zondag 17 december 2017

Kerstkaart met Gelliplate

Heel lang heb ik de Gelliplate links laten liggen. Het leek me leuk, maar er is zoveel om mooie achtergrondjes mee te maken, vond ik (bij mij duurt het altijd wat langer voor ik iets aanschaf, ik moet er eerst de meerwaarde van zien). 
Dat is ook zo, maar toch heb ik er een poosje geleden een aangeschaft, een kleine van 15x15 cm. Ik heb er nog niet mee gewerkt met verf, maar wel met de Heidi Swapp Colorsprays, omdat ik houd van de glans en mooie tinten die die sprays geven.

Eerst filmpjes gekeken om te zien hoe h.e.e.a. werkte.
https://www.facebook.com/GelliArts/?fref=mentions

Ik maakte er wat achtergrondjes mee en twee kerstkaarten, waarvan dit de eerste is:


Sterren geknipt van keukenrol en die op de Gelliplate gelegd (die eerst insmeren met Multi medium , anders "pakt" de spray niet). Op de plaatsen waar de sterren zitten hier en daar gestempeld met de sterrenstempel. Afgemaakt met MFT sterren, dun gouddraad, Nuvo drops goud en gestempelde letters.

Vorige week geen tijd gehad om kaartjes te maken. Twee dagen op Emmy passen en werken, huishouden. Maar ik ben klaar met de kerstkaartjes, nog niet allemaal verstuurd en al mooie gekregen van mede bloggers, leuk, ben er blij mee! Nog een week, dan is het alweer kerstvakantie, wat is het snel gegaan dit jaar!

Groetjes, Marjan

30 opmerkingen:

Angela zei

Wat een supergave kaart Marjan! De gelliplate heeft voor jou duidelijk meerwaarde..... wat een schitterende achtergrond!
Fijne zondag.
grt Angela

aussie aNNie zei

Fabulous creation and lovely colours Marjan...sending Christmas hugs..[aNNie]๐ŸŽ„⛄

Cornelie zei

Vind het zo bij jou passen, en kijk nou toch hoe mooi je dat weer doet!! En ik kan het weten ;-)
Geniet van je zondag...en dat jaar. Niet normaal zo snel !

Je@net zei

Wat een mooie achtergrond heb je zo gemaakt, Marjan. Erg leuke kerstkaart ook.
Fijne zondag gewenst!

Colien zei

Heel mooi, toffe kleurtjes ook!
Geniet van de zondag en op naar een laatste (drukke) werkweek...
grtz. Colien

Dora zei

Wat schitterend en prachtig van kleur.
Ik heb ook een gelliplate gekocht op de art-specially maar nog niets mee gedaan en als ik dit zie, jeuken mijn handen. Maar het moet toch nog wachten.

Sabine zei

Wat een prachtige kaart! Hele mooie kleuren en gaaf die sterren zo er doorheen Liefs Sabine

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een leuk idee om met keukenpapier te werken. De gelli-plate geeft altijd een ander effect en dat vind ik wel grappig, het is soms net toveren ;p
Prachtige kleuren heb je gebruikt Marjan en wat is de afwerking ook mooi met die stiksteekjesrand en de verwerkte draadjes en stiksels. Genieten...
Lieve groetjes Miranda

anita01 zei

Wat een heerlijk kleur gebruik, en ook hier wacht er een op gebruik maar tja stempelen won tot ik jou werk zag... echt prachtig... Wens je tevens overheerlijke sfeerdagen en een kleur-rijk 2018 toe... en we maar heerlijk mogen meegenieten .... Warme Groetjes, Anita.

Inky and Quirky Designs zei

Oh your card is just magical Marjan, truly beautiful
Hugs
Donna xx

Nicole Parmentier zei

Wouw wat mooi hoe die zachte tinten in elkaar overlopen! Ik heb ook 2 jaar getwijfeld over de gelliplate maar heb inmiddels ook een kleintje. Nog niet veel mee gedaan, moet toch elke keer een drempeltje over... maar als ik dit zie! Prachtig!!!!

KarinsArtScrap zei

prachtig Marjan en ook mooi van kleur ik heb nog niet gewerkt met gelliplate ik zal het toch een keer aan moeten schaffen zie ik.
Gr Karin

Irene zei

Marjan wat is dit weer mooi en apart, jij probeert ook echt alles en er komt het meest mooie uit!
Nog even volhouden meis en dan relaxen!!

xx Irene

Gerrina zei

Leuk dat je ermee begonnen bent! Met sprays heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar zeker een mooi effect; mooie kaart!
Moet zeggen dat ik er 3 jaar geleden mee begonnen ben en me moet afremmen anders heb ik steeds meer achtergrondjes, al gebruik ik de kleinere ook om mee te stempelen... Een van de dingen die ik me dit jaar voornam was alle gemaakte achtergronden zo snel mogelijk op te maken...dat is bijna gelukt; er liggen er nog maar zo'n 6 af zo, dus die missie zet ik in 2018 zeker door! Ik vind die laatste maand altijd in sneltreinvaart gaan, maar januari ook...komt vast omdat wij vanaf sinterklaas in 31 dagen tijd alle verjaardagen en feestdagen hebben... Geniet van die speciale tijd op school en daarna thuis! Fijn weekend verder!

Ans Gilbert zei

Mooie kleuren Marjan,
Leuk hoe je de achtergrond hebt gemaakt, het is een gave kerstkaart geworden, het jaar vliegt inderdaad voorbij,nog 4 dagen en dan weer lekker vakantie,
groetjes
Ans

Doris knippenenplakken zei

Wow Heel mooie creatie Marjan ! Mooi van kleuren prachtig geheel .
Groetjes Doris

Marfien zei

Heb het filmpje bekeken en kom er achter dat het dus gewoon monoprinten is. En dat heb ik vorig jaar veel op cursus gedaan. Je hebt er een heel mooi kaartje mee gemaakt.
Bij het opruimen kwam ik mijn setje wasblokjes tegen, misschien toch weer eens iets met encaustic art proberen . . .

Diny zei

Wat heb je een prachtig kaartje gemaakt Marjan!
Groetjes Diny

Ellen zei

Mooi zeg! Een gelli plate is superleuk. Ik heb ook een kleintje, maar moet eerlijk zeggen dat ik ‘m niet zo vaak gebruik. Te veel ‘gedoe’. Laatste schoolweek van 2017... niet te geloven, hรจ?!

GerJanne zei

Prachtige kaart!! Ik heb geen gelliplate, ben er wel nieuwsgoerig naar. Marl als ik dan lees dat je weer wat nodig hebt omdat de spray niet blijft plakken.....hoe leer je dat allemaal??
Maar de kaart is geweldig! Nog 1 weekje voor jou. Heerlijk!
Groetjes,
GerJanne

Mona Pendleton zei

So very pretty Marjan! Love the fun and artsy vibe! Hope you have a great week!

sandie zei

Beautiful background, I like the fresh colours you have used x

SewPaperPaint zei

So bright and lovely and the kitchen roll accents are fabulous! Merry Christmas, Autumn

Durvina zei

Wat prachtig!
Het ziet er zo mooi uit! ik ken de gelli plate niet qua gebruik, maar het geeft altijd een heel gaaf effect!

liefs, Durvina

Mariken zei

In de kerstvakantie zal ik ook weer eens wat gaan doen met m’n gelliplate. Zeker als ik dit weer zie, prachtige kaart!

aussie aNNie zei

I didn't know purple was the colour of the year Marjan, interesting.xx[aNNie]๐ŸŽ„⛄

Martha zei

Hoi hoi Marjan,
wat een mooi resultaat zeg, het gaat je goed af en wat een leuk idee om die sterretjes zo te maken!
Wat is er toch veel he in onze hobbywereld, maar dat maakt het ook echt leuk!!!!
Liefs Martha

Margot zei

Dit is mooi Marjan!!!!!!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Ik weet niet wat het is, wil het ook niet weten... maar je kaartje dat is weer zo gaaf.

maria's knutselplezier zei

Wat prachtig Marjan!!

Groetjes
Maria