donderdag 1 oktober 2020

52 Weeks to Christmas

Deze week doe ik weer eens mee met 52 Weeks to Christmas. Ik heb dit jaar weinig zin in het maken van kerstkaarten. Ik vind zo rond de vijftig kaarten maken veel. Niet alleen voor blogmaatjes die heel attent elk jaar een mooie kaart sturen, maar ook voor vrienden en familie die allemaal graag een handgemaakte kaart krijgen. Ik heb ook niet elke week zin daarin. Geen idee dus of ik dat aantal ga halen, ik zit nu op ongeveer vijfentwintig. Maar een hobby is tenslotte geen moeten, dus doe ik waar ik zin in heb.
Ik maak daarom vaker series tegenwoordig en probeer iets te verzinnen wat niet zo veel werk is.

Deze serie maakte in vorige week:





Heel eenvoudig: een achtergrond met een embossingfolder die je beïnkt met Distress inkt/Distress oxide. De afwerking is daarna niet zoveel werk en zelf houd ik wel van deze eenvoud.
En toch weer drie erbij 😏.


Gisteren naar een oude schoolvriendin geweest, we vonden elkaar weer via Facebook. Waren een aantal jaar vriendinnen toen we op de MMS zaten. Daarna verwaterde het. Wij waren de laatste MMS meiden, daarna kwam de Mammoetwet en verdwenen HBS en MMS en MULO. Omdat we op een grote Dalton scholengemeenschap zaten waren er ook best nog heel veel jongens om ons heen, iets wat je op die leeftijd toch ook belangrijk vindt, haha. Ze is al een keer bij mij geweest, het klikte meteen weer, grappig is dat! Zij woont in s Gravenzande en ik in Zoetermeer, dus dat is wel te doen. 
Gelukkig zijn dit dingen die nog wel kunnen, als je je verstand gebruikt. 
En nu maar echt de mondkapjes op in publieke ruimten! 

Groetjes!


M@rjan

37 opmerkingen:

Je@net zei

Goed idee en wat zijn je kaarten mooi geworden, Marjan!

Rhodé zei

Prachtige kaarten, Marjan! Zulke mooie kleuren. Ze zien er helemaal niet eenvoudig uit. En je hebt groot gelijk: het moet een hobby blijven. Ik heb het juist andersom: elk jaar meer zin om kerstkaarten te maken. Toch staat mijn teller nu nog op 2 of 3... Eerst nog even lekker herfstkaartje maken.

Els zei

Dit zijn 3 hele mooie kaarten Marjan en vooral de bovenste vind ik prachtig en dat komt natuurlijk door de kleuren en de mooie bloemen.
Ook ik heb dit jaar niet heel veel zin in kerstkaarten maken, maar heb al wel enkele klaar.
Wat leuk om je vroegere schoolvriendin weer te ontmoeten.
Fijne dag en groetjes, Els


Hobby Hoogland zei

Eenvoudig kan ook heel mooi zijn en dat zijn deze kaarten ook.
Ik maak dus geen kerstkaarten in grote hoeveelheden en dat is wel heel erg rustig. Heb er toevallig één gemaakt als gastdesigner dus helemaal niet dat is niet helemaal waar.Jullie gaan hem eerdaags zien.
Nu tijd voor persoonlijke kaartjes maken .
Vandaag regenachtig dus lekker doen waar je zin in hebt.
Hobby moet wel hobby blijven.
Groetjes Marjan.

Epie zei

Gelijk heb je het is en blijft een leuke hobby , mooie
serie kaartjes heb je gemaakt , fijn dat je meedoet deze week
Fijne donderdag groetjes Epie DT52WTC

Stampin with Liz Design zei

Wat een gave kaartjes Marjan! Heel mooi de achtergrondjes! Groetjes Linda

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten! Met deze achtergronden. Fijne dag

Scraptastisch zei

Ben het met je eens hoor Marjan, als ik tekort kerst kaartjes heb dan koop ik de rest wel bij maar blogsters krijgen altijd een zelfgemaakte. Je hebt weer een prachtige serie gemaakt met groots effect!!! Zo leuk om weer contact te krijgen met iemand van weleer...wat zullen jullie lekker bijgekletst hebben!
xx Gerie

Trudy zei

Wat een schitterende serie kaarten! Het is inderdaad een hobby dus je moet alleen iets maken als je zin hebt.
Vanmorgen bij de AH zag ik al meer mensen met mondkapjes lopen dan anders! Hopelijk komt het allemaal goed.
Groetjes Trudy

aussie aNNie zei

Brilliant colours and design. xx

Ellen zei

Supermooi Marjan maar echt niet zo eenvoudig hoor vind ik...ze zijn echt chique!
Mooie kleuren ook en de bloemen ook top...ik heb ze ook geloof ik.
Ik heb ook helemaal zero zin in kerstkaarten maken...eigenlijk nooit maar wat jij zei is waar, mensen verwachten wel een beetje een zelfgemaakte kaart hihi. Dit jaar loopt alles anders dus ook de kerstkaarten denk ik! 🤷‍♀️
Groetjes Ellen

KarinsArtScrap zei

prachtige kaarten zijn het geworden Marjan
Gr Karin

Annemarie en Merit zei

wat een super gave serie!!!!
Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52WTC.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Annemarie en Merit zei

sorry je doet helemaal niet mee met de challenge...
Fijn dat je wel meedoet met de wekelijkse kerskaart bij 52WTC.
lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC

Martha zei

Mooi deze kerstkaarten, Marjan!
Jij zegt eenvoudig, maar jij weet er altijd weer wat bijzonders van te maken, heel mooi zoals jij de inkt hebt gebruikt!
Wat leuk zeg een jeugdvriendin te ontmoeten en fijn dat het zo klikte!
Liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw wat een mooi effect heb je met die embossingfolder bereikt Marjan. Ik dacht dat je met structuurpasta en inkt met een stencil bezig was geweest hihi. Dit is minder geklieder denk ik en je kaarten vind ik prachtig. Weer iets voor mijn probeerlijst (misschien ook een leuke voor de lift-challenge hihi). Nog 10 weken dan mogen de kaarten weer op de bus ;P
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda (dt 52 WTC)

Diny zei

Wat heb je prachtige kaartjes gemaakt Marjan....en zo ik lees niet zo moeilijk? je hebt er en mooie serie van gemaakt.
Wat leuk dat je een oude schoolvriendin weer opnieuw hebt ontmoet.
Groetjes Diny

Eri zei

Wow, wat zijn die mooi geworden Marjan!
Groetjes, Eri

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooie kerstkaartjes, ik heb er zelf nog helemaal geen zin in om te maken, ben al wel aan het denken hoe en wat. Maar nu ik deze zo bekijk...mmm ga het ook eens proberen. met een embossing folder.

Doris knippenenplakken zei

Wow...Alle drie prachtige kaarten Marjan!
Leuk idee , probeer ik ook wel eens.
Groetjes Doris

Enny zei

Heel mooie kaarten en toch weer 3 erbij ! Ik heb ook niet zoveel inspiratie dit jaar, geen workshops, hobby-beurzen... hopelijk kunnen ze volgend jaar iets tegen die Corona doen. Groetjes, Enny

Rosina zei

3 hele mooie kerstkaartjes Marjan...ze hebben een prachtige uitstraling..
Groetjes Rosina
DT 52 WTC

Jantine zei

Mooie serie kaarten Marjan. Ze zijn toch allemaal anders.
En leuk zo afspreken met een oude schoolvriendin!
Gezellig dat je meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

marian zei

Drie prachtige kerstkaarten heb je gemaakt. Heel stijlvol hoor. Leuk dat je weer een oude schoolvriendin hebt gevonden.
Ik heb ook op de MMS gezeten in Rotterdam, maar wel in de jaren 1958 t/m 1962.
Groetjes van Marian.

Ans Gilbert zei

Wat een mooi effect met de embossingfolder, je hebt een keileuke serie gemaakt. Gezellig om weer contact te hebben met een oude schoolvriendin,
Groetjes
Ansx

Pat zei

Beautiful cards Marjan and I adore that embossing folder with the cracked ice look which looks wonderful as a background on all threee cards, and the added different poinsettias and then the deers on their snowy hill are all great additions on each. I love that EF, don't know if it is still made but would love to know what it is. So pleased you caught up with an old school friend after not being in contact for some time. So lovely when that happens. x

Grietje Jansen zei

Gelijk heb je hoor, het moet wel leuk blijven.
Wat een leuke achtergrond, door kleurverschil en verschillende decoratie, toch heel verschillende maar erg mooie kaarten.

Grietje

Kaartenkraam zei

Prachtig die achtergronden, mooie techniek. En natuurlijk weer heel mooi afgewerkt, dat is jou wel toevertrouwd.
Nee het moet geen verplichting worden, dan is het niet leuk meer en dodelijk voor de inspiratie vind ik zelf. Maar daar heb ik zelf momenteel helemaal geen last van ik zit echt in een kaarten-maak-flow. Dat komt misschien ook wel dat het fotograferen op een wat lager pitje staat want het uitzoeken en nabewerken daarvan kost ook altijd veel tijd.
Leuk dat je je schoolvriendin hebt teruggevonden, grappig hè dat het zo weer verder praat ook al heb je elkaar heel lang niet gezien.

groetjes van Ank

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat heb je een serie mooie kaartjes gemaakt Marjan, mooi de achtergrond en de witte gedeeltes voorop, eenvoudig, en daar hou ik ook van, ha ha..Wat bijzonder om iemand na zo'n lange tijd weer te zien, en ook mooi dat het weer meteen klikt...Ja die mondkapjes, ik heb er maar standaard een in mijn tas gedaan, niet echt prettig vind ik, maar het is zo..gelukkig ben ik heel veel aan het werk, dus weinig in publieke ruimtes, dat is dan wel een voordeel. Bedankt dat je mee doet bij 52 WTC, groetjes Ingrid.

Mieke zei

Ik ben eigenlijk blij om te lezen dat ik niet de enige ben met weinig zin in het maken van kerstkaarten. Ik heb de laatste tijd ook weinig of geen inspiratie... Ook niet voor andere kaarten. Hopelijk komt het snel terug.
Jouw kaarten zijn echt prachtig! Vooral die met de herten.

Marja Sch zei

Ik vind ze ontzettend mooi geworden. Mooie combi van kleuren, embossing stencil en kertsaccenten. Groetjes Marja

martina's kaartjes zei

een leuk setje kaartjes heb je gemaakt in bijzonder kleurtjes, geslaagd
hier maak ik gemiddeld een 200 kerst / nieuwjaarskaartjes per jaar, ze vliegen allemaal de deur uit, zowel voor mezelf, gezinsleden als collega's... =)
grtjs, martina DT 52 WTC

Marfien zei

leuke serie heb je gemaakt en alle drie verschillend. Ben er ook mee bezig om series te maken, ze komen toch in verschillende families terecht

Irene zei

Géén zin is dus écht niéts van te merken, wát een schitterend effect die achtergrond! 3 héél mooie en aparte kaarten én ik heb nog lang geen 25 kaarten dus moet er ook nog wat uitpersen 😉 inktverslaving dankzij jullie challenge dus gaat wel lukken!
XxIrene

Sue Lelli zei

These are just Gorgeous! LOVE the backgrounds!

Trijntje zei

Wat een prachtige achtergronden heb je gemaakt met dit leuke stencil. Mooie kleuren . De kaarten zijn alledrie erg leuk. . Ik loop een beetje achter met het blog bezoeken. Groeten Trijntje

Gerrina zei

Wow alle 3 zo mooi! Dromerig, laagjes en super kleuren! Groetjes, Gerrina