dinsdag 22 augustus 2017

Liftchallenge #120

Na een lange blogvakantie is de Liftchallenge weer begonnen vandaag met een challenge die ik mocht uitzoeken. Ik koos hiervoor:

Maak een kaart met bloemen of andere afbeeldingen die je hebt gemaakt m.b.v. vellum, Watermark ink en embossingpoeder. 
Verder is het ontwerp helemaal aan jou. Maar ... het vellum moet wel echt opvallen op je kaart. 

Hieronder vind je de inspiratiekaart van Pam Staples:



Mijn kaart werd er een met kraft/ ribkarton/vellum en een vleugje Stickles voor de bloemharten:



De mooie bloemen zijn uit een set van Tim Holtz (Flower garden), de blaadjes uit een set van Altenew (Peony Scrolls).
De inzet met ribkarton heb ik gesneden met een randstans, door die er twee keer op te leggen en zo de uitsnede te maken. Ik vond eigenlijk dat de kaart niet meer nodig had dan dit.

Ik heb hiervoor ook nog een tag gemaakt in totaal andere stijl, maar die bewaar ik nog even voor later.

Voor onze challenge maakten onze twee gastdesigners Ineke en Danielle en natuurlijk Cornelie mooie kaartjes, ga dus zeker even kijken op ons blog. Daar zie je ook welke prijs je kunt winnen die Elly van 't ScrapAteljeetje beschikbaar stelt. Het is weer een erg leuke!


Doen jullie weer mee? Succes voor als je dat doet.

Groetjes, Marjan




30 opmerkingen:

Je@net zei

Wauw....wat een super mooie kaart heb je ervan gemaakt, Marjan. Prachtig die vellum bloemen!

Lia zei

Je kaart heeft zeker niet meer nodig, want wat is hij chic geworden!
Leuke uitdaging trouwens. Ik onthou de opdracht maar als je reist is het niet zo handig om mee te doen...
Lia xx

Diny zei

Wat een schitterende kaart Marjan......dat heb je prachtig gedaan!
Het is een juweeltje!
Groetjes Diny

Colien zei

Wat een gave kaart heb je gemaakt! Het is dan ook (weer) een leuke uitdaging, prachtige voorbeelden en toffe prijs.... ik zet em op mijn lijstje!
grtz.Colien

Marfien zei

Een hele leuke uitdaging die je prachtig hebt uitgewerkt. Ik ga mijn best doen

Ellen zei

Prachtig zeg! Die uitsnede met ribbelkarton geeft een mooi effect. Zeker met al die prachtige bloemen onderaan.

aussie aNNie zei

Super gorgeous card, love the kraft and vellum flowers...beautiful.xx[aNNie]

Sarah zei

Mooi zo met kraft!!

Maria V zei

Gelijk een WAUW moment bij deze kaart. Prachtig!

R's Rue zei

Beautiful.

Dortesjs zei

Beautiful cards so very lovely great flowers you added on them, your so creative

KarinsArtScrap zei

prachtiggggggg Marjan
Gr Karin

Ans Gilbert zei

Prachtige lift heb je gemaakt Marjan,
De bloemen zijn super en ook de onderkant is erg mooi,
groetjes
Ans

Nicole Parmentier zei

Oh wat een prachtlift!!! En leuke challenge, het lijkt wel kant die bloemen zo. Ik ga zeker een poging wagen hoor!!

Rosina zei

Prachtige liftkaart heb je als voorbeeld gemaakt voor deze nieuwe challenge Marjan
Hopelijk gaat het me snel lukken weer aan de freubel te gaan, en doe misschien dan wel mee...

groetjes
Rosina

Renate zei

Het kaartje dat je ons hier vandaag laat zien is echt een pareltje. Wauw!!! Wat is ie mooi.
Heel veel suc-6 donderdag met je 1e werkdag. Mijn 2e werkdag zit er inderdaad weer op. Het lijkt net of ik niet weg ben geweest.

-xies- Renate.

Inky and Quirky Designs zei

Wow sooooo beautiful, I love the contrast of the delicate vellum against the Kraft, lovely card Marjan
Hugs
Donna xx

GerJanne zei

Ha Marjan,
Het is weer een heel leuke liftchallenge en jouw voorbeeld spreekt zeker tot de verbeelding. Wauw wat een mooie kaart! Dat ribbelkarton geeft een prachtig effect.
En de bloemen natuurlijk ook.
Dit wordt wel even nadenken hoe het vellum te gaan gebruiken....
GerJanne

Kate Yetter zei

Oh Wow! Those flowers are just breathtaking! I love both cards but especially the second. The neutral background just makes those flowers pop. Lovely!
Kate

Gerrina zei

Wow het vellum valt zo echt op! Mooi die rustige CaS-combi met het kraft! Groetjes, Gerrina

Mia zei

Beautiful and elegant card, Marjan. I love the white flowers! Kisses, my friend.

Kaartenkraam zei

Vellum in combinatie met kraft is prachtig ik heb dat ook al eens gedaan. Maar wat ik helemaal te gek vind is het stukje ribbelkarton tussen de stitched lijntjes, wat een effect!

groetjes van Ank

Angelique zei

Mooie nieuwe liftchallenge en wat een schitterende voorbeeldkaart. Mooi teer de vellumbloemen in tegenstelling tot het stoere ribbelkarton, echt een topkaart. Je stempelkaart met de oxide-inkten is weer mooi geworden.
Fijn dat het goed klikte met de andere juffrouw, heel veel succes met het nieuwe schooljaar.
lieve groetjes Angelique

Mieke zei

Weeral heel mooi zeg! De kaart heeft inderdaad niet meer nodig!

Martha zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Martha zei

Hoi hoi Marjan
Vellum en kraft een schitterende combi, heel mooi deze kaart
Liefs van Martha

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Vellum en kraft een schitterende combi, heel mooi deze kaart
Liefs van Martha

Stella zei

Ik heb hem al voorbij zien komen maar ik blijf het ook leuk vinden om hier nog even te reageren.....Naturel met een tijdloos design en elegante details. Als er iemand iets moois mee maakt dan ben jij het wel; echt b e e l d s c h o o n!

Wendy Koorevaar zei

Ohh wat een prachtige kaart Marjan! Zo mooi dat kraft met wit en dat stukje ribbelkarton vind ik geweldig verwerkt op je kaart. Een stijlvol geheel, zoals we van jou gewend zijn.....

Liefs,
Wendy

Sylvia zei

Hele mooie kaart,Marjan.Leuk gedaan met het ribbelkarton geeft een mooi effect.

Groetjes,Sylvia.