donderdag 7 februari 2019

Stempelen met Copics

Een tijdje geleden zag ik op YouTube een filmpje van Diny Sprakel waarop ze liet zien dat je met Copics direct op je stempel kleurt en dan een afdruk maakt. Proberen natuurlijk, helemaal leuk!!
Dat filmpje vind je hieronder, mocht je geïnteresseerd zijn.

Ik heb alleen niet op mijn watercolour papier (Tim Holtz) gestempeld, want dat werd bij mij gewoon niet mooi, denk dat het niet glad genoeg is. Dus op het papier gestempeld waarop ik ook altijd kleur met Copics, namelijk Neenah Classic Crest Card. En dat ging echt goed.




Ik gebruikte er de mooie Poinsettia van Penny Black voor:






Ik kon het toch niet nalaten om er wat aan te doen met hier en daar wat Copic accentjes. Het moet wel naar mijn zin zijn voor ik een kaart opstuur. 
Diny doet dat eigenlijk ook, maar dan direct op de stempel, ik deed het erna. Maar het kaartje heeft zijn "losse look" behouden. Wat een leuke techniek!

Ik heb er nog twee gemaakt met deze techniek, nog een kerstkaart en een andere, maar die laat ik een andere keer zien.

Ook deze maakte ik met dezelfde stempel, hier heb ik na de afdruk gemaakt te hebben, de blaadjes helemaal met Copics gekleurd, je ziet het verschil wel met de bovenste.

Deze doen weer mee met 52 Weeks to Christmas.

Ik realiseer me dat ik nu veel Copickaartjes laat zien met bloemen. Dat komt omdat ik leren kleuren zo leuk vind en vooral met bloemen, die zich daar zo voor lenen! Dus ik hoop dat het niet verveelt.

Groetjes, 
M@rjan

38 opmerkingen:

Nancy Soetaert zei

Wat zijn die mooi!
Voor mijn part mag je gerust elke dag copic-bloemen tonen hoor!
Fijne donderdag
Nancy DT52WTC

Je@net zei

Oh nee....dat gaat echt niet vervelen hoor, Marjan.
Dit zijn ook weer twee prachtige kaarten geworden!

Colien zei

Wat mooi, echt prachtig!
En bloemen vervelen nooit, dat kan niet :)
grtz Colien

Annemarie en Merit zei

Wat een schitterend resultaat geeft dat..
Je verveelt zeker niet met die prachtige bloemen...

liefs Annemarie en merit DT52WTC

Caroline Cards zei

Wat een prachtige kaart!
groetjes, Caroline

Hobby Hoogland zei

Wat een mooie kaart . heb het filmpje bekeken en ga het ook proberen. vind het juist mooi die bloemen ,want zeg nauw zelf wie houdt er niet van bloemen.
Hele mooie kleuren gebruikt , knap werk.
groetjes Marjan.

GerJanne zei

Ik vind het prachtig, Marja. En zeker verveel je mij niet. Ik kijk altijd vol bewondering naar creaties die met copics gemaakt zijn. Ik heb ze niet en het lijkt me vreselijk moeilijk. Dus dit is weer heel leuk om te zien.

Els zei

Een super mooie kaart met deze pracht bloemen en ik heb het filmpje bekeken. Op deze manier heb ik nog niet met copics gewerkt, maar het lijkt me wel leuk als ik je kaartjes zie.
Jou mooie kaartjes vervelen mij echt niet en is altijd weer leuk om te lezen hoe een kaart tot stand komt.

Lia zei

Wat ziet dit er supermooi uit! Ja, Diny weet ons altijd weer te verrassen met leuke technieken. Ik ga eens kijken hoe dit werkt...en dan maar experimenteren, net als jij!
Lia xx

Enny zei

Wauw, dat ziet er prachtig uit, ik ga dat ook eens bekijken ! Groetjes, Enny

Ans Gilbert zei

Prachtige kaarten Marjan, leuke techniek, ik vind 1ste het allermooist,die losse look is echt super. Mij verveel je ook niet met bloemenkaarten,
Ansx

Marijke zei

Wat een mooie kaarten en wat heb je dat mooi gedaan! Ik vind ze super hoor en vervelen doet dit nooit! Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Absoluut verveel je mij niet met deze prachtig ingekleurde bloemen, leuke techniek, zeg! Ik vind beide versies mooi, kan me wel voorstellen dat je na het stempelen nog wat nakleurt op de afdruk, gewoon om wat detail aan te geven! Ga het wellicht ook eens proberen!
Liefs Martha

Renate zei

Ohw... Wat gaaf zeg.
Bloemen gaan nooit vervelen. En al helemaal niet als je deze prachtige kleuren gebruikt.

-xies- Renate.

Gerrina zei

Je kan nooit te veel bloemen op kaarten zien hoor! Vind deze beide mooi, met een lichte voorkeur voor de 1e. Ik doe dezelfde techniek met Tombows direct op de stempel kleuren. Groetjes, Gerrina

Scraptastisch zei

Ja Marjan ik heb ook deze filmpjes zitten bekijken en vind het ook zo'n gave techniek, maar geen flesje activator en wil hier naar kijken op de volgende beurs! Wat is je bloem goed gelukt ik hou van die losse look, het lijkt wel op aquarel schilderen, en ik vind je bloem echt prachtig geworden zowel voor als na! Je bloemen vervelen mij absoluut niet...erg mooi kaartje!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi Marjan, een gaaf effect. Ik deed dit vroeger met markers op waterbasis en dan op rubberstempels. Als je dan op aquarelpapier een afdruk maakte had je echt het effect van een aquarel. Zeer geschikt voor no-lines.
Enne bloemen vervelen nooit dus van mij mag je doorgaan hoor..LOL.
Lieve groetjes Miranda

KarinsArtScrap zei

prachtig Marjan ook de kleur, super
Gr Karin

Monique zei

Wauw! Wat zijn ze prachtig geworden. Super gedaan hoor!
Lieve groet,
Monique DT52WTC

martina's kaartjes zei

ziet er superknap uit ! helemaal mooi, lekker felle kleurtjes zijn het zo ! mooi mooi mooi
fijn dat je weer meedoet met de lopende challenge van deze week !
grtjs,martina DT 52 WTC
x

Doris knippenenplakken zei

Ow wat een mooie techniek Marjan ! Je kaartje is top super mooie van kleuren prachtig geheel met de fijne accentjes .
Groetjes Doris

Mieke zei

Wat een mooie weer!! ♥

Jantine zei

Prachtig, Marjan!
Wat een mooi resultaat.
Groetjes,
Jantine

Trijntje zei

Prachtige kaart Marjan. Dit verveeld mij nooit. Ik hou van bloemen. Ik vind het supermooi ingekleurd. Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Hoe kun je nu denken dat dit gaat vervelen? Het zijn zulke prachtige kaarten daar blijf je naar kijken! Zo naast elkaar vind ik de bovenste het mooist omdat de kleuren wat zachter zijn, de onderste lijkt dan wat hard maar is ook erg mooi gekleurd.

groetjes van Ank

Marfien zei

Leuk om te zien maar ik zie het meer als hulpmiddel, de onderste die je "bijgekleurd" hebt vind ik persoonlijk mooier geworden.
P.S. Het verveelt nog niet hoor . . .

Suzan zei

Mooi kerstkaartje heb je gemaakt!
Groetjes Suzan
DT 52WTC

Angela zei

Haha die copicgekleurde bloemen van jou vervelen nóóit! Deze zijn ook weer geweldig Marjan! Wat een supergave techniek.... en die beheers jij écht goed zeg; toppie!

Rosina zei

PRACHTIG dit kaartje Marjan...leuk zo dat stempelen met je copic's....zoooooo moooi ... datzal ik je niet nadoen....
groetjes Rosina

Handmade cards zei

Marjan,je bloemenkaarten zijn zo geweldig mooi, vervelen doen ze dan ook niet.
Knap dat je zo mooi kunt kleuren, de bloemen komen tot leven, zeg maar, en daar geniet ik van.
Ik heb geen copic´s maar ben wel benieuwd naar het filmpje van Diny, hoe ze deze techniek beheerst.
Ga zo door.

Groetjes, Wietske

Mariken zei

Fantastische kleuren, wat een mooie bloemenkaarten! Super gekleurd, echt knap!

Diny Sprakel zei

Prchtig resultaat

Nicole Parmentier zei

Vervelen?!! ha ha echt niet!! Laat maar komen die prachtig ingekleurde bloemen. Dit experiment is ook weer zo leuk om te zien. Je ziet goed het verschil in effect van beide technieken. Ik vind het ook leuk om dingen uit te proberen en dan net zo lang door te gaan tot ik tevreden ben. Ik vind vooral ook je kleurkeuze hier weer prachtig!! Ben ook benieuwd naar de andere twee kaartjes. Het filmpje zet ik in mijn playlist, dan kan ik het op mijn gemakje eens lekker bekijken.

Sue Lelli zei

Bored? Never! I could look at your AMAZING Beautiful coloring all day long! GORGEOUS cards~!

Kate Yetter zei

A beautiful flower! You colored is beautifully and it looks fabulous against that white background.
Kate

gerrie zei

Dank je wel voor het filmpje Marjan en wat heb je het schitterend uit geprobeerd. Mij vervelen je kaarten nooit, ik vind ze allemaal prachtig.
Ik kan wel zien dat de kleuren op de tweede kaart helderder zijn, en wat leuk dat je het ons laat zien. Ik heb geen copics, maar stampin blends, misschien ga ik het ook eens uit proberen. Lieve groetjes, Gerrie.

!neke zei

Dat ziet er top uit !

Danielle zei

Mooi om het verschil te zien tussen de beide technieken. Ze zijn allebei echt prachtig! Je hoeft wat mij betreft al niet veel meer te oefenen met kleuren, je doet het geweldig!! :-) En mooie kaartjes vervelen echt nooit, kom maar door met die bloemen!!