woensdag 22 maart 2017

Yupo en alcohol inks

Nog niet zo lang geleden had ik een leuke dag met vriendin Ineke, die tevens een ex collega is.
Ze gaf me een stapeltje Yupo papier, erg lief! Ik heb al een poosje niets meer gedaan met dit soort papier en Alcohol inks en hierdoor ging het weer kriebelen.
Op Pinterest heb ik eens een kaart gezien waarbij de tekst uit het achtergrondje werd gestanst en weer op de kaart werd verwerkt, een beetje verhoogd. Dat vond ik erg mooi en heb het toegepast op mijn kaart.




Het leek me leuk om met een zwarte Micron pen de vormen te omlijnen en er een soort bloemen van te maken door ook wat doodles toe te voegen.
Het tekstje heb ik drie keer extra gestanst en met mijn Create-a-sticker apparaat van Xyron voorzien van lijm. Ik heb dat ding al heel erg lang en vond het achter in de kast weer terug. Meestal gebruik ik een Glue pen van Zig.

Vandaag is weer een Emmy dag, op haar school heeft twee keer per maand de onderbouw een vrije woensdag. Stempelen vindt ze ook heel leuk. Ik heb haar geleerd dat ze elke keer als ze wil wisselen de stempel moet schoonmaken en dat doet ze braaf, zo schattig!


Groetjes, Marjan

35 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een gaaf effect, Marjan. Vind het een erg mooie, zonnige kaart geworden.
Fijne dag samen met Emmy!

Nancy Soetaert zei

wat een toffe kaart in deze zomerse kleuren! Ik heb nog nooit met alcoholinkt gewerkt, mooi resultaat en tof hoe je 'vlekken' bewerkt hebt!!
Geniet van je dagje met je kleindochter!
nancy

Danielle zei

Heerlijk hé, als die kleintjes zo serieus bezig zijn. Dat wordt genieten vandaag, leuk! Net als jouw kaartje, wat mooi Marjan. Zie het inderdaad vaker voorbij komen, zo'n uitgestanste tekst. Mooi effect!

sandie zei

What amazing vibrant colours and love the hidden words x

Maartje zei

Prachtige kaart met zonnige kleuren! Geniet van je Emmy dag :)

Linda zei

Wat een knap werk, het is niet helemaal mijn smaak, maar hoe je het gedaan hebt is erg kunstig.
gr Linda

Sabine zei

Heel knap gedaan, leuk met die bloemen en ik zie er ook een gezichtje in, onderin naast het woord wishes.Liefs Sabine

Colien zei

Wat een gaaf kaartje, heerlijk die vrolijke kleuren en mooi met het verhoogde woord! Geniet met Emmy, vandaag mag ik neefjes Mels (4) en Quint (3) uit school/peuterspeelzaal halen en zijn ze vanmiddag gezellig bij mij... ben benieuwd ;-)
grtz.Colien

Marfien zei

Als ik deze kaartjes van jouw zie heb ik altijd een slabbetje nodig :-) vind het een gave techniek. Heb ontdekt dat ik ook yupo papier in huis heb (gekregen van de drukker) maar volgens mij heb ik geen alcohol inkt. veel knutselplezier met Emmy, jong geleerd . . .

Gerrina zei

Mooi dat je zulke heldere kleuren hebt gebruikt; het is een zonnetje op een kaart! Die techniek van verhoogd inleggen blijf ik heel mooi vinden en de zwarte lijnen maken het een super ontwerp! Groetjes, Gerrina

Hannelie zei

So mooi vrolik en vars!

Sylvia zei

Mooie kunstzinnige kaart, Marjan.leuke zonnebloemen.Fijne dag met Emmy.

Groetjes, Sylvia.

KarinsArtScrap zei

schitterend Marjan en prachtig van kleur.

Gr Karin

SewPaperPaint zei

The doodles really bring this to life! Amazing! Hugs, Autumn

Ans Gilbert zei

Hoi Marjan,
het duurde even voor ik de ingelegde tekst vond, ik zag eerst alleen maar wishes..je hebt prachtige kleuren gebruikt en het doodlen maakt het extra mooi..
Leuk dat Emmy zo graag stempelt en alles netjes schoon maakt, jong geleerd..
groetjes,
Ans

Алексровер Анна zei

Marjan, what a wonderful creative card! I found a funny face near the word"wishes":)) the blog upgrade is great! It looks so fresh and festive!!!!

Rosina zei

prachtig en kleurrijk kaartje Marjan...weer een echte topper
en wat kan je genieten hè van je kleine meid....en die vindt het maar wat leuk bij Oma...

groetjes Rosina

GerJanne zei

Wauw wat mooi! Felle kleuren, word je wel blij van.
Wat lief zeg, van Emmy! Jong geleerd......
Groetjes,
GerJanne

Diny zei

Wat ontzettend MOOI Marjan.....het is een prachtige....frisse kaart geworden!
Jij was vandaag ook oppas oma....ik ook...leuk he!
Groetjes Diny

Doris knippenenplakken zei

Wow wat een Prachtige kaart Marjan ! De kleuren zijn ontzettend mooi toppertje !!
Groetjes Doris

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een vrolijke kleurrijke kaart Marjan. Heel leuk effect met die gestanste tekst. Lijkt me heerlijk om zo samen met je kleindochter aan te keutelen én jong geleerd...;p
Lieve groetjes Miranda

Ellen zei

Prachtig dit! De tekst op deze manier ga ik onthouden, staat heel mooi. Ahhh die Emmy, jong geleerd, oud gedaan ;-)

Inky and Quirky Designs zei

Stunning card Marjan, really effective way of using the Yupo ;)
Hugs
Donna xx

Nelleke zei

Wow wat prachtig Marjan, hier met bewondering naar gekeken en dan zie je hele kleine details. Wat een mooi effect geeft alcohol inkt dat kun je ook niet bedenken van te voren. Erg leuk. En genieten met je kleindochter samen stempelen. Ik hoop dat de onze dat straks ook lei
Uk vintage, maar ze is nog klein, ruim 1,5 groetjes, Nelleke

Sue Lelli zei

I LOVE how the added doodles made flowers! This turned out so BEAUTIFUL, Marjan!

Sophie zei

Marja, die Karte ist wundervoll
Du machst inzwischen so coole Karten, sehr modern und farbig...
Die gefallen mir alle sehr.

Liebe Grüße

Stella zei

Marjan; beeldschoon. Deze inkt in felle kleuren; wow! Als ik je kaart zie jeuken mijn handen om dit soort inkt ook te kopen:) Wat schattig dat Emmy stempelt!

Stella zei

En je nieuwe blogheader vind ik zó mooi!

Martha zei

Hoi hoi marjan, mooi effect zo met alcoholinkt op yupopapier, ook leuk zoals je de tekst hebt verwerkt, leuk dat je kleindochter zo mooi mee stempelt, jong geleerd is oud gedaan!!
Liefs van Martha

Mona Pendleton zei

So fun and creative Marjan! Love the burst of vibrant colors! Thanks for the inspiration!

Mieke zei

Ik word altijd vrolijk van jouw kaarten X

Nicole Parmentier zei

Prachtig dit Marjan! De zwarte lijnen maken het extra artsy, gaaf! Je blog ziet er ook mooi uit zo, wit en fris, daar houd ik van!

Lia zei

Ik had de kaart even gemist en wat ziet hij er bijzonder uit! Prachtig werk Marjan!
Lia xx

aussie aNNie zei

Funny Marjan, I played with my yupo paper and alcohol inks yesterday too, for a challenge, can't post just yet, but when I do you will know...love these colours. Isn't it amazing how the colours spread into the paper, it's fun just watching them.xx ♥[aNNie]

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ik vind hem heel bijzonder.... nog nooit gedaan dit. (Dat kaartje met die beestjes had ik pas gemaakt na de liftchallenge, daarom stuurde ik hem niet in, het idee kwam te laat, hahaha)