vrijdag 18 november 2022

Voor Danielle

Afgelopen week op de 13e was Danielle jarig, wij sturen elkaar al jaren kaartjes en ook al heeft ze het razend druk, ze komt met regelmatig even bij me kijken.

Voor haar maakte ik deze kaart:





In de kaart ook versierd en een pocket met wat afdrukjes van de gebruikte stempels (Pretty Pink Posh). Ik wilde wat terug doen, omdat ze mij ook iets leuks stuurde voor mijn verjaardag.
De strepen erachter maakte ik met liniaal en copicmarker.  Deze kaart maakte ik ook voor de huidige Lifchallenge, maar koos toch voor een andere als voorbeeldkaart, omdat ik daar de letters beter vond uitkomen. In het echt zie je de HI veel beter. De punt op de I staat scheef op de eerste foto, dat heb ik weer rechtgezet :)
Danielle was er blij mee!

We hebben nog niet zo veel inzendingen voor deze challenge, maar ik hoop dat er nog wat bijkomen, meedoen kan nog tot vrijdag 2 december.

Ik slaap al nachten heel slecht, we hebben een muis boven, die waarschijnlijk door het raam binnen is gekomen. Ik voer de vogeltjes en daar komen muizen ook op af. We hebben er vaker een binnen in de winter, terwijl ik dagelijks stofzuig, maar toch...  nooit boven een muis. Ik heb muizenpasta geprobeerd, dat at hij niet. Nu Muskil graan, het is zielig, maar ik heb slechte ervaringen met diervriendelijke en andere vallen, omdat muizen daar met een boog omheen lopen. Hij eet ervan, het duurt een paar dagen voor hij dood gaat, lees ik. Ik hoor hem scharrelen en knagen en vond laatst poepjes en graan in mijn ondergoedlade... yuk!! Alles eruit en gewassen en pas terug als hij er niet meer is. Word er letterlijk doodmoe van. Maar hoop snel muisloos te zijn. 

Alvast goed weekend!

M@rjan

23 opmerkingen:

Irene zei

Een beauty in knal leuren! Joh die muis is toch te zot voor woorden, al dagen heb je last maar nu lijkt het of het graan hartstikke lekker ipv effectief is.. nou dan leeft hij nog wel even als je *blijft voeren* 😱😱😱. Had je niet poezen te logeren? Had die maar op jacht laten gaan!
Ik duim en hoop dat je snel weer lekker slaapt!
XxIrene

Unknown zei

Mooie kaart, leuke lift
een gewone muizenval met pindakaas op de route eventueel meerdere vallen
(wij hebben ervaring) succes

Margreet zei

Wat een prachtige kaart, Marjan. En wat kan jij toch mooi kleuren. Zelfs de binnenkant ben je niet vergeten en dan afdrukjes erbij als cadeautje. Super!
Ik vind de challenge heel uitdagend, maar ben momenteel zo druk met de november challenge van Beccy's Place, dat ik er helaas niet aan toekom om mee te doen.
Muizen....zó vervelend als je ze binnen hebt. En dan houdt hij je ook nog uit je slaap en komt zelfs in je ondergoedlade. Best eng.... Wij hebben ook ooit 2 muizen op zolder gehad. Muizenvallen gezet met kaas erin. Nou, slim als ze waren: de kaas was er iedere keer uitgegeten en geen muis te bekennen. Helaas ben ik vergeten hoe we er toch van af geraakt zijn.
Ik zal voor je duimen dat hij snel doodgaat, en dat je weer lekker kunt slapen.
xxx Margreet

Gerrina zei

Mooi ook deze kaart! Eigenlijk zonde dat er in gesneden is... Ik hoop dat je heel snel muis-loos bent; net fijn als die tussen je spulletjes zit; vooral niet tussen je schone spulletjes! Groetjes, Gerrina

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een prachtige kaart Marjan. Mooi die fleurige bloemen in contrast met de zwarte strepen. Liggend zie je de verhoogde tekst goed. Ik snap helemaal dat je tureluurs wordt van die muis. In ons vorige huis hadden wij er ook last van, die zaten ons 's-avonds vanonder de tv-kast aan te kijken! Wij woonden naast een niet zo nette duivenmelker en via de ruimtes in de plafonds (zat stro in want een oud huis) hoorden we ze continu ritselen en rennen, vooral 's-nachts. Uiteindelijk destijds met muizengif ervan af geraakt na alle diervriendelijke manieren geprobeerd te hebben. Succes en sterkte ermee.
Lieve groetjes Miranda

Kaartenkraam zei

Wat heb je die kaart weer prachtig gekleurd! Op de liggende foto kun je de letters wel goed zien.

Muizen komen zelden door een raam naar binnen hoor maar meestal door spouwmuren en plinten e.d. Ze hebben maar een paar millimeter ruimte nodig om binnen te komen. Op je slaapkamer is geen pretje en dat je er wakker van ligt begrijp ik wel.
Muizenvallen met pindakaas werken meestal wel maar het zijn handige beestjes.
Ik hoop voor je dat je er in huis snel van af bent.

groetjes van Ank

Martha zei

Wat een mooie kaart Marjan!
Weer prachtig gekleurd en de tekst komt er mooi op uit
Tja muizen in huis das niet leuk, hopelijk ben je er snel af want ze kunnen alles kapot maken
Liefs Martha

Pat zei

This is so bright and beautiful Marjan and I love the imbedded 'HI' which looks great and no wonder Danielle loved it. The stripes look great using your Copics and a ruler. How horrid to have a mouse getting into your underwear drawer and leaving its calling card, hopefully it will be gone soon. x

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Marjan en succes met je muis

gr karin

Ellen zei

Wow Marjan wat een beauty heb je weer gecreëerd…echt schitterend!
Ook heel mooi gekleurd weer in deze felle tinten!
Wat een nare toestand met die muis bbrrr het idee dat hij in je lade zit jakkie! Hoop dat hij snel het loodje legt en je weer kan slapen!
Groetjes Ellen

Wies zei

Prachtige kaart Marjan. Mooi ingekleurde stempel en leuke streepjes achtergrond. Vervelend zo'n ongewenst huisdier. Zeker wanneer je er slecht van slaapt en je muizenpoepjes in je lade vindt. Hopelijk ben je gauw van het beestje af.

Rhodé zei

Wat een prachtige kaart weer! Echt heel mooi met die heldere kleuren in combi met zwart en wit.
Wat een gedoe met die muis! Ik kan me helemaal voorstellen dat je dan slecht slaapt. Hopelijk keert de rust snel weer. Wat zo'n klein beestje toch teweeg kan brengen, hè?!

aussie aNNie zei

Stunning card, love the background blending and your delightful colouring. x

Anita van Deur zei

Schitterende kaart sprekende kleuren ziet er zo vrolijk uit.
He jak muizen binnen vind ze leuke beestjes maar dan wel buiten. Wij zijn van de vallen daar komt pindakaas in en klap elke keer raak. Gelukkig geen muisjes meer binnen gehad. Hopelijk hebben jullie gauw de kleine onruststoker gevangen, en kun je weer slapen.

Els zei

Je hebt een pracht kaart Voor Daniëlle gemaakt en mooi met de HI. Ook de gestreepte achtergrond erbij vind ik heel mooi bij de mooie gekleurde bloemen.
Toen onze hond was overleden hebben wij het voer in de garage gezet, met de bedoeling dit weg te geven. Vergeten dus, maar de muizen vonden het heerlijk.
Opeens zag ik muizenkeuteltjes op de werkbank. We zagen een doosje met kabels staan en daar zat de muizenfamilie in. Doos met kabels en de muizenfamilie in een vuilniszak laten vallen en toen buiten ons dorp gebracht en uit de zak geschud. Zo waren we in 1 keer de muizenfamilie kwijt. Het hondenvoer is naar de Gem. vuilnis gegaan.
Dit was onze ervaring met de akelige muizen . Brrr.
Ik hoop dat je de muis snel kwijt bent.
Groetjes, Els

Ans Gilbert zei

Je kaart is prachtig, wat zijn de kleuren mooi en ook de grote tekst is leuk!
Heel vervelend muizen in huis, ik hoop dat hij zich snel laat vangen..
Wij hebben 2 oude katten, die nog steeds goed kunnen vangen..
Groetjes,
Ansx

Colinda zei

Een toppertje, zo vrolijk met de felle kleuren en die mooie strakke zwarte lijnen, gaaf dat je die zelf hebt gemaakt!!
Brrr, moet er niet aan denken. Vind ze schattig op stempels maar in huis, bah.

Trijntje zei

Wat heb je een schitterende gemaakt met deze mooie fleurige bloemen .wat vervelend dat je een muis op bezoek hebt. Het enige wat helpt is inderdaad gif… Het zijn vaak die kleine veldmuisjes die komen die komen nisjes naar binnen.. en dan vinden ze altijd wel wat. . Veel sterkte ermee Hopelijk raak je e4 snel af . Want het is lastig als je er niet goed door slaapt.. groeten Trijntje

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtige kaart Marjan! Zo mooi met het zwart contrast en dan die kleuren, knap gedaan!Fijne zondag, groetjes Doris

GerJanne zei

Ha Marjan,
je kaart is prachtig! Danielle is er natuurlijk blij mee.
Ik ben nog van plan mee te doen, heb in de week van 2 december vakantie, dus dan ga ik ervoor zitten.
Ik heb pas een muis gevangen. Ik zag hem wegschieten in de inpandige schuur. We hebben een diervriendelijke val en daar zat nog een klein stukje brood in met rondom pindakaas. Binnen een paar uur zat hij in de val, maar hij was al dood toen ik keek. Ik ben bang dat de pindakaas niet goed meer was, maar ja ik wilde van die muis af. EN ik heb gelezen, dat je een levend gevangen muis minstens 300 meter van je huis moet vrijlaten, anders zoekt hij je huis weer op. Of dat waar is weet ik niet, maar dat heb ik ooit wel gedaan...

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart en mooie stempels gebruikt. Mooie kleuren er ook voor gekozen. Leuk ook dat je er de strepen op de achtergrond bij hebt gedaan, breekt weer.
Ik hoop voor je dat je de muis inmiddels al hebt gevangen en al beter kan slapen nu.

Groetjes, Astrid.

Colien zei

Prachtige kaart, heel mooi! Vind de challenge lastig, weet niet of ik eraan toekom...
Hier regelmatig muizen. We wonen aan de rand van het dorp en als het herfst wordt, met name nat weer, hebben we ze binnen. Vanuit de polder hebben ze dan een paradijs hier op zolder waar ik al mijn workshopspulletjes bewaar. Daar zitten droogbloemen, dennenappels en andere vruchten in dozen die ze moeiteloos weten te vinden. We hebben houten lokdoosjes staan, die werken goed, we vinden regelmatig een verdroogde muis. Niet diervriendelijk, maar dat is gezien (de kans op) het aantal wat we jaarlijks binnen hebben niet te doen... In de garage zitten ze ook, daar laten we ze hun gang gaan. Ook in de tuin zien we ze regelmatig voorbij rennen...
grtz Colien

Willy zei

Ohhh wahaaa ik zie het al helemaal voor mij :) Wel vervelend natuurlijk! Wij hebben poezen dus gelukkig nooit last van muizen (meer). In hun jonge jaren sleepten ze ze vrolijk mee naar binnen nl, levend en al! Ik hoop dat je er gauw van verlost bent en weer lekker slaapt. Nu je kaart: Het is weer een beauty!!! Prachtig die kleuren tegen de zwart/witte achtergrond en zelfs de binnenkant is versierd, kan me voorstellen dat ze er superblij mee was!!