zondag 28 oktober 2018

DCL #300

De nieuwe challenge van Dutch Card Lovers mocht ik weer bedenken. Omdat ik weet dat veel dames nu ook kerstkaartjes maken werd het deze:

Maak een scrapling kaartje voor KERST in je eigen stijl

Een scrapling is een smalle kaart, je maakt deze van een afsnijdsel van een A4 dubbelgevouwen karton, dus het gedeelte dat je overhoudt als je een kaart ervan snijdt.
Ter inspiratie dit voorbeeld: 


Ik vind scraplings erg leuk en maakte deze in een serie van vier:


Ook scraplings, maar dan van een korter stukje:


En deze laat ik ook maar meteen zien, géén scrapling maar dezelfde stijl. 




De sneeuw en zon zijn gemaakt met behulp van zelfgemaakte malletjes en Distress inkt. De berken en het herten silhouet zijn van Penny Black. De kerstbal van Ali.

Er is zoveel mogelijk op dit formaat, dat zie je ook al aan de geweldige kaarten van mijn teammaatjes en de prachtige scraplings van Gerie, onze GD! Ga kijken en doe vooral mee. 

Je hebt de tijd tot vrijdag 9 november 18.00 uur. Succes!!

Groetjes, Marjan

24 opmerkingen:

Els zei

Prachtige kerstkaartjes/scraplings in leuke winterse sferen.
De kerstbal-kaart is ook zo leuk, maar de zon erop maken lijkt mij nog wel moeilijk. Het herten silhouet komt zo prachtig naar voren.
Fijne zondag, Els

Irene zei

Leuke challenge Marjan en wat laat je mooie tafereeltje zien, prachtig die bomen en het hert en de sneeuw is écht super gelukt!

XxIrene

Scraptastisch zei

Heel sfeervol zijn je scrapplings Marjan, prachtig het silhouet hert tussen de bomen. Ben jij even goed bezig geweest om meteen een hele serie te maken!!!
Fijne zondag verder! xx Gerie

Je@net zei

Ooooh...wat mooi geworden, Marjan!

Mariken zei

Dat is echt leuk zeg, deze maat kaartjes! Prachtig, met je eigengemaakte mallen. En dat zwarte hert...zo mooi!
Ik ga eens meedoen...dit vind ik hartstikke tof! Fijne zondag!
PS jeetje, ik ben het keijt, heb ik je al bedankt voor de geweldige verjaardagskaart? Superblij mee!

Monique zei

Ik heb zoveel van dit formaat stukjes liggen maar vergeet er altijd wat mee te doen. Leuke challenge en je hebt prachtige voorbeelden gemaakt. Ik ga mijn best doen om mee te doen.
Fijne zondag, liefs Monique

Angela zei

Dus niet meer weggooien die stroken..... heb er net afgelopen week een aantal bij het oudpapier gegooid :(.
Vanaf nu worden er scraplings mee gemaakt;) Wist eerlijk gezegd niet van het bestaan af... alweer wat geleerd.
Jouw serie is écht geweldig Marjan.... prachtig dat silhouette van het hert en de berken tegen de sneeuwondergrond!
Wil proberen mee te doen.... een échte challenge :).
Fijne zondag.
grt Angela

Ans Gilbert zei

Mooie serie scraplings Marjan,mooi gestempeld, de sneeuw is echt super,
Ansx

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Leuke challenges van restkarton heel mooi zo in de kerstsfeer!
Ook de cirkelvormige vind ik erg mooi !
Liefs Martha

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige scraplings Marjan !
De kerstbal is ook super mooi ,het zijn één voor één weer toppertjes Marjan.
Groetjes Doris

KarinsArtScrap zei

prachtiggggggg Marjan
Gr Karin

Marfien zei

Leuke kaartjes Marjan, mooi stempel voor dit model kaart. Voor de liftchallenge heb je ook al zo'n vrolijk kaartje gemaakt, moet ook even zoeken naar passende stempels maar dat zal wel lukken

Nancy Soetaert zei

leuk idee die kerst-scraplings!
heel mooie uitwerkingen.
Nancy

Willy zei

Wat een gave serie ter inspiratie Marjan, prachtig die 'ijzige' kleurtjes! En ik vind de boom stempel echt super mooi!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een gave serie heb je gemaakt Marjan. Mooi zoals je het hert echt tússen de bomen hebt geplaatst. Ook de achtergronden heb je mooi gedaan. Het winterse sfeertje straalt ervan af. Leuke challenge ook.
Lieve groetjes Miranda

Colien zei

Superleuk, wat zijn ze mooi!
En toffe challenge, ik ga zeker meedoen!
grtz Colien

GerJanne zei

Ha Marjan,
ze zijn prachtig, je voorbeelden voor DCL. Erg leuk. Ik hou wel van Scraplings. Nu nog even tijd/rust vinden. Je kerstbal kaart is ook gaaf!
Groetjes,
GerJanne

Nicole Parmentier zei

Wat een leuk formaatje is dit! Je kaartjes zijn prachtig. Ik had nog nooit van Scraplings gehoord. Maak altijd 2 kaarten uit een vel dus houd eigenlijk ook nooit iets over. Is het een bepaald formaat wat je moet gebruiken?

Rosalien Zwackhalen zei

Je hebt weer een geweldige serie kaartjes gemaakt. Was ook een super leuke uitdaging Scraplings. :)

Angelique zei

Weer wat nieuws geleerd, had nog niet van scraplings gehoord. Ik vind het een heel leuk model en je serie kaartjes is prachtig. Mooi de bomen en het hert.
lieve groetjes Angelique

Kate Yetter zei

I love your modern Christmas cards. Beautiful!
Kate

Gerrina zei

Wonderlijk koud en winters zien deze er allemaal uit! Mooi de zon op de 1e en gaaf wat een mooie scenes er ook op de kleinere stukken staan. Leuke uitdaging weer! Groetjes, Gerrina

Mieke zei

Oh whaw, ze zijn prachtig!!! ♥

Sylvia zei

Mooie serie scraplings,Marjan.De kerstbal kaart is mijn favoriet.Prachtig geblend en heel mooi afgewerkt.Fijn weekend.

Groetjes,Sylvia.