zaterdag 7 september 2019

Een oudje ...stempelen met Copics

Eerlijk gezegd is er w.b. de hobby deze week niet veel uit mijn handen gekomen. 
Ik heb wat geoefend met watercolour, filmpjes bekeken en wel dingen uitgezocht voor de Liftchallenge, maar verder ... 
Dat werkt zo bij mij als mijn hoofd met andere zaken bezig is (kamer uitruimen/zaken voor de vloer en meubels regelen/kopen), en de rommel in mijn kamertje met alle dozen werkt ook niet mee. Daarbij behoorlijk verkouden geworden. Het is niet erg, komt wel weer. 

Maar om niet in de vergetelheid te raken 😀 plaats ik vandaag een wat ouder kaartje dat ik nog niet heb laten zien.

Hier gaat het om de techniek waarbij je je stempel kleurt met Copic Markers en daarna besproeit met alcohol en dan afdrukt. De techniek met een filmpje vind je hier in een eerder geplaatste post.




De stempel is van Penny Black en heet Summer Dream. Nou ...  "dream about summer" is wel van toepassing, die is echt voorbij! Ik heb hier en daar wat bijgewerkt met een fineliner aan de takken.

Fijn weekend !

Groetjes,
M@rjan

19 opmerkingen:

GerJanne zei

Nou, ik moet wel eerst dement worden voor ik jou vergeet!
Je kaartje is heel gaaf. Zou het ook met andere stiften kunnen? Waarschijnlijk als het op alcoholbasis is. Moet ik toch eens uitproberen, het effect is geweldig. Kan me indenken dat er even geen plaats is in je hoofd om echt creatief bezig te zijn, is wel herkenbaar...succes en sterkte met alles. Hier komt maandag en dinsdag de vloer. In twee dagen, omdat de man het alleen moet doen. Zijn collega is op vakantie..

Els zei

Mooie kaart met de copics en leuk resultaat met de alcohol besproeiing.
Kan mij goed voorstellen dat nu door bijna het hele huis wat 'rommelig' is door alle spullen die de kamer uit moeten.
Ik wens je veel succes.

Marfien zei

Toch een mooi kaartje in deze techniek. Als ik het zo lees moet je wel oppassen dat er geen druppels van je stempel vallen voor je die afdrukt.
Een precies werkje dus. Over twee weken kun je gaan inruimen, daarna komen er vast wel weer nieuwe kaartjes uit je handen . . .

Colien zei

Wat een mooie kaart, prachtig effect!
Succes nog met aanrommelen, straks lekker genieten van je nieuwe vloer en opgeruimde huis.
grtz Colien

Stampin with Liz Design zei

Hebben we allemaal wel eens last van toch? Maar een goed idee om dit kaartje nog een keer te plaatsen, ik vind hem nl prachtig! Heel erg gaaf die bloem!! Fijn weekeind, groetjes Linda

Je@net zei

Haha...zo snel word je in Blogland niet vergeten, Marjan.
Je kaartje is weer erg prachtig. Heel mooi gedaan.
Fijn weekend!

Scraptastisch zei

Je raak echt niet in de vergetelheid hoor Marjan, even genoeg andere zaken ... weet er alles van en begin ook net weer met creatief bezig zijn. Deze techniek heb ik gezien bij Diny heel gaaf lijkt me om te doen. Zei heeft het over activator en copics...kan gewone alcohol ook? Ik heb al zoveel gezocht op het web, maar lijkt in Nederl. niet meer te krijgen. Je kaartje is prachtig en succes met alles!
xx Gerie

aussie aNNie zei

So pretty Marjan, a spectacular work of art and amazing stamping.xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Nou zo snel vergeet ik je niet Marjan hihi, wel leuk om je creativiteit voorbij te zien komen. Gaaf effect geeft dat inkleuren van de stempel en dan afdrukken en dat je dan toch al op de stempel zo'n mooi kleurverloop weet te krijgen. Dát vind ik knap. Prachtige kleur heeft de bloem, geeft meteen fleur aan deze druildag. Beterschap met de verkoudheid en succes met ruimen ;p
Lieve groetjes Miranda

Marjolein zei

Maakt niet uit, oudje of niet, je kaart is prachtig!!
Geloof dat ik die stempel ook ergens heb liggen.
Wat een leuke techniek, btw, heb dit wel gedaan met inkleuren met markers op waterbasis, maar nog nooit met copics!
Succes met al je andere 'projecten'!

Gerrina zei

De zomer lijkt echt voorbij, maar ook als het 20 graden en zonnig is probeer ik daar wat van mee te pakken; heerlijk!
Je kaart is zo mooi; gave kleuren en wat een fijne techniek is dit toch... Fijn weekend verder! Enne na de rommel lekker genieten; hoop dat het deze week af is?

KarinsArtScrap zei

het is weer een prachtige kaart geworden Marjan
Gr Karin

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Wat mij betreft vergeet ik je niet zomaar, je maakt zulke mooie creaties, die blijven bij mij wel "hangen"
Ook deze met alcohol, ook dat zou ik nog graag eens gaan doen het effect vind ik zo mooi!
Veel succes met alle bezigheden en bloggen komt helemaal goed!
Liefs Martha

Mariken zei

Wat is dit mooi zeg! Kan er naar blijven kijken! Jouw tijd vult zich van zelf in, en bloggen komt wel weer! Xx

Ellen zei

Mooie kaart met een leuke techniek. Lekker aanrommelen met alles, heerlijk toch?!

Ans Gilbert zei

Mooi is deze kaart met een leuke techniek, de kleuren zijn ook super. Succes met de nieuwe vloer en alle bijkomende klussen,
Ansx

Willy zei

Nou ik was je niet vergeten hoor :) Jouw mooie creaties staan in mijn geheugen gegrift! Wel heel leuk dat je nog een kaart achter de hand had. Ik vind het weer een beauty en in echte Marjan kleurtjes! Succes met de verbouwing.

Pat zei

This is a gorgeous PB stamp which I also have myself and I have done the technique of using the inks straight to stamp and spritzing with water before stamping, but didn't know that it worked well using alcohol pens and spritzed alcohol, and the finished look is really beautiful Marjan. x

Sue Lelli zei

GORGEOUS! LOVE this technique!