zondag 11 juni 2023

Weer thuis

Na bijna vijf weken zijn we weer thuis. Heerlijk in eigen bedje geslapen. Vandaag de wasjes wegwerken en me verder rustig houden, want het is heet hier, zeg! Veel warmer dan in Spanje, en helaas ook altijd vochtig, waar ik slecht tegen kan. 

Op een van de laatste dagen zijn we nog een dag naar Barcelona geweest, een stad waar ik graag nog eens heen wilde en Rob ook. De auto in een buitenwijk in een garage geparkeerd en daarna verder met de metro. We begonnen bij de Ramblas en hebben verder park Guëll, waar je Gaudi creaties kunt bewonderen en de Sagrada Familia bekeken.


18.000 stappen gezet die dag, maar het was de moeite waard!



Hieronder nog een kaartje wat ik voor onze vakantie maakte met encaustic wax, een fantasy landschapje met kasteeltje:

Morgen kom ik jullie weer bezoeken, tot dan! Lief dat er toch dames reageerden op mijn posts, ook al had ik zelf een blogpauze!

Groetjes,

M@rjan

22 opmerkingen:

Ellen zei

Hoi Marjan, lekker om weer thuis te zijn toch al is maar om je eigen bedje haha. Je laat prachtige foto’s zien van al dat moois!
Je kaart is ook heel bijzonder gemaakt hoor, echt een kunstwerkje weer!
Ja het weer is echt van niks naar veel hitte? Ik kan er ook niet goed meer tegen en het blijft nog even zo dus ook jij sterkte ermee!
Lieve groet Ellen

Margreet zei

Welkom thuis, Marjan. Er gaat toch niets boven je eigen bedje hè?
Jaren geleden waren wij op vakantie in Rosas en gingen ook een dag naar Barcelona. Nadat de indrukken bezonken waren, zijn we gedurende 5 dagen iedere dag terug gegaan. Geweldige stad, vooral alles van Gaudi!
Je laat weer een prachtig, mystiek kaartje zien. Geweldig resultaat.
Ik vind dit weer echt te warm. Blijf dus zoveel mogelijk binnen.
xxx Margreet

Diny zei

Prachtige foto's Marjan....jullie hebben weer veel gezien!
En je kaart....ja...in een woord....PRACHTIG!
Groetjes Diny

Scraptastisch zei

Aan alle vakantie's komt een eind en ja Barcelona is super leuk, ook zo tof metro in en metro uit maar dan blijft er nog genoeg over om veel te wandelen. Je kaart is weer een meesterwerkje!!!
Verder maar kalm blijven deze dagen hihi. Wel prima weer om de was weg te werken!
xx Gerie

Angélique zei

Wat fijn dat jullie eht fijn hebben gehad en dat jullie weer veilig thuis zijn.
Wat een geweldige kaart heb je gemaakt, daar kun je heel wat bij verzinnen, heel magisch. Ik vind het een kunstwerk, echt.

Martha zei

Fijn om in gezondheid weer thuis te zijn Marjan!
Ah ja Barcelona, ik hou van die stad met z'n mooie plaatsen, jullie hebben mooie plekjes bekeken, Gaudi is en blijft bijzonder!
Liefs Martha

Martha zei

Ah nu vergeet ik je te komplimenteren met je mooie kaart, wat een pracht exemplaar met die encausting wax en het stempelwerk, liefs Martha

!neke zei

Super mooi !!!!!

Je@net zei

Altijd weer fijn om thuis te komen na een geslaagde vakantie. Prachtige foto's heb ik voorbij zien komen. Ik genoot met jullie mee!
Erg mooie kaart ook, Marjan!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Welkom thuis en welkom terug in Blogland Marjan. Prachtige foto's van het mooie veelzijdige Barcelona. Hebben jullie de lichtshow van de fontein gezien? Magisch mooi net zoals je prachtige encaustic kaart. Ik blijf het wonderlijk vinden wat jij maakt met blokjes was en stempels.
Lieve groetjes Miranda

Marfien zei

Mooie vakantiefoto's en de kaart lijkt wel van ijsrotsen, heerlijk om daar nu even aan te denken . . .

Rhodé zei

Prachtige kaart! Zo knap van je! Heerlijk om weer thuis te zijn, denk ik.

GerJanne zei

Ha Marjan,
er komen weer herinneringen bij me boven bij het zien van je foto's van Barcelona. Dat is zo leuk, dat ik de plekken herken waar wij ook waren een paar jaar geleden in de herfstvakantie.
Ik heb vast niet op al je voorgeprogrammeerde berichten gereageerd. Mijn vader is in jouw vakantie gestorven en begraven en de dagen ervoor waren heel intensief, maar zeer waardevol....

Els zei

Dit was een mooie en lange vakantie Marjan en dan is het weer fijn om thuis te komen.
Barcelona is een prachtige stad waar veel te zien, dus deze foto's zijn voor mij herkenbaar.
De kaart is ook weer heel mooi gemaakt met deze prachtige kleuren!!
Groetjes, Els

Colinda zei

Wow wat een stappen, dan hebben jullie voetjes wel wat rust verdiend zeg!
Een prachtige kaart!

Femminde zei

Wat heerlijk zo'n vakantie!! Wel jammer dat het weer niet zo mooi was. Dan hier in NL nog maar even genieten.
En Barcelona is super mooi!!
En wat maak je toch gave dingen met die wax!!
Fijne zonnige week!!
Groeten van Femminde

Gerrina zei

Zonde dat je de mooiste dingen in de tuin nu gemist hebt; met de hitte zijn de rozen hier zelfs veel sneller weg... Even doorbijten en dan kunnen jullie weer genieten van een mooie tuin!
Je kaart is weer een mooie fantasievolle! Groetjes, Gerrina

Trijntje zei

Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad. Prachtige foto’s. Bij ons is het er nog niet van gekomen.. we hebben wel wat fietstochtjes in de buurt gemaakt. Je hebt een mooi kaart gemaakt. Groeten Trijntje

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een prachtige foto's, fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie.
gr Alma

Pat zei

Glad you enjoyed your five weeks away Marjan, and love the photos of Barcelona..it looks great, and another fabulous encaustic wax card too. x

Caroline Cards zei

Mooie vakantiefoto's en normaal is het daar warmer dan hier. De wax kaart is prachtig. Ik zie het kasteeltje op een berg en het lijkt alsof er dieren naar toe lopen.
Groetjes, Caroline

Doris knippenenplakken zei

Wat leuke trip heb jij gemaakt , ben daar ook al geweest heb er mooie herinneringen aan. leuk foto's.
Je wax kaart is geweldig , mooie kleuren top.
Groetjes Doris