dinsdag 27 augustus 2024

Faux bleach

Allereerst dank voor de leuke comments op het eerste workshop resultaat van de vorige post. Het is zeker niet ieders ding, maar ik vind het ook echt heel erg leuk om ermee bezig te zijn.

Deze keer ook weer een techniek: faux bleach oftewel nep bleekmiddel:


Hierbij de stappen voor degene die het ook eens wil doen:

1. Werk op watercolor papier
2. Beïnk dit met Distress Oxide inkten.
3. Stempel met een watervaste inkt op je papier.
4. Met een waterpenseel of penseeltje met water nat gemaakt ga je over de delen die je wil ontkleuren. Dep tussendoor steeds met keukenpapier en maak steeds je penseel schoon. 
5. Als je tevreden bent kun je met stencils en inkt/ stempels kleine toevoegingen doen..
6.Extra druppels kun je maken door wat water in je hand te spuiten en met je vingers erop te spetteren, of met een spritzer.

Fijne week, het is mooi weer!!

Groetjes,

M@rjan

19 opmerkingen:

Ilonka zei

Wat een prachtige kaart
Groetjes Ilonka

Angélique zei

Wat een prachtige kaart Marjan, mooie kleur en heel mooie contrasten.

Martha zei

Prachtige kaart Marjan
Dank je wel voor de uitleg , ga ik ook eens mee stoeien
Mooie kleur heb je gebruikt
Liefs Martha

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een leuke techniek en een prachtige kaart weer!!!

Femmy zei

Super Marja, ik ken de techniek maar jij hebt er een prachtige kaart mee gemaakt, groetjes Femmy

!neke zei

Heel gaaf !!!

Margreet zei

Prachtig resultaat Marjan. Als ik het niet vergeet zal ik er ook eens mee aan de slag gaan.
xxx Margreet

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de leuke paarse kleurtjes
groetjes ellen

Sigrid1972 zei

Schitterend met deze techniek. Bedankt voor de uitleg. Lijkt me erg leuk om te doen!!!
Groetjes, Sigrid

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een prachtig resultaat, dankjewel voor de werkwijze,
groetjes Alma

Anita van Deur zei

Je kaart is zo super gaaf, prachtige kleuren en heel mooi gedaan!!

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Marjan.....gr karin

Crea Astrid zei

Een prachtige kaart met een mooie bloemenstempel en helemaal in mijn kleur. Dank je voor de uitleg. Ik ga dit zeker een keer proberen.

Groetjes, Astrid.

GerJanne zei

Het is een beauty! Maar is het echt watervaste inkt? En dan kun je met water bleken? Het is ene prachtige resultaat!!

Pat zei

What a bright and pretty purple Marjan and the flowers are beautiful, and love the extra stamping in the background, and the faux bleaching looks wonderful...really makes the flowers pop. x

Gerrina zei

Blijft een gave techniek die ik soms zonder nadenken gebruik tijdens het aqualeren.... Hier heb je een heel gaaf resultaat behaald! Groetjes, Gerrina

Trijntje zei

Wat een mooie kaart met deze leuke techniek. Ik doe het je niet na. Mooi kleur. Groeten Trijntje

Colinda zei

Ik zie dat ik een paar kaarten heb gemist, wat is die mooi zeg!! Gave techniek en dank je wel voor de uitleg!!

Els zei

Wat een prachtige kaart en deze bewonder bijzonder omdat ik er deze kaart in mijn bezit heb. Ik geniet er nog steeds van. Dankjewel voor je uitleg.
Groetjes, Els