donderdag 7 april 2022

Joseph's coat

Door Marja werd ik weer herinnerd aan de Joseph's coat techniek, waarbij je gebruik maakt van een ondergrond met inkt en heat embossing. De resist techniek lijkt er erg op maar is toch heel anders omdat je bij de Joseph's coat techniek over alles heen gaat met een donkere tint inkt en dan pas de geëmbosste deeltjes weer schoonpoetst.

Mocht je dit ook willen proberen, ga dan even dit filmpje bekijken:


Er zijn vele voorbeelden te vinden van deze leuke techniek.

Ik heb eerst een kerstkaart gemaakt met alleen blauw tinten, een eenvoudige:


Daarna maakte ik er nog een met een stencil:





Hier ging iets mis, ik liet de inkt niet drogen en het clear embossingpoeder pakte ook tussen de blaadjes. Heel fijne gekleurde spikkeltjes en toen dacht ik.... waarom niet die spikkeltjes aanzetten met dezelfde kleur glitterpen? Ik vind het zelf wel een leuk effect geven, alsof er glittertjes overheen gestrooid zijn. Ik ga deze dus gewoon versturen met kerst! En als ik weer nieuw embossingpoeder heb, maak ik er toch nog een zoals ik eerst wilde.

Deze twee doen mee aan de wekelijkse challenge van 52WTC.

Groetjes,

M@rjan

34 opmerkingen:

Els zei

Dit zijn 2 prachtige kaarten met deze techniek en de onderste kaart vind ik zeel geslaagd met de leuke spikkeltjes. Een goed idee met de glitterpen.
Groetjes, Els

Anita van Deur zei

Wauw prachtige kaarten, dank voor het filmpje fijne dag.

Irene zei

Wat jij tóch allemaal probeert/uitspookt 😉, nog nóóit van gehoord maar ziet er mooi uit en de spikkels zijn een gave toevalstreffer!
XxIrene

Trudy zei

Twee prachtige kaarten en wat leuk dat jij van alles en nog wat uit probeert!
Ik heb nog nooit van deze techniek gehoord!
Groetjes Trudy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat zijn twee mooie kerstkaarten geworden Marjan. Ik ben weg van de onderste, mooi die warme kleuren en goed opgelost je "foutje".
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Nancy Soetaert zei

twee prachtige kerstkaarten, heel verschillend van sfeer door de kleuren maar supermooi!
Groetjes
Nancy 52WTC

carla zei

2 hele mooie kaarten heb je gemaakt Marjan.
Ze zien er heel chic uit.
Groetjes,
Carla

gerrie zei

Mij bekend de techniek Marjan, heel leuk om te doen, maar er zijn zoveel technieken, dat je de meeste weer vergeet.
Leuke kaarten geworden. Groetjes,Gerrie.

Ellen zei

Wat gaaf Marjan. Mooi gelukt hoor en het effect met de stipjes doet het perfect! 👌🏻
Mooie kerstrand met het blauw.
Ik heb al heel lang een blok van Joy al kant en klaar, hoeft alleen nog gekleurd te worden…leuke techniek!
Groetjes Ellen

Antjes kaartcreaties zei

Het zijn twee prachtige kaarten geworden Marjan.
Ook de tweede kaart is erg mooi en de spikkels tussen de blaadjes geven een extra glossy effect.
Groetjes Antje

Trijntje zei

Het zijn beide prachtige kaarten geworden. de zwarte ondergrond is erg mooi voor deze techniek Zo zie je maar als het niet helemaal gaat zo als je voor ogen had er weer en leuke oplossing is . en een ander ziet het niet.. En je ziet het vaak zelf de volgende dag ook niet meer. leuk opgelost met de gouden pen... Groeten Trijntje

Annemarie en Merit zei

wat zijn ze prachtig en als jij niks gezegd had , had ik nooit iets gezien..
Er is (bijna) overal wel een oplossing voor te vinden...ik vind ze schitterend!!
Gezellig dat je er bij bent vandaag.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Caroline Cards zei

Prachtige kaarten! Zo zie je maar weer dat als het eigenlijk misgaat het resultaat nadien heel mooi is!
Groetjes, Caroline

Doris knippenenplakken zei

Wat een leuke techniek, Het zijn 2 prachtig kaarten, Marjan!
Groetjes Doris

Diny zei

Wow.....wat MOOI Marjan!
Deze techniek beheers je ook al.....leuk om van alles uit te proberen!
Groetjes Diny

KarinsArtScrap zei

ik vind ze super prachtige kleuren heb je weer gebruikt.
de laatste kaart vind ik gewoon geweldig en die mag je mij rustig met kerst sturen Marjan hahahahaha
Gr Karin

Jantine zei

Mooie kaarten, Marjan. Leuke techniek ook, ga ik een keertje proberen. Die glittertjes geven een heel leuk effect.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

marijke zei

Prachtige kaartjes met een mooie techniek. Ga het filmpje eens even goed bekijken. Fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Eri zei

Wow, je kaarten zien er schitterend uit! Ik ga het filmpje ook eens bekijken! Zal nog een lange weg te gaan hebben om tot jou resultaat te komen.
Groetjes, Eri

Martha zei

Ja deze techniek is erg leuk, Marjan!
Mooie kaarten en goed opgelost bij de tweede!
Liefs Martha

Ans Gilbert zei

Twee prachtige kerstkaarten, ik vind die met de spikkels echt super,
Groetjes
Ansx

Angelique zei

Twee prachtige kaarten met deze techniek. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb. De tweede is prachtig van kleur en het is net of de spikkeltjes er gewoon bij horen, goed opgelost.
lieve groetjes Angelique

GerJanne zei

Ja! Deze techniek heb ik inderdaad ook eens geprobeerd. Ik moet het filmpje wel weer eens bekijken, maar als ik jouw kaarten zie heb ik er nu al zin in.
Prachtig en inderdaad, net of je er glitters over gestrooid hebt. Prima te versturen.

Gina zei

Wauw ! Twee prachtige kaarten heb je gemaakt ! Supermooi ! Groetjes, Gina

Crea Astrid zei

Twee mooie kerstkaarten heb je gemaakt met deze techniek.
Ook al ging de kaart dan niet zoals je voor ogen had, ik vind het wel de mooiste geworden.

Groetjes, Astrid.

Gerrina zei

Allebei zijn ze prachtig! En ja het blijft een leuke techniek om te doen! Groetjes, Gerrina

Rhodé zei

Prachtige kaarten, zeker ook die tweede! Jij hebt er weer lekker 2 kerstkaarten bij!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Nog nooit van gehoord Marjan deze techniek, maar wat een gaaf effect geeft dit..De eerste met het mooie blauw, en de tweede met iets meer kleur en glitters..prachtig. Bedankt dat je mee doet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Marja Sch zei

Wat leuk om te lezen dat je ook met deze techniek aan de gang bent gegaan. Je kaarten zijn erg mooi geworden hoor en als je niks gezegd had over de spikkels had niemand er erg in gehad. Het geeft juist een erg leuk effect. Groetjes Marja

Wies zei

Deze techniek ken ik niet, maar je hebt er twee mooie kaarten mee gemaakt. Bij de tweede vind ik het juist mooi, die spikkeltjes tussen de blaadjes. Zo kan iets wat mis gaat toch iets moois opleveren.
Bedankt voor het filmpje met de uitleg.

Marfien zei

Mooie kaarten zijn het geworden, heb het ook wel eens geprobeerd en ik maakte dezelfde fout. Helaas gaf het niet zo'n mooi effect als bij jou en ging hij richting prullenbak. Het vervelende is dat als je het bewust zo wil doen het dan ook mislukt :-( Ach, we zullen maar denken: door dergelijke fouten zijn de leukste dingen ontdekt . . .

Pat zei

The Joseph's Coat technique is one I have never tried but it looks fabulous on both your cards Marjan, and thank you for including this video which give us some inspiration for tackling it. I love the snowflakes and the brilliant intense blue for the background on the first, and then the more autumnal colours for the leaves on the second, and what a great idea to enhance the bits of colour coming through in that pretty way with some glitter pen. x

aussie aNNie zei

wow, Gorgeous make and adorable design.

nicolevb zei

Wauw wat een mooie kaarten.
De kaart met turquoise en paarse tinten is helemaal geweldig
Leuke en onbekende techniek
Ga ik zeker een keer proberen