zondag 26 juni 2022

DCL# 361


Onze voorlopig laatste Dutch card lovers challenge tot de zomerstop staat erop! Yvonne bedacht hem en de challenge is helemaal van toepassing op nu ... de vakantie staat voor de deur en we gaan er veelal op uit, met welk vervoersmiddel dan ook! Op haar voorbeeldplaatje van vervoersmiddelen staan er veel, dus de keuze is... 😉


Mijn kaartje werd er eentje met zeilbootjes tegen een ondergaande zon:





De zee is gemaakt m.b.v. plasticfolie met daarop gedept distressinkt, met water besproeid en op het watercolour papier afgedrukt. Nog wat uitgeveegd met een nat penseel. Daarvoor had ik eerst de zon afgeplakt met maskingtape, waaruit een cirkel gehapt. De bootjes van Art Specially zijn gestempeld met Archival inkt, dat is waterproof. Zeiltjes ingekleurd met Zigs. Wat spetters met witte verf. Enz....

Op ons blog vind je de mooie kaartjes van onze GD Nicole en natuurlijk van mijn teammaatjes. 

Verdere info vind je op ons blog!

--------------------------

Afgelopen vrijdag ben ik samen met Rob weer eens op de school geweest waar we allebei heel erg lang gewerkt hebben. Twee collega's met wie al net zo lang werkten namen afscheid. Erg leuk om iedereen weer te zien en te horen hoe de nieuwe jonge collega's het goed doen in het team. Zelfs na drie jaar ... alsof je niet weg geweest bent.
De twee collega's zie ik nog, net als een aantal anderen, met wie ik een lunch club oprichtte even geleden. In augustus volgt de tweede date.

Groetjes en fijn weekend nog! 

M@rjan

24 opmerkingen:

jackelien zei

Hoi Prachtige voorbeeldkaart. Wat leuk een lunchclub zo blijf je toch iedereen nog zien.
Fijne dag
Groetjes Jackelien

Rhodé zei

Een prachtige, kleurrijke kaart! De techniek die je beschrijft vind ik nog lastig. Dan wordt het net niet naar m'n zin. Maar jou lukt het goed!

Martha zei

Wat een mooie kaart, Marjan
Het lijkt wel een schilderij, heel mooi van kleur en stijl!
Gezellig zo'n lunchclub, geniet ervan!
Fijne dag liefs Martha

Marfien zei

Lief kaartje heb je gemaakt als voorbeeld, slim om de bootjes waterproof te maken, anders zouden ze zinken . . .

Colinda zei

Een mooi zomerse kaart, leuk die techniek met het plastic folie!! Mooie zee!!
Een fijne zondag,
Colinda

Je@net zei

Wauw...super mooi geworden, Marjan!

Anita van Deur zei

Zo die is mooi geworden prachtige zee heb je gemaakt, gezellig zo`n lunch clubje!

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Marjan met mooie kleuren

Gr Karin

Diny zei

Wow....wat heb je dat water leuk gemaakt Marjan....gave techniek!
Het is een mooi zomers kaartje geworden.
wat fijn dat jullie nog zo'n leuk contact hebben met oud collega's!
Groetjes Diny

Ans Gilbert zei

Mooi, zomers kaartje in prachtige kleuren.
Gezellig om bij het afscheid te zijn van 2 oud-collega's, Ed heeft op in juli een officieel afscheid samen met alle collega's die de afgelopen 2 jaar zijn vertrokken,
Groetjes,
Ansx

Pat zei

This is a fabulous card Marjan, the wonderful colours and technique with the cling wrap to put the colour onto the card, and the beautiful colours in the setting sun and of course the sweet sail boats..a dreamy magical scene. Glad you and Rob enjoyed your visit with former colleagues..good to chat and reminisce. x

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kaart met een gezellige bootjes erop Marjan. Dit doet mij echt aan vakantie denken omdat wij de laatste vakanties steeds bij een meer zijn en daar zie je dit dagelijks. Heel mooi.
Lieve groetjes Miranda

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart . Een geweldig mooi tafereeltje. Wij zijn net terug van een rondreis uit Frankrijk.. Wat leuk dat je je oude collega's weer getroffen hebt. En het gezellig was. Ik drink af en toe met een paar collega's een kopje koffie en heel gezellig om dan bij te praten. Wij hebben begin september met het hele team een etentje . Ook gezellig. Vorige jaar kon het niet doorgaan vanwege corona.. leuk om oude contacten te onderhouden. Groeten Trijntje

Sue Lelli zei

So Beautiful it could be a painting!

Doris knippenenplakken zei

Prachtige kaart Marjan!
Groetjes Doris

Gerrina zei

War een gave kaart! Mooi dat resultaat van het water met die techniek!
En helemaal leuk dat je je collega's nog ziet! Je hebt zo'n tijd met elkaar doorgebracht; zou zonde zijn dat helemaal weg te laten gaan... Fijn weekend!

GerJanne zei

Geweldige kaart Marjan! Zo mooi dat water en de ondergaande zon. Mijn kaart voor de vorige challenge ligt hier nog klaar om geshowed te worden op mijn blog. Maar het toeval wil dat ik hem ook voor deze challenge kan inzenden! Zo leuk!
Lijkt me ook best apart om weer terug te zijn op je oude school. Maar zeg je nu dat het 3 jaar geleden is? Dat is onvoorstelbaar. Als je het me gevraagd had , had ik gezegd vorig jaar of misschien het jaar ervoor, maar 3?!!
Goed idee trouwens zo'n lunchclub.

Caroline Cards zei

Een prachtige kaart met mooie stempels!
Lijkt me gezellig zo'n lunch club.
Groetjes, Caroline

Trudy zei

Wow wat een schitterende kaart! Ik zal proberen om ook een kaartje te maken voor de challenge maar ik heb het nogal druk met andere dingen de laatste tijd. Wat leuk dat jullie weer even op school zijn geweest en de oude collega's hebben gezien en gesproken!
Groetjes Trudy

Angelique zei

Mooie, sfeervolle kaart met de ondergaande zon. Met inkt op plasticfolie deppen kende ik nog niet maar een mooi resultaat. Leuk om weer eens naar jullie oude school te gaan en de oud collega's te zien. Ik ga al zo'n 10 jaar met oud-collega's 1x per jaar uit eten en het blijft net zo gezellig als vroeger.
lieve groetjes Angelique

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Hele mooie kaart Marjan! Hij heeft je echt een zomers gevoel! 🌺☕️

Anoniem zei

Hoi Marjan, wat een prachtige kaart is dit zeg en mooi van kleur ook…top weer!
Die stempels van Art zijn geweldig hè, zo gaaf!
Ik moet deze keer overslaan bij DCL…jammer! Ik mail je even!
Groetjes Ellen

Els zei

Een prachtige zomerse kaart
en zo leuk met al die bootjes.
Groetjes, Els

nicolevb zei

ik loop weer gigantisch achter met reageren...nu dus even een rondje
Prachtige kaart en wat een leuke techniek met de distress inkt. Prachtige kleuren.
Het is helemaal al in de zomeravonden sfeer