donderdag 29 september 2016

Voorlopig laatste shakercard

Hoi!

Ik zei al dat ik drie shakercards maakte voor de challenge van DCL, die morgen afloopt. Dit is mijn laatste (voorlopig).
Deze is in een heel andere stijl, de shabby stijl waarin ik ook heel graag werk:


Ik geloof dat je ze niet zo vaak ziet in shabby kaarten, maar ik vond het best kunnen. Sequins gecombineerd met gestanste sterretjes in goudtinten. Het achtergrondpapier is geprint papier (van een Etsyshop) en daarna is het geëmbossed en met distressinkt bewerkt om er een wat oudere look aan te geven. Ook het rechthoekje waarin de shaker is gemaakt komt uit een Etsyshop. Nog wat takjes, een kerstster, sterretjes en crispy lint en de rest wijst zich wel vanzelf.

Vandaag een lange dag, na schooltijd tot negen uur 's avonds kennismakingsgesprekken met de ouders. 

Ik merk trouwens een afname van volgers hier en een enorme toename van vriendschapsverzoeken op Facebook. Ik hoop toch dat het niet allemaal die richting op schuift. FB is leuk, maar veel oppervlakkiger vind ik. We zien het wel.


37 opmerkingen:

Mona Pendleton zei

Wow Marjan! What a gorgeous Christmas card! Love the pretty mix of patterned paper and the fun shaker!

Je@net zei

Oooh...ik vind deze toch ook wel heel erg mooi, Marjan. Een prachtige kerstschudkaart!
Fijne dag gewenst.

Els zei

Een hele mooie schudkaart en mooie kleuren, maar ook de tekst op deze manier vind ik erg leuk passen.
Ik merk het ook dat veel volgers voor facebook kiezen en ik moet toegeven dat ik er tegenwoordig ook iets meer ben. Een poosje geleden heb ik zelfs overwogen om alles op facebook te gaan zetten, omdat blogger soms problemen heeft met het plaatsen van berichten. Nu kwam ik in de leeslijst weer een paar berichten tegen die nog niet op hun blog geplaatst waren.
Je hebt een hele lange dag en veel plezier met de kennismaking gesprekken. groetjes, Els

Tineke van der Linden zei

Wauw, deze schudkaart is mooi Marjan! Heerlijk in jouw stijltje.
Succes met de lange dag!
Het is even geleden dat ik veel reacties op blogs heb achter gelaten. Niet dat ik wil stoppen maar er gaat zoveel tijd in zitten die ik soms gewoon niet over heb. Dan is FB (ook op mijn mobiel) wel ff makkelijker om te reageren... Maar blijf gewoon bloggen hoor!
Groetjes Tineke

Romy zei

Die verschuiving naar Facebook herken ik inderdaad. Jammer, maar het biedt ook wel weer nieuwe kansen. Ik blijf je in ieder geval gewoon volgen!
Je kaart is prachtig! Heel erg stijlvol! Dat vogeltje vind ik zo leuk.

Angela zei

Wat is ie Schitterend Marjan! Shaker en shabby gaat méér dan goed samen!
Succes met je lange dag vandaag.... ff de tanden op elkaar;).
Heb zelf ook een FB account, maar doe er heel weinig mee. Vind bloggen nog steeds het leukst, maar zie ook een verschuiving naar FB; erg jammer. Ben het met je eens dat FB oppervlakkiger is...

Linda zei

Wauw hij is geweldig geworden, wat een schitterende kaart. Ik doe zelf stiekem wel meer op FB dan op blog gewoon omdat het allemaal wat makkelijker en sneller gaat. Maar ik ben de laatste weken het bloggen ook weer wat meer op gaan pakken omdat ik wat meer tijd heb nu, is toch ook erg leuk.
gr Linda

Sabine zei

Wat heb je weer een prachtige kaart gemaakt. Helemaal je stijl. Al vind je brusho-kaarten enzo ook altijd heel mooi Heel gaaf voor een shakerkaart Liefs sabine

Marianne zei

Wat een prachtige kerstkaart en supermooi papier. Vind hem echt super geworden!! Groetjes,
Marianne

Sylvia zei

Prachtige kerstkaart,Marjan.Mooi shaker gedeelte en een hele mooie embossing achtergrond.

Groetjes,Sylvia.

Scraptastisch zei

Hoi Marjan,
Heel leuk de afwisseling op je blog en ook deze stijl vind ik erg mooi! en zie hele leuke details! Ik hoop met je mee wat Facebook betreft! Bloggen is zoveel persoonlijker! Ik heb nog steeds geen Facebook en vind het eigenlijk prima zo!
succes met je lange dag ... groetjes van Gerie

Maria V zei

Schitterende kaart. Bloggen kost meer tijd, maar is zó leuk. Je krijgt meer te horen en te zien dan op FB. Ik blijf blog fan.

Алексровер Анна zei

Marjan, love this shaker card! It looks like a funny little game for adults to shake the card ))) great for Christmas !

Doris knippenenplakken zei

Hoi Marjan,
Schitterende schudkaart Marjan !
Ja idd bloggen gaat heel erg achteruit bijna niemand laat nog een reactie achter en op Facebook is er heel veel meer animo zoals je schrijft we zien hoe het verloopt .Al vind ik bloggen heel leuk . Groetjes Doris

Irene zei

Je vorige serie vond ik al zo schitterend in die aquatinten maar dit is toch ook wel weer een beauty Marjan, je bent van vele markten thuis en gebruikt dingen waar ik nog nooit van had gehoord *lol* (fuse tool, YUPO-papier etc.). Wat ik van FB vind weet je al lang, de wereld wordt steeds luier en onpersoonlijker lijkt het wel.
Ook ik blog veel minder bloggen dan voorheen, er wordt zo veel gemaakt en dat is niet bij te houden maar juist die kleine persoonlijke reactie is zo veel leuker dan dat duimpje!
Succes vandaag, liefs xx Irene

KarinsArtScrap zei

schitterende kaart heb je gemaakt Marjan.
ik ben het helemaal met je eens facebook is leuk maar bloggen vind ik veel mooier en persoonlijker.
Gr Karin

Misseke zei

Wat een schitterende schudkerstkaart heb je ervan gemaakt Marjan - supermooi in deze shabby chic stijl - het is echt een plaatje!
Groetjes,
Misseke

Ans Gilbert zei

Hoi Marjan,
prachtige kaart heb je gemaakt in deze mooie stijl, het shaker gedeelte is erg leuk, weer een top kaartje,
groetjes,
Ans

Rosina zei

Heel mooi dit kerst shakerkaartje Marjan...heel mooi gedaan...en ik blijf hier hoor...doe maar een beperkt aan FB ...

groetjes Rosina
DT52 WTC

GerJanne zei

Heel mooi! Die shabby uitstraling is ook prachtig en gaat je zo goed af
Ik hoop ook dat FB niet de overhand gaat krijgen, want eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan. Even klikken op vind ik leuk en hup verder. Juist het elkaar leren kennen door wat extra 'verhaaltjes' is zo leuk! EN ik heb het idee dat het op FB niet gelezen gaat worden. Daarom waag ik me er niet aan en blijf ik lekekr bloggen!
Groetjes en straks lekker met de benen omhoog!
GerJanne

Colien zei

Prachtige kaart en prima combinatie, shabby en shaker gaan goed samen! Tja, lange dagen genoeg in het onderwijs en vaak in pieken...
Blogger wordt inderdaad wat minder, maar ik vind het ook nog steeds erg leuk...
grtz. Colien

Willy zei

Wat een prachtige shabby kaart, shaker en shabby bij jou kan dat! Idd jammer dat er steeds meer bloggers overstappen naar FB, ik vind bloggen ook veel leuker en persoonlijker dus ik blijf!!

Renate zei

Wauw!!! Ik denk dat dit stiekem toch wel één van mijn favorieten is. Kei leuk dat je 'm in shabby chic hebt gemaakt.
Het zou zo jammer zijn al het bloggen verdwijnt. Het lezen van een leuke reactie is zó veel leuker, dan een blauwe duim omhoog. Onlangs heb ik wel een facebook pagina aan gemaakt voor mijn hobby, maar dit heb ik gedaan omdat je bij veel challenges alleen nog maar kan meedoen via facebook.

-xies- Renate.

Stella zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Stella zei

Ik vind jouw shabby stijl uniek. Het shaker element kan prima; het past zó mooi! Ik zie veel elegante details. Tikje klassiek en dat geeft net dat tintje extra. Niet zo volgedouwd met krullen en frutsels:)
Succes op de ouderavond. Dat is een lange dag met veel voorbereiding en indrukken!
Wat je schrijft over bloggen; ik ervaar hetzelfde. Ik blog nog steeds; vind het erg leuk. Maar de reacties nemen af;d at is inderdaad jammer. Maar het is nu eenmaal zo. Ik plaats wel met regelmaat maar zeker niet superveel. En ik kan de mega productiviteit van anderen niet altijd bijhouden :) Ik plaats geen kaarten (meer) op Facebook; daarvoor gebruik in instagram.

Marfien zei

een heel mooi kaartje Marjan, je bent echt goed in deze stijl. Heb geen gezichtenboek en ik begin er ook niet aan, daar word ik nou doodmoe van, zit je gezellig op visite, ping, ping ping, even kijken, kan net zo goed thuis blijven . . . Weet niet of je de boel op fb terug kan kijken maar soms zoek ik op je blog even naar die bepaalde techniek of een leuke tekst, en lekker achter en groot scherm zodat ik het allemaal goed kan zien

Inky and Quirky Designs zei

Another stunner of a card Marjan, loving the shaker cards. Funny you should say about the number of blog followers, there hardly seems to be anyone around at the moment, very sad :/
hugs
Donna xx

Kaartenkraam zei

Prachtige kaart en shaker en shabby gaan heel goed samen, dat laat jij wel zien.
Bij mij neemt het aantal 'officiële' volgers ook af en het aantal reacties helemaal. Toch wordt er dagelijks zo'n 80 keer naar mijn blog gekeken maar toch krijg ik maar zo'n 5 á 7 reacties.
Facebook heb ik wel maar ik wil dat en het kaarten maken gewoon gescheiden houden. Bovendien krijg je dan 100x 'vind ik leuk' te zien dat zie ik als hetzelfde hier dat er zoveel komen kijken maar niet reageren.
Ik blijf je hier wel trouw hoor!

groetjes van Ank

Thea zei

Prachtige shabby kaart Marjan, mooi geheel en een beetje bling hoort immers bij kerst. Ik ben ook geen regelmatige blogger alleen als ik zin heb en zal alleen een reactie geven als ik iets echt mooi vind en niet om het reageren. Ik las in het verleden vaak (en nog wel eens) oh weer een volger verdwenen of wat weinig reactie's Nu volg ik ook niet heel veel blogs dus dat scheelt ook. Heel af en toe plaats ik een foto op FB (maar dat is alleen voor familie en vrienden die zien mijn blog niet) maar eerder nog op IG puur voor mezelf om lekker foto's te bekijken. Maar ik blijf wel langskomen hoor, vind je blog veel te leuk omdat je zoveel verschillende technieken gebruikt.

Fijn weekend,
groetjes Thea

Gerrina zei

Ik vind 'm mooi; warm en echt mooie kleuren voor kerst! (ben er niet meer aan toe te komen om weer eens een shakerkaart te maken...) Fijn weekend!

Martha zei

Hoi hoi Marjan,
ik vind deze kaart heel mooi geworden in deze stijl,
prachtig!!!
Liefs van Martha

Dora zei

oef...wat mooi en zo chique. prachtig!

Maaike Huisman zei

Ook ik zou graag zien, dat je blog gewoon je blog blijft.
Op FB is alles zo snel naar beneden gezakt, dat je erg moet zoeken.
Ik blijf je wel volgen, al die verschillende stijlen vind ik erg mooi.
Je beide kerstkaarten vind ik prachtig.
Bedankt voor je antwoord op mijn blog, mijn craftsheet is weer schoon.
Leuk, dat je altijd zo snel reageert op de challenge.

Groet, Maaike
P.S. je lange dag is bijna voorbij.

aussie aNNie zei

Stunning card and such gorgeous colours combined . Not a lover of facebook, very inpersonal and I much rather visit a blog...hugs...have a lovely weekend.xx {aNNie}

Miranda V zei

Leuk om in deze stijl ook een shaker te zien, hij is mooi geworden met de bijpassende schudsels er bij!

Ik blijf ook blogfan, het is zoveel leuker en 'dichterbij'. Het is heel erg blansen, Instagram en Facebook pak ik er op mijn mobiel gemakkelijker bij om even te kijken wat anderen zoal maken. Voor het up to date blijven is dat een snelle manier. Maar bloggen blijft favoriet! Hier kijk en lees ik graag en als tijd het toe laat, ook een reactie. Niet meer omdat het moet of omdat ik mij verplicht voel, maar gewoon als ik iets mooi vindt het leuk vindt om het te laten weten. Zo blijft het allemaal leuk!

Miranda V zei

Nee, automatisch woordenboek... ik wilde geen t achter vind. ;-)

Wendy Koorevaar zei

Jee dit is ook echt een beauty ...zucht. Zo romantische en mooie warme kleuren, ben er weg van.

Ja je merkt echt dat het bloggen minder wordt de laatste tijd. Ik zit er zelfs aan te denken om mijn FB pagina ge verwijderen omdat het allemaal niet bij te houden is. Het bloggen vind ik namelijk nog steeds het leukst en door alle sociaal media kom je daar gewoon te weinig aan toe.

Liefs,
Wendy