donderdag 11 februari 2021

Nog wat alcohol lifting


Vorige week liet ik hier een kaart zien die ik maakte met alcohol inks en alcohol lift ink.
Ik heb er nog wat meer mee gespeeld toentertijd en dat laat ik nu zien. Daarna voorlopig geen alcohol inks meer, want anders gaat het vervelen :)


Dit is een slimline kaart in blauw/groen tinten en "kerstballen" in stervorm met takjes en sterrenstempels, tekstje Ali:



Op deze, van een restje gemaakt, alleen takjes: 




Het ornamentje is van Memorybox, de embossingfolder van SU.


Ze mogen weer meedoen aan de wekelijkse challenge van 52 Weeks to Christmas.

--------------------------------------
Wat een heerlijk weer, hè? Sneeuw en een zonnetje en weinig wind, een prima combinatie! Lekker naar buiten elke dag!

Bij ons aan het dak hangt een enorme sneeuwkwab, precies boven de achterdeur... Daar zal je toch net onder staan als die naar beneden komt!!






Groetjes!

M@rjan

39 opmerkingen:

Colien zei

Prachtige kaartjes weer, Marjan!
Bedankt voor je bijdrage aan onze wekelijkse challenge bij 52WTC.
En inderdaad, de sneeuw heeft mooie vormen op sommige plaatsen, zo gaaf om te zien. Gisteren heel wat 'geplof' hier in de achtertuin: de sneeuw kwam van de zonnepanelen en het afdak gegleden....
grtz Colien

Stampin with Liz Design zei

Prachtige kaartjes Marjan! Het lijkt wel een deken op het dak, heel mooi om te zien alle sneeuw, maar ben er nu al weer klaar mee, haha, begint glad te worden. Liefs Linda

Els zei

Wat een prachtige kaarten met de alcohol inkt en wat een mooie kleuren.
Een pracht foto van de sneeuwkwab en maar even niet aan denken dat deze naar beneden komt. Brr het is onwijs koud geweest vannacht.
Veel plezier met wandelen.
Groetjes Els

Anita van Deur zei

Schitterende kaartjes Marjan, super mooi foto van de sneeuw op je dak, fijne dag.

alma.heijenk@gmail.com zei

mooie kaartjes.
idd heeft de sneeuw in combi met de wind prachtige vormen gemaakt.
hopelijk staat er niemand onder als het valt :)

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de mooie achtergrondjes en details
groetjes ellen

Annemarie en Merit zei

hele mooie kaartjes, en wat prachtig kan de natuur zijn zo mooi die sneeuw...inderdaad niet te hopen dat ze naar beneden vallen als je er staat..
Hier roestte gistermiddag ook hele schuiven van de zonnepanelen.

gezellig dat je er weer bij bent deze week.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Rosina zei

Prachtige kaartjes zijn dit Marjan, ik vind die achtergrondjes fantastisch mooi , zeker met die gouden details erbij... echte beauty's..
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Trudy zei

Je hebt weer 2 prachtige kaartjes gemaakt! Het zonnetje schijnt dus misschien gaat die sneeuw wel smelten boven je deur!
Groetjes Trudy

Kaartenkraam zei

Wow wat zijn ze mooi! Vooral de eerste vind ik schitterend maar de tweede is ook heel mooi geworden.
Jemig wat een sneeuwberg boven je hoofd! Ik zou hem er met een bezem ofzo van af tikken voordat ie naar beneden komt terwijl je er onder staat, of is dat te hoog?

groetjes van Ank

Eri zei

Ik vind ze allebei prachtig!
Groetjes, Eri

Marjolein zei

Hele mooie kaarten Marjan! En wat een kunstwerk aan jullie dak, bijzonder! Groetjes Marjolein

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee mooie kerstkaarten Marjan, chique met die gouden accentjes erbij. Inderdaad ook een leuk idee om zo met een reststukje te werken. Dat is zeker een flinke dot sneeuw, hier ploft door het zonnetje ook van alles naar beneden.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Caroline Cards zei

Prachtige kaarten en wat een mooi resultaat met de alcohol inkt!
groetjes, Caroline

aussie aNNie zei

Fabulous cards, love the cute image and techniques, happy cards. xx
Snow wow, awesome. x

Martha zei

Prachtige kaarten Marjan
Mij verveeld het genieten van je kaarten niet hoor!
Maar ik snap het wel ook weer leuk om eens iets anders te knutselen
Ja de sneeuw is ook kunstig!
Liefs Martha

Sarah - Crea S zei

Wow Marjan, wat een prachtige kaartjes weer! Echt heel mooi. Iedere keer als ik langs kom op je blog dan kijk ik vol bewondering!
Moeder natuur is nu ook eenmaal creatief 😉 liefs, sarah

Diny zei

Twee prachtige kaartjes Marjan.....mooi gedaan met het restje op de onderste kaart!
Hopelijk valt de sneeuw niet naar beneden als je er net onder staat....dan heb je een sneeuwdouche!
Groetjes Diny

Jantine zei

Prachtige kaarten weer Marjan, heel mooie inktachtergronden!
En die kwak sneeuw in je nek, brrr.... bij ons aan de schuur hangt ook zo'n half verschoven kwak...
Gezellig dat je er weer bent bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Doris knippenenplakken zei

Het zijn twee prachtige kaartjes met de inkten, mooie kleuren.
Wat een leuke foto's, groetjes Doris

Monique zei

Wat zijn ze prachtig Marjan!
Die bult sneeuw in je nek krijgen...brrrr!
Ik zou hem er met een bezem afhalen geloof ik.
Lieve groetjes, Monique

Annerieke zei

De achtergronden zijn prachtig Marjan! De kaarten vind ik ook mooi, vooral de onderste met de embossing aan de onderzijde. Mooi gevormd is de sneeuw, het lijkt soms ook wel op een deken, vind je niet. Wel oppassen als je bij jullie naar buiten loopt 😉.
Groetjes, Annerieke

Nicole Parmentier zei

Wouw wat mooi Marjan!! Wat een gaaf effect geven die takjes met de liftinkt. Ik heb ook een doosje maar dat zit nog in de verpakking.. Misschien toch maar eens tevoorschijn halen. Ik vind de tweede kaart misschien nog wel het mooiste, het koningsblauw is zo prachtig met het goud en wit.. ben er weg van!
En dat lawinegevaar boven je achterdeur ziet er wel heel dreigend uit.. pas maar op!!

Ans Gilbert zei

Ze zijn echt prachtig, hele mooie kleuren ook. Wat een bult sneeuw op jullie dak, liep vandaag naar de bieb en onderweg viel er best veel van de daken, opletten dus.
Groetjes
Ansx

Marfien zei

twee mooie kaartjes, de restjeskaart combineert prachtig met het embossingdeel is de sneeuw vandaag al van het dak gevallen door het zonnetje?

Pat zei

Two more fantastic alcohol ink lifted pieces Marjan and love the hanging gold snowflake baubles and pretty die cut sentiment on the first, and the the scrap piece put to very pretty use on the second with the lovely holly and berries and the falling snow EF. x

Diane zei

The alcohol ink colors and designs are fabulous.

I joined your blog.

Hugs diane

Irene zei

Ze zijn weer méér dan mooi, petje af Marjan..aan een petje heb je trouwens niks met dat (prachtige) gevaarte boven de deur, helmpje kopen??
XxIrene

GerJanneke zei

Hoi Marjan,
wat een prachtige kaarten heb je gemaakt met de alcohol inkten. Ik las eerst: voor mij voorlopig geen alcohol meer...hihihi...maar het verveelt mij niet gauw. Misschien omdat ik het nog niet geprobeerd heb zelf. Dan is het bij en andere altijd mooi en kunstig.
Wat gaaf die sneeuw! Hier op mijn werk hangt er ook zoiets over de rand van de dakgoot. Zo'n mooi gezicht! EN bij onze achterburen aan de overkant van de straat zag ik hele plakkaten van de zonnepanelen afglijden. Toen dacht ik ook: Je zal er maar onder staan...

Trijntje zei

Wat een prachtige kaarten Marjan. Je bent leuk met de alcohol inkt aan de slag geweest. De bovenste vind ik echt een topper. Hier geen sneeuw op het dak alles weggewaaid door de harde wind. Maar oppassen dat je niet naar buitengaat als de sneeuw naar beneden ploft.... Het is inderdaad heerlijk winterweer om naar buiten te gaan. Vel plezier en geniet van de winterzon. Groeten Trijntje

Linda zei

Wat een schitterende chique kaartjes, mooie techniek is dat. wauw die sneeuwkwab bij je deur is wel heel bijzonder zeg, maar hopen dat ie op jullie valt.

KarinsArtScrap zei

2 schitterende kaartje heb je weer gemaakt Marjan, gaaf zo die takjes in de afdruk.

Gr Karin

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een gave kaartjes Marjan, van mij mag je nog even doorgaan met alcohol inkt, ha ha, maar ik snap dat het gaat vervelen, dat heb ik ook hoor..ja wat een mooie dingetjes zie je allemaal met sneeuw, ik kan er ook van genieten, heerlijk koud met een zonnetje..Bedankt voor je deelname bij 52 WTC. Groetjes Ingrid.

!neke zei

Super leuk met die alcohol lifting !
Mooi kaartjes!
Groeten Ineke
DT52WTC

Angelique zei

Wat een schitterende inktkaarten weer, zulke mooie kleuren. Ook met het restje en de witte onderkant heb je een prachtige kaart.
Bizar hoe de sneeuw soms kan liggen, hier lag er maar een paar centimeter. Oppassen wanneer het pak naar beneden komt.
lieve groetjes Angelique

Ellen zei

Schitterende kaarten Marjan en prachtig van kleur ook...heel mooi hoor!
Is het pakketje boven je deur al naar beneden gestort...wel een mooi gezicht!
Ik probeer al een tijdje te reageren maar het lukt alsmaar niet? Nu nieuwe poging!
Fijne zondag en groetjes Ellen

Ellen zei

Yesssss gelukt!

Ellen zei

Schitterende kaarten Marjan en prachtig van kleur ook...heel mooi hoor!
Is het pakketje boven je deur al naar beneden gestort...wel een mooi gezicht!
Ik probeer al een tijdje te reageren maar het lukt alsmaar niet? Nu nieuwe poging!
Fijne zondag en groetjes Ellen

Ina ( Frysk Famke ) zei

Wat mooi Marjan,

Blijf jij maar net alcohol inkt spelen, dan geniet
Ik van je kaartjes..

De sneeuw al naar beneden gevallen...moet er niet
aan denken het in me nek te krijgen brrrr

Ina