zondag 9 januari 2022

DCL#354

Ook bij Dutch card lovers beginnen we weer met nieuwe challenges. Vanaf nu hebben jullie een weekje meer de tijd om mee te doen, dat leek ons wel prettig.

Nicole heeft een leuke challenge bedacht: 
Winter vogel : oftewel een winters kaartje met één of meer vogeltjes.. Ze moeten wel echt de hoofdrol spelen.



Ik ben erg van de vogeltjes, in mijn tuin kijk ik er graag naar en voer ze ook.
Het baby uiltje op mijn kaart is er niet een die je vaak ziet, maar het is zo schattig!


Alle stempels zijn van Art Specially. De achtergrond is gemaakt met Distress inkt en de takjes en uil zijn eerst gestempeld en gemaskerd. Onderaan nog wat sneeuw gesponst met behulp van een stencil. Met verdunde chloor de katjes nog wat witter gemaakt. Het uiltje licht gekleurd met Zig brushes. Als laatste nog gespetterd met witte verf.

Op ons blog vind je de mooie voorbeelden van onze gastdesigners en natuurlijk van mijn teammaatjes.
Meedoen met ons kan tot vrijdag 28 januari 18.00 uur.

Veel plezier met de challenge voor als je meedoet!

Vanaf woensdag heb ik een blogvakantie ingelast. Er staat nog een bericht klaar en ik reageer ook op inzendingen voor zoveel mogelijk, maar manlief en ik hebben plannen die eindelijk uitgevoerd gaan worden. 😀 Daarover horen jullie nog wel. Ik kom nog wel even langs voor woensdag.

Groetjes!

M@rjan

27 opmerkingen:

Els zei

Dit is een heel mooi winters kaartje met dit schattige uiltje. Mooie achtergrond Marjan en ook je katjes vind ik super mooi gelukt met bleek.
Groetjes, Els

Anita van Deur zei

Wauw wat is dit mooi geworden, een fijne zondag en blog pauze.

Rhodé zei

Ik had verwacht dat je iets zou maken met een andere vogel, maar je hebt een leuke verrassing in petto: een schattig uiltje! Ik vind het heel knap hoe je zo'n mooie kaart maakt.
Je maakt ons reuzenieuwsgierig met je mysterieuze plannen, hihi. We wachten het af en horen het tzt wel van je.

KarinsArtScrap zei

prachtige kaart met een heel gaaf vogeltje Marjan
Gr Karin

Aartje zei

Prachtige winterse kaart Marjan.
Groetjes Aartje

Martha zei

Wat een leukerd dit uilenkaartje, Marjan
Heel mooi gekleurd en gestempeld
Veel plezier voor jullie!
Liefs en fijne dag, Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi dit lieve winteruiltje tegen die schitterende achtergrond Marjan. Dat blauw geeft echt een "brrr-gevoel". Alvast veel plezier met jullie plannen en fijne pauze.
Lieve groetjes Miranda

Gerrina zei

Ik vind 'm super mooi! Idd heel anders, maar mooi van kleur en lief! Fijn weekend!

Ina ( Frysk Famke ) zei

Ohhh wat gaaf Marjan

Zo mooi van kleur en opgebouwd.
Art Specially heeft vind ik gave stempels.

Veel plezier met jullie plannen en geniet van
je blog pauze.

Leafs fan Ina xx

GerJanne zei

Hihihi.... ik ben eerlijk gezegd best benieuwd naar die plannen, maar dat lees ik dan wel eens.
Je kaart is ontzettend leuk met het uilskuiken. Ik ga mijn best doen, maar dat zal wel lukken.

Marlies zei

Een mooie kaart met een schattige uiltje en leuke tekst erop. De achtergrond heb je ook mooi gemaakt. Ik had vanaf half december tot nu ivm alle feestdagen mezelf ook een blogpauze gegeven. Geniet van je pauze en met wat je ook gaat doen met je man. groetjes, Marlies

Ans Gilbert zei

Prachtige winterse kaart met het leuke sneeuwuiltje, heel mooi gemaakt.
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie plannen,
Groetjes,
Ansx

Trijntje zei

Hoi Marjan. Wat een prachtige kaart met deze mooie stempels. Ik hou ook erg van vogeltjes. Het is zo leuk om er naar te kijken. Wij voeren ook en hebben nestkastjes hangen die vaak bezet zijn. Gaan jullie misschien naar Tenerife? Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Wat een schattig baby uiltje met z'n mooie oogjes! Toevallig las ik vorige week een bericht dat er al een baby uil was gesignaleerd wat natuurlijk veel te vroeg is in de winter.
Je hebt weer prachtige technieken gebruikt en schitterende kleuren.
Ja de tuinvogeltjes zijn altijd geweldig om naar te kijken, ze eten me hier arm *lol*

groetjes van Ank

Maaike Huisman zei

Ik vind de kaart ook prachtig! Ben benieuwd wat je hebt gebruikt als stencil voor de sneeuw. De uil is vertederend, ik vraag hem voor mijn verjaardag.
Ik las bij Gerjanne, dat je geheim te maken had met iets warms.
Hadden wij in december gepland, maar corona gooide roet in het eten.
Geniet ervan en wordt niet ziek.
Groeten van Maaike.

Nicole Parmentier zei

Wat een schatje is het dit uiltje! Het pluizige beestje past ook zo mooi bij de tak met de pluizige katjes in de achtergrond, daar heb je goed over nagedacht. Ook de achtergrond is prachtig. Echt een topkaartje weer.
Nu lekker genieten voor jullie, het werd wel weer tijd hè! ;-)

Colien zei

Leuke challenge en wat een prachtig uilskuiken!
Nu nóg nieuwsgieriger naar jullie plannen, hihi
grtz Colien

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een hele mooie kaart Marjan, er is zoveel op te zien! De vogel is ook echt heel schattig.

Doris knippenenplakken zei

Prachtige winterse kaart Marjan!
Wat een lief winteruiltje, groetjes Doris

Trudy zei

Ach wat een super lief en mooi kaartje! Ik dacht dat ik geen vogels had maar ik heb nog ergens een uil!
Veel succes en plezier met jullie plannen! Je maakt ons nieuwsgierig!
Groetjes trudy

Pat zei

What a cute owl with his fluffy white feathers and such a contrast to the pretty washy bluey green background and the lifted colour from the fluffy seed heads on the branches..a beautiful card! x

!neke zei

Gave kaart !!!!!

Ellen zei

Hoi Marjan, wat een beeld van een kaart heb je weer gemaakt…zo lief met schattige beestje, ven er weg van!
Ik ben benieuwd naar jullie plannen al denk ik wel een vermoeden te hebben!
Groetjes Ellen

Danielle zei

Wat een prachtige kaart! Zo lief dat uiltje. Leuke challenge ook en fijn dat we een weekje langer de tijd hebben om mee te doen. Dat geeft mij altijd net iets meer kans, de weken vliegen weer voorbij. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie plannen ;-)

Angelique zei

Echt een schitterende kaart, zo lief het baby uiltje. Ik vind het ook altijd leuk om de vogeltjes in de tuin te zien. Geniet van jullie plannen.
lieve groetjes Angelique

aussie aNNie zei

I am back and commenting after a short break, lovely to see your gorgeous work again. xx

anja curvers zei

Zoals altijd een schitterend kaartje Marjan wat een allerliefst uiltje.