maandag 12 september 2022

Gifkikker ... maar wel een schatje

Alweer een week na mijn laatste post, ik hobby nog steeds weinig. Maar laten we wel wezen, we hebben straks nog een winter om meer dan genoeg binnen te zitten tenslotte. 
Ik heb ook niet veel meer om te laten zien, maar vond nog wel wat in mijn mapje.

Deze kaart met rood gifkikkertje wilde ik eerst aan kleindochter Emmy geven voor haar verjaardag, maar ik koos uiteindelijk voor een tunnelkaart die al eerder heb laten zien, omdat ik die leuker vond voor haar.

Maar deze bewaar ik misschien voor haar.... ik zie wel. De kaart is 11 X 15 cm.


Ik vind de techniek waarbij je een digitale achtergrond combineert met een digitale stempel, die je vervolgens inkleurt erg leuk, omdat je er zoveel kanten mee op kunt. Groot maken of juist klein, positie ... er kan veel!

Deze jungle achtergrond heb ik al vaker gebruikt en past natuurlijk ook heel goed bij een gifkikker.
Kikkers... ik vind ze enig, dat weten de meeste volgers wel.

Deze stempels zijn van Kinda cute by Patricia Alvarez, gekocht op Etsy. De libelles zijn ook zo schattig, vind ik. Gekleurd met Copics.

Vorig jaar kleurde ik de Ink frog van Vanillaarts, een erg leuke class en de geleerde techniek gebruikte ik voor deze kleine cute gifikker, wel vereenvoudigd. 

...de tunnelcard
           
...en de ink frog 


Wens jullie een fijne week!
  

Groetjes, 


M@rjan

24 opmerkingen:

Irene zei

Wat een kleurenfeest op mijn scherm en zowel de gifkikkers als de libelles zijn te cute! Hier ook nog steeds géén freubelkriebels, komt vanzelf wel weer....
XxIrene

Je@net zei

Wat een mooi en kleurrijk geheel is het zo geworden, Marjan. Gaaf gedaan!

Marfien zei

Prachtige kaart en heel mooi ingekleurd, vooral de ogen, zo mooi!

Martha zei

Prachtige kaart Marjan
Die kikkers zijn heel mooi en zo prachtig kleurrijk!
Fijne dag liefs Martha

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart heb je gemaakt Marjan

gr karin

Anita van Deur zei

Wauw wat leuk een kleurrijk geheel.

Marja Sch zei

Wat een ontzettend mooie kikker kaart. Wat kan jij toch geweldig kleuren zeg. Lekker bewaren deze mooie kaart. Groetjes Marja

Gerrina zei

Ja heel veel mogelijk met digitale images... Ik ben er niet zo veel mee bezig, omdat ik al zo vaak achter een scherm moet zitten... Het is zo in het rood echt een gifkikker...Mooi geworden qua kleur en proporties! Groetjes, Gerrina

Margreet zei

Ik zag je berichtje op mijn blog en ben daardoor ook bij jou gaan kijken. Zag zoveel moois dat ik jou nu ook ga volgen. Deze gifkikker en de libelles heb je supermooi gekleurd. De jungleachtergrond is gaaf. Zelf gebruik ik zelden digitale achtergronden, maar je weet maar nooit.
xxx Margreet

Hobby Hoogland zei

Een hele leuke kaart , en de kikker vind ik prachtig.
Het gaat straks als het kouder wordt vast wel weer lukken en worden er weer prachtige kaartjes gemaakt.
Lees heel veel dat we nog niet in die flo zitten , Zelf hier ook een beetje last van .
groetjes Marjan.

Rhodé zei

Wat een idee om een digitale achtergrond te combineren met een digistamp! Het is echt prachtig geworden. De gifkikker spat er helemaal vanaf met zijn mooie rode kleur.

Ellen zei

Hoi Marjan, wat een gave kaart heb je weer gemaakt, echt geweldig!
Ik doe het je niet na hoor!
Ik hobby ook niet op het moment…kan niet in mn kamer, veel te bang dat ik val en mn heup uit de kom schiet…naar boven gaan gaat steeds beter maar ik wacht nog even. Gelukkig heb ik de kaart voor Tim, die ook alweer 2 wordt 10 oktober al klaar liggen en heb nog genoeg in mn mapje om te laten zien.
Mn zeepaardje is echt mooi geworden…al zeg ik het zelf!
Groetjes Ellen

GerJanne zei

Ik moet echt even bedenken hoe je dat doet, ene digitale achtergrond met een digistempel... Het resultaat is wel heel gaaf! Inderdaad best een lief gifkikkertje. EN dat jij gek op kikkers bent, weet ik hoor!
Die tunnelkaart en de inkfrog waren ook super!

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart met deze rode gifkikker. De hobby komt vast wel weer…. Groeten Trijntje

Els zei

Lijkt mij heel moeilijk om zo'n kaart te maken met de digi achtergrond en de digi stempel, maar het is je super goed gelukt.
Een pracht kaart met de gifkikker.
De tunnelkaart is trouwens ook erg mooi!!
Groetjes, Els

Caroline Cards zei

De kleuren spatten van het scherm. Prachtige kaart met mooi gekleurde libellen en kikker. Ook de tunnelkaart is heel mooi. Ik vraag me ook af hoe je een digistempel op een digitale achtergrond zet!
Groetjes, Caroline

Scraptastisch zei

Jij post nog iedere week...mijn zomerstand heeft 3 maanden geduurd! Het was zo heet in mijn appartement dat ik het liefst buiten was en op mijn schaduw balkon heb gezeten. De hitte is verdwenen en veel aangenamer zo. Je kaart is prachtig Marjan en wat ben jij handig om een digitale achtergrond te maken met digi stempels je zou er een canvas van kunnen maken voor in je tuin zo mooi is ie geworden!!!
xx Gerie

Ans Gilbert zei

Hij is echt wel superleuk, dat gifkikkertje op de digitale achtergrond. De tunnelkaart voor Emmy is wel iets vrolijker vind ik, ook de inkfrog is super ingekleurd en.. ik hou helemaal niet van kikkers,
Groetjes,
Ansx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat gaaf dat je dat zo op de computer samengesteld hebt Marjan. Dat doe ik je niet na hoor en ook dat mooie kleuren niet. Superleuk die rode gifkikker, het is net of hij elk ogenblik van het scherm kan springen hihi. Ik snap wel dat je voor de tunnelkaart hebt gekozen voor je kleindochter, die was ook gaaf. En die inktkikker maakt er een zooitje van maar ook weer superleuk gedaan.
Hier kikkert een mens van op ;)
Lieve groetjes Miranda

Pat zei

How cute is that frog Marjan and love the tunnel card and this present card with some wonderful colouring and the Vanillaarts frog is a fabulous work of art..a great class from last year and with some amazing colouring by you. x

Kaartenkraam zei

Inmiddels al wel 20 jaar geleden maakte ik op die manier mijn eigen 3-D vellen. Ik gebruikte daar dan scans voor die ik in een fotobewerkingsprogramma met elkaar combineerde.
Ik vind je gifkikkerkaart helemaal super, wat mooi gekleurd, geweldig!
Ook de andere kikkerkaarten heb je heel mooi gemaakt.

groetjes van Ank

Doris knippenenplakken zei

Prachtige kaart, heel mooi ingekleurde gifkikker en een mooie achtergrond top zoals we gewoon zijn van je Marjan.
Fijn weekend, groetjes Doris

aussie aNNie zei

Beautiful stunning and fabulous post, gorgeous colours and papers xx

Wies zei

Je waant je in de jungle met deze kaart. Heel mooi met de gifkikker en de libellen. De tunnelkaart en de kikker op de achtergrond van inkt zijn weer heel anders. Erg leuk!