zondag 22 oktober 2017

DCL # 280

Een nieuwe challenge van Dutch Card Lovers ... deze keer verzonnen door Ellen.

Silhouette-stempelen....
dwz maak een kaart met daarop een zwarte afbeelding.
Je kunt hiervoor een solid stamp gebruiken maar je kunt ook een outline stamp gebruiken die je met een zwarte marker of stift inkleurt. 

Ik maakte deze kerstkaart:

De achtergrond bewerkt met zelf geknipte maskers en daarna gesponst met Distress inkt om een sneeuwlandschap met een zon achter de bergen te creëren. De bomen ook gestempeld met behulp van maskers. Erboven een zwerm vogels. De bomen zijn niet echt solid stamps (zou ook niet mooi zijn, denk ik), maar de vogels wel. Ellen was er tevreden mee ;)

Maar ik wil dan toch nog iets maken wat zeker voldoet en ik maakte dus nog een tweede, op de valreep van mijn vakantie vertrek: 




Onze sponsor is deze keer Scrapplezier. Op ons blog de mooie voorbeelden van mijn teammaatjes.

Je hebt de tijd tot vrijdag 3 november 18.00 uur om je kaart te linken als je meedoet, zou leuk zijn!

-------------------------------

Vandaag vliegen mijn vriendin en ik terug vanaf Kreta. Morgen en overmorgen heb ik dan meteen Emmy te logeren. Kan ze oma meehelpen met de was en stofzuigen en boodschappen doen :) En natuurlijk gaan we gezellig iets leuks doen.

Groetjes, Marjan



41 opmerkingen:

aussie aNNie zei

Wonders of silhouettes, just beautiful results. Have fun with Emmy...hugs.xx [aNNie]

Je@net zei

Weer een leuke uitdaging en wat een mooie kaarten heb je er mee gemaakt.
Goede thuisreis en alvast fijne dagen met Emmy gewenst! Toch handig zo'n hulpje bij thuiskomst ;o)

Dortesjs zei

wow awsome like your card they are so fine and clean

Lia zei

Wat ONTZETTEND mooi! ik ben helemaal weg van beide kaarten maar de bovenste is mijn favoriet. Prachtig gedaan Marjan!
Lia xx

Sarah zei

Prachtig!! Zo mooi!

Linda zei

Wat een schitterende kaarten, ik vind vooral de kerstkaart heel erg mooi geworden
gr linda

Colien zei

Twee prachtige kaarten, erg mooi! Veel plezier met Emmy de komende dagen...
grtz.Colien

Dora zei

Twee schitterende kaarten gemaakt. De eerst vind ik wel heel super!!

Kaartenkraam zei

Hele mooie kaarten maar de eerste wint het, wat een prachtige warme kaart!
Goede en veilige terugreis en fijne dagen met Emmy!

groetjes van Ank

R's Rue zei

Love

!neke zei

Mooie kaartjes Marjan !!!!
groetjes !

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Wat een leuke kaartjes laat je weer zien!
Hele goede terugreis en tot in blogland!
Liefs van Martha

Danielle zei

Twee mooie voorbeeldkaartjes laat je zien, leuke uitdaging! Goede terugreis en veel plezier met Emmy de komende dagen!

Sabine zei

Het zijn twee prachtige kaarten! Vind de kerstkaart ook schitterend. Ik hoop dat je een goede terugvlucht hebt Liefs Sabien

Stella zei

Wat een briljant voorbeeld van werken met inkt en zelf een tafereel uitwerken. Wow,wow,wow! Die zon boeven de sneeuw is echt fenomenaal. Maar je tweede kaart vind ik ook een juweel. Het heeft een chique eenvoud die ik vaker bij je zie. Mooooooi!!

KarinsArtScrap zei

een schitterende kaart mooi in die kleuren Marjan en een hele mooie kaart
Gr Karin

Ans Gilbert zei

Hoi Marjan,
Prachtige kerstkaart en ook de 2de kaart met bloemen is erg mooi. Ik denk inmiddels alweer thuis, fijn dagen met Emmy,
groetjes
Ans

Mieke zei

Oh whaw, wat een schitterende kaarten! Silhouetten vind ik altijd heel mooi!
Hopelijk ben je goed thuis geraakt ♥

Rosina zei

2 schitterende kaartjes Marjan...de bovenste is wel met een hele mooie achtergrond en daar komen die stempels zo mooi op uit....KNAP gedaan!!!

Willy zei

Wauwww ik vind de bovenste toch stiekem wel het mooist ook al voldoet hij niet helemaal aan de regels :) Wat een prachtig landschap heb je gemaakt en die lucht....yum! Maar ook je tweede is een beauty hoor, heel stijlvol!

Ellen zei

Welkom thuis! Heerlijk een weekje Kreta achter de rug. En gezellig om dan meteen weer met twee Emmy-dagen te beginnen. Zij vindt het vast geweldig om oma te mogen helpen, maakt niet uit waarmee ;-) Je voorbeeldkaarten zijn prachtig!

Nelleke zei

Wat een leuke uitdaging is dit, daar hou ik wel van. Eens kijken of ik mee kan doen. Ik begrijp jou aarzeling bij jou eerste kaa ritje, maar al met al zijn ze allebei super mooi. Geniet na van je vakantie en opruimen met jou kleindochter. Groetjes, Nelleke

Inky and Quirky Designs zei

I love both your wonderful cards Marjan but especially the first one as it’s so striking. Have a fun time with your lovely granddaughter too :)
Hugs
Donna xx

Kate Yetter zei

Your cards are so beautiful and you have created such a interesting effect with the masking in the first card. So lovely!

Marfien zei

Prachtige kaarten Marjan, mooi uitgewerkt.
Nu uitrusten van je vakantie en genieten van je kleindochter. (samen kerstkaartjes maken is ook superleuk)

Nicole Parmentier zei

Wat een prachtige voorbeeldkaarten heb je gemaakt! Die zonnige achtergrond bij de sneeuw vind in echt adembenemend mooi!!! En dan gewoon nog een prachtig kaartje erachteraan, alsof je ze zo uit je mouw schud! Vast ook fijn om weer thuis te zijn na je vakantie, fijne dagen met Emmy!

Sylvia zei

Prachtige stempelkaarten,Marjan.Erg mooi gedaan.

Groetjes,Sylvia.

SewPaperPaint zei

I love them both! The holiday card is so vibrant and cheery and made me smile. Have a great time. Hugs, Autumn

Anneke. zei

Weer super mooie kaarten!
Groetjes Anneke.

Gerrina zei

Al zou die niet helemaal aan de regels voldoen, die bovenste vind ik zo super mooi!
Niet dat de 2e niet mooi is, dat wel, maar je hebt daarop de verschillende technieken zo mooi gebruikt... Groetjes, Gerrina

Wendy Koorevaar zei

Ohh geweldig wat een plaatjes Marjan! En mooie technieken heb je gebruikt, ze zijn om in te lijsten.

Liefs,
Wendy

Doris knippenenplakken zei

Twee prachtige kaarten Marjan .
Groetjes Doris

Karen Dunbrook zei

gorgeous cards....so well done.
tfs,
Karen

Jolanda Cuper zei

Prachtige kaarten Marjan ze hebben me wel geïnspireerd.

Ellen zei

Twee prachtige silhouette kaarten Marjan!
Mooie achtergrondjes ook.
Groetjes Ellen

Mia zei

Two fabulous cards, Marjan! I love them! Beautiful colours and great stamps! Kisses, my friend.

Aartje zei

Ze zijn allebei prachtig Marjan.
Groeten, Aartje

Mona Pendleton zei

Beautiful card Marjan! Love the pretty scene that you created and the pretty blossoms on the second! Hope you have a great vacation!

Angela zei

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad en nog een paar dagen kunnen genieten van je kleindochter.
Vind beide kaarten prachtig.... heel verschillend maar allebei geweldig goed geslaagd!

Алексровер Анна zei

Мне так нравится сочетание черного и розового! Красота!

Sue Lelli zei

LOVE them both! The sky is spectacular!