zaterdag 23 maart 2019

Artjournal page 1

Jullie hadden de omslag van mijn pas begonnen AJ al gezien. Ik heb inmiddels drie spreads af.
Erg leuk om ermee bezig te zijn. Er zijn geen regels, ik maak wat ik leuk vind. En probeer wat. Maar het is toch leuk om te laten zien.

Deze eerste gaat over mijn absoluut favoriete schilderij: Het meisje met de parel van Johannes Vermeer.





Gewerkt met stencils, Modelling paste, sprays van Heidi Swapp en stempels.
De grote letters zijn chipboardletters die ik al heel erg lang heb. 
Tekstjes op zijdevloei geprint, in mijn pakje met bestelling van Ingrid van Studio92.
Gooi nooit iets weg ;) Lief dat zij weer wat extra toevoegde toen ik weer iets bestelde.

Groetjes,

M@rjan

32 opmerkingen:

Irene zei

Dat boekje wordt wel zo mooi, daar zul jij elke keer opnieuw blij van worden want dit zijn ook weer 2 pracht-pagina's Marjan!
Ik kijk naar Project Rembrandt...dat is ook zo genieten en wat zijn er toch ongelooflijk talentvolle mensen..om stil van te worden!

Fijn weekend, xx Irene

Colien zei

Prachtig, wat mooi gemaakt!
grtz Colien

Scraptastisch zei

Gewoon doen en zien wat ervan komt maar dit is beslist niet"gewoon" wat ontzettend mooi zijn deze pagina's in je boekje Marjan! Super als het zo mooi uitpakt, zeer creatief en je kunt trots zijn!!!
xx Gerie

Ellen zei

Wow wat supergaaf weer Marjan...jij bent een artiest hoor...prachtig en ik ben ook gek op dit schilderij!
Groetjes Ellen

Doris knippenenplakken zei

Wow ... Werkelijk Prachtig Marjan ! Wat een kunstwerkje .
Fijn weekend, Groetjes Doris

Martha zei

Hoi hoi Marjan,
Wat heb je een artjournalpagina gemaakt,
heel mooi met dit prachtige meisje van Rembrand!
Ben benieuwd naar de volgende!
Liefs Martha

Martha zei

Oeps ik bedoelde Vermeer natuurlijk hihihi ik zat te denken aan Rembrandt....

Monique zei

Wow!!! Wat mooi gedaan Marjan. Heerlijk, die AJ's en als het niet lukt, hoppa, gesso erover en weer opnieuw beginnen.
Lieve groetjes, Monique

KarinsArtScrap zei

prachtige kleuren super mooi gemaakt Marjan

gr karin

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat zijn ze mooi, deze pagina's Marjan. Prachtige achtergrond en inderdaad heel geschikt om van alles en nog wat in te verwerken. Mooi zoals je de kleuren uit het schilderij gebruikt hebt.
Lieve groetjes Miranda

Els zei

Super leuke AJ pagina en prachtig hoe je het meisje van Vermeer hier hebt verwerkt. lekker veel bezig geweest met stencils, pasta en inkten.
Groetjes, Els

Ans Gilbert zei

Prachtige pagina's heb je gemaakt,ik ben ook fan van dat schilderij.
Ansx

Pat zei

This is one of those paintings that is instantly recogniseable Marjan and I love the wonderful texture with stencilling, and the dimension with the letters and the ivy and such a beautiful combination of colours for this art journal page. x

Larissa zei

Erg mooi! Het is inderdaad gewoon doen en het komt altijd goed.
Ben benieuwd naar je volgende pagina’s.

GerJanne zei

Heerlijk toch! Lekker doen waar je zin in hebt en doen wat je goed lijkt en moet je zien wat er van komt. Echt geniaal! Mooi met die chipboardletters!

Je@net zei

Wauw....wat is dit mooi, Marjan!

Nicole Parmentier zei

Wat prachtige pagina en wat een leuk thema heb je gebruikt! Zo wordt dit boekje extra persoonlijk. Het is inderdaad een prachtig schilderij!! Heb je ook het boek van Tracy Chevalier gelezen over dit meisje? Zo niet, zeker doen, alleen al om het mooie sfeertje!

Nelleke zei

Ah wat mooi Marjan, dit voor een art journaal te gebruiken. Goed van je dat je begonnen ben, mijn eerste basis is klaar, kom nog niet echt verder. Maar wel weer inkt in de handen gehad. jaja.
Het meisje met de Parel is voor ons heel bijzonder. Het hangt in de woning van Thomas: zijn woning heet de Parel en is een wooninitiatief.
Prachtig wat je gebruikt hebt, mooie kleuren en letters. Even verder geneusd en zag de prachtige uitdaging van de liftchallenge. Jouw mooie poinsettia gestempeld. En ik zag dat je weer een workshop van Willy Duit gebruikt heb. Die heb ik ook maar weer gepakt om wat houvast te hebben. Heerlijk die veelzijdigheid, ik hou daarvan! Groetjes, Nelleke

Sue Lelli zei

Art journals are a way to use old supplies like those chipboard letters and make them new again! I LOVE these pages as well as that movie! Beautiful!

Lia zei

Marjan, wat ben je goed bezig en wat is dit ontzettend mooi!
En ja: ik gooi ook nooit iets weg (en verkoop ook geen'oude' materialen) want alles komt wel weer een keer van pas.
Fijne (zonnige!) dag,
Lia xx

Marlies zei

Heel erg mooi en stijlvol Marjan. Heel knap gemaakt. Super! groetjes, Marlies

Marfien zei

Heerlijk om zo bezig te zijn en mooie dingen te maken, zo leuk om te doen
Het is een mooi geheel geworden in schitterende kleuren

Kaartenkraam zei

Zie je wel dat dit echt iets voor jou is, geweldig wat je nu al hebt gemaakt. Prachtige kleuren en mooie structuren! Ik ben benieuwd naar de volgende pagina.

groetjes van Ank

aussie aNNie zei

Stunning pages Marjan, your colours and texture are delightful..
I tend to add too much texture on my pages thus making it too thick when closed.x

Mariken zei

Wauw zeg, wat is dit mooi gedaan! Echt bewondering voor!

Gerrina zei

Ik vind 'm mooi! Gave kleuren en een van de mooiste schilderijen van Nederlandse schilders (daar is ook een stempel van) Mooi subtiel die textuur ook! Groetjes, Gerrina

Wendy Koorevaar zei

Wat ontzettend gaaf is dit Marjan! Leuk ook om weer eens wat anders uit te proberen hè. Ik vind het erg mooi geworden.

Liefs,
Wendy

Angelique zei

Mooie bladzijden, heel gaaf gedaan met al die kleuren en de grote letters. Dit schilderij hing bij m'n oma in de woonkamer.
Je voorbeeldkaart voor de liftchallenge vind ik geweldig, mooi de kleur van de letters en dan het roze van de bloemen.
lieve groetjes Angelique

Willy zei

Ik vind het prachtig, wat een mooie structuren en kleurverloop!!

Dora zei

Is toch schitterend om zo bezig te zijn. Prachtige pagina.

Ellen zei

Mooi zeg! Prachtige pagina met het meisje met de parel in de hoofdrol.

Mieke zei

Prachtig! ♥