zondag 21 januari 2018

DCL #284

Mijn beurt om voor deze nieuwe challenge van Dutch card Lovers een uitdaging te verzinnen:


Het is januari en nog volop winter. De challenge luidt dan ook:
Maak een winterkaart (géén kerstkaart).
 Op de kaart moet een kale boom te zien zijn.
Dat mogen ook alleen kale takken zijn.
Hoe je de boom/takken maakt is aan jezelf: stempelen, met een die-cut, zelf getekend/gemaakt ....

Hoe je de kaart verder afmaakt is ook vrij.





Op deze een sneeuwlandschap gesponst met op de achtergrond besneeuwd sparren. Het sneeuwt door gebruik te maken van Masking Fluid en piepkleine druppels Nuvo Glitterdrops wit. Een eenzame boom van Art Journey met daarin een enkele vogel. 
Volgens mij is het daar hartstikke koud ;)

Hier ook weer sponswerk in een andere tint blauw, de rest wijst zich vanzelf wel.

Mijn maatjes hebben mooie kaarten gemaakt, ga zeker kijken! De challenge duurt tot vrijdag 2 februari 18.00 uur, doe gezellig mee!

Blogger besluit een ander lettertype te gebruiken, wat ik ook doe, ik krijg het niet in orde, dan maar zo. Het trage van reacties geven is trouwens ook erg vervelend, ik las dat er meer bloggers last van hebben. Ik heb de tip van Jeanet toegepast, hopelijk maakt dat mijn blog snelelr w.b. het geven van reacties.

Vandaag een gezellig dagje met onze vrienden die gezellig vroeg komen en lekker blijven eten.
Fijne dag nog!

34 opmerkingen:

aussie aNNie zei

Two fabulous designed card Marjan, perfect.xx[aNNie]

Mariken zei

Mooie kaarten, echt heel winters! Ik ga eens nadenken over deze kale bomen challenge. Veel plezier vandaag, klinkt als een gezellige dag!

Je@net zei

Wauw....wat een prachtige kaarten heb je gemaakt, Marjan. Schitterend sneeuwlandschap gesponst als achtergrond en wat komen de winterbomen daar dan mooi op uit.
En ja....ik zie een oranje knop, dus ook bij jou gaat het reageren nu een stuk sneller.
Fijne zondag!

Dortesjs zei

awww I adore your cards they are stunning, love that winter look. I love to make snow to..awsome

Erica ♥ zei


Mooie kaartjes hoor ☺
Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
Liefsss van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel-Bruin & Blauw}

Ans Gilbert zei

Twee prachtige kaarten Marjan,
zien er echt winters uit.
Fijne dag vandaag,
groetjes,
Ans

Maria V zei

Jaa, mijn kaartje. Zo blij mee en zo prachtig opgebouwd. Dank! Jij bent daar een kei in. De andere kaart is ook mooi. Fijne zondag.

Kaartenkraam zei

Heel erg mooi en heel erg winters ook beide kaarten!
Gezellige dag met jullie vrienden!

groetjes van Ank

Colien zei

Leuke challenge en wat een gave kaarten heb je gemaakt, prachtig! Ik ga eens op zoek naar een kale boom ;)
Fijne dag met vrienden, geniet ervan!
grtz.Colien

Ellen zei

Twee prachtige winterse (en hele koude) kaarten! Die ene vogel in de boom staat echt mooi. Tip van Jeanet... als het helpt, ben ik wel heel benieuwd wat die tip is. Geniet van je dag, vrienden op bezoek is altijd gezellig!

anita01 zei

Werkelijk schitterend......

Warme Groetjes,
Anita

Aartje zei

Oei, lastige opdracht. Maar wat zijn jouw kaarten mooi geworden.
Groeten, Aartje

Marfien zei

Leuke opdracht en je hebt er iets leuks van gemaakt. Nu maar eens zoeken in mijn voorraad naar bomen of takken . . .
(toch wordt het woensdag winters warm :-) )

KarinsArtScrap zei

schitterende kaarten Marjan.... heel mooi gestempeld.
Gr Karin

Christine zei

Ze zijn PRACHTIG Marjan!!
Liefs
Christine

Stella zei

Ik denk ook dat vogels zitten te verrekken van de kou:) Maar los daarvan zijn je kaarten op-en-top winterkaarten en eindeloos mooi. Prachtig die achtergronden en de teksten vind ik er zo mooi bij passen. WOW!

Kate Yetter zei

Beautiful wintry scenes!

Margot zei

Geweldig mooi!!!

Nicole Parmentier zei

Wat een prachtige sfeervolle wintertafereeltjes heb je gemaakt! Je hebt de kou er echt in weten te stoppen. Knap vind ik dat!! De "tip van Jeanet" heb ik inmiddels ook toegepast.

GerJanne zei

Ha Marjan,
je kaartjes zijn geweldig! Heel mooi die donkere boom tegen de lichte achtergrond.
Wat raar van dat lettertype. Is dat bij iedereen zo? Was me bij een andere blog ook al opgevallen.
Maar het reageren gaat vast een stuk sneller. Als je het zelf aan hebt staan en de ander ook, dan werkt het. Anders niet. Ik heb het ook aan staan, dus nu moet het tussen ons wel lukken.
Gezellige dag gehad? EN was het eten goed gelukt??
GerJanne

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Jaaaa, inderdaad. Ik dacht al wat is er mis met de computer. Maar het is weer iets met Blogger. Nu die tip maar eens zoeken. Ik laat nu de bladzijde openstaan en ga naar een volgend tabblad verder met een ander blog. Prachtige kaartjes, leuk idee met die boom. Brengt me op een idee...

Gerrina zei

Twee pracht kaarten! Normaal gaat mijn aandacht meteen naar een blauwe kaart, maar je 1e hier vind ik echt een om zo in te lijsten! Groetjes, Gerrina

Wendy Koorevaar zei

Ohh super zeg! Prachtig gedaan met het sponswerk en ik vind de rode steentjes er zo mooi bij afsteken, leuk gedaan!!

Liefs,
Wendy

Linda zei

Wauw dat zijn weer hele mooie kaartjes
gr linda

SewPaperPaint zei

Really love the simplicity of this and those stunning snowy ridges! WOW ! The tree is a work of art on its own. <3 Hugs, Autumn

Алексровер Анна zei

Marjan, so gentle beautiful cards with winter mood !

Ellen zei

Prachtige kaarten Marjan...mooi gedaan hoor!
Groetjes Ellen

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Heel goed gelukt deze winterse kaarten mooi zoals je bomen hebt gestempeld!
Liefs Martha

Angelique zei

Mooie challenge heb je verzonnen en wat een schitterende kaarten heb je hiervoor gemaakt. Zeker van de eerste ben ik helemaal weg, wat een knap stempelwerk.
lieve groetjes Angelique

Doris knippenenplakken zei

Heel mooi kaarten Marjan !
Groetjes Doris

Mona Pendleton zei

Your cards are beautiful Marjan! Love the beautiful scenes that you have created! A real winter wonderland!

Mieke zei

Deze kaarten zijn echt schitterend!

Sue Lelli zei

BOTH are so Gorgeous! But too cold for me! LOL! LOVE your shading on the snowy landscape and the glistening snow is perfect! LOVE the different shading with the black tree!

Anita van Merode zei

Twee schitterende kaarten Marjan. Dit gaat je altijd zo super goed af.
Gr Anita