunstwerk...
Goede zondag verder, Alie :-)

Scraptastisch zei

Wat een fijne herinneringen aan je Oma en wat mooi dat je een Canvas hebt gemaakt
met een portretfoto van haar! Ik heb je bord uitgebreid zitten bewonderen, vind het schitterend!
De laagjes met de pasta en kleurige bewerking van inkt en de gebruikte Tim materialen samen
met alle bloemen maken het een heel gaaf geheel! Het hangt inmiddels vast op een speciaal plekje!
Fijne zondag verder Marjan en lieve groetjes van Mij

Wilma zei

Het eerste wat mij opviel toen ik op de foto van jou op schoot bij je oma klikte: wat lijk je op haar en Emmy op jou voor zover te zien.
Mooi en liefdevol zoals je over je oma schrijft.
De canvas vind ik g e w e l d i g. Zo mijn smaak. Sla hem op want ik ga hem zeker als voorbeeld gebruiken als ik het zelf 'aandurf'.

Gerdine zei

Wat mooi om zo je oma te eren met een mooie LO!

Gerrina zei

Wat een mooie herinnering en eerbetoon aan je Oma! Mooi geheel en zo´n liefdevol verhaal! Groetjes, Gerrina

!neke zei

Super gaaf ! Leuk die foto erin van je oma !
Fijn om mooie herinneringen te hebben !
Ik zie Emmy in die baby !
groetjes !neke

Misseke zei

Schitterend canvas heb je gemaakt Marjan - prachtigmooi hoe je de foto van je oma hebt verwerkt - mooie woorden en herinneringen en een geweldig mooi eerbetoon.
Groetjes,
Misseke

Marianne Schut zei

Wauw Marjan, wat een pracht stukje nostalgie heb je weer uit je handen getoverd, snap wel dat je af en toe even je inspiratie kwijt moet hoor, je bent hier echt een kei in.
Het is een schitterend portret geworden van je oma, wat heerlijk dat je zulke fijne herinneringen aan haar hebt, ik zie ook wel wat gelijkenissen ook met jou als baby en de kleine Emmy, leuk dat je dit bijzondere plaatje met ons deelt! Liefs Marianne

Алексровер Анна zei

So beautiful woman was your Grandmother! It is wonderful that she inspired you to make such interesting and great creation!!!!

Wybrich zei

Heel erg mooi Marjan!

Anoniem zei

Echt onwijs leuk!
Heerlijk hoe je hebt zit toveren met al die sprays en inkt!
Een geweldig resultaat met emotionele waarde!
Prachtig!
Liefs Jacomijn

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat gaaf gemaakt Marjan!! Echt geweldig.. En wat een mooi verhaal erbij.. 97, wat een mooie leeftijd.. Ik mag ook zo gelukkig zijn, mijn omaatje wordt deze week 93 en ben blij dat ze er nog is!! Ik kan me indenken dat je haar mist.. Jouw canvas is een prachtige herinnering en iets waar je vaak naar kunt kijken!
Groetjes, Yvonne

ida zei

Wat prachtig!!.. en wat leuk met je oma in de hoofdrol, mooie vrouw en mooie herinneringen!

Unknown zei

Sorry, sorry, tijdje weggeweest! Geen gebrek aan animo aan deze kant hoor, maar zijn na een druk seizoen een weekje weggeweest (toch weer deels werk, dat dan weer wel hè, ha ha ha!) en zitten nu volop in een mini-verbouwing, dus vandaar in elk geval mijn stilte ;-) Maar dat neemt niet weg dat wanneer ik tijd heb, ik niet heerlijk aan het genieten ben van wat je hebt gemaakt, wow, wat ben je heerlijk bezig geweest, het is weer enig allemaal! Liefs, Ira
Ira’s Crea Corner

Stella zei

Wat een ontroerend lief bericht; zo warm geschreven over je oma. En je canvas is schitterend. Ik ben altijd weer onder de indruk van je gebruik van technieken. zo steengoed!
Die babyfoto van jou is ook schattig!

Deborah zei

Oh wauw!!! Je bent er zo'n kei in! Mooi eerbetoon aan je oma!

Unknown zei

Marjan! Your artwork is the most beautiful! Love the colours and the shading! The stenciling on the background is gorgeous! beautiful photo too! Love this piece! xx

Marlies zei

Een schitterende canvas met je oma erop Marjan. Ik vind het helemaal geweldig. groetjes, Marlies

Pet73 zei

Such a wonderful project! Love the different textures!