woensdag 29 november 2023

GerJanne was jarig


Afgelopen zondag was GerJanne jarig. Omdat ik geen dubbele post wil maken plaats ik haar kaartje vandaag pas hier.
Ik ben weer even aan het spelen geweest met foiling de laatste tijd en ook samen met Ineke en haar foiling apparaat, zij heeft een Gemini en ik een Minc van Heidi Swapp. Die van haar werkt totaal anders, daar heb je hotfoil plates (een soort stans) voor nodig en dan een stansmachine. Die van mij gebruik je als een soort laminator en daarmee kun je de plates niet gebruiken, maar wel weer eigen ontwerpjes maken op de computer en met een laserprinter, of geschikte plaatsjes van internet. Beide types hebben zo hun leuke dingen. Ik heb een van haar plates gebruikt voor de kaart van GerJanne.





En daarna de twee machines gecombineerd. De tulp is van een plate van Ineke en de wybertjes achtergrond is uit de computer. De tulp gekleurd met Copics en uitgeknipt, geplakt op de wybertjes.
GerJanne liet weten het een mooie kaart te vinden, dat is fijn!
Helaas zijn de foto's niet zo geworden als ik hoopte, maar ja. 

Groetjes!

M@rjan

28 opmerkingen:

Margreet zei

Ik ben helemaal onbekend met de hot foil techniek, maar ik vind dit wel een mooi resultaat. Je hebt de tulpen prachtig ingekleurd.
xxx Margreet

Diny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Diny zei

Wow.....hoe je het precies heb gedaan is me niet helemaal duidelijk Marjan.....maar wat een PRACHTIGE kaart heb je voor GerJanne gemaakt!
Groetjes Diny

Marja Sch zei

Ik ben ook niet bekend met de foiltechniek en wist dus ook niet wat er verschillende soorten technieken zijn. Heel mooi hoor zo met die glans erover. Ik snap heel goed dat GerJanne er ook heel blij mee was. Heel hanig dat jullie samen de verschillende technieken nu konden combineren. Groetjes Marja

KarinsArtScrap zei

wat een prachtige kaart Marjan ja met hotfoil heb ik ook niet gewerkt, maar gave techniek

gr karin

Anita van Deur zei

Schitterende kaart met een toffe techniek.

Anoniem zei

Wow…wat een beauty Marjan schitterend!
Ik ken wel de Minc van Heidi Swapp Wow heb hem niet. Ik dacht wel eens aan de Gemini of van Spellbinders maar daar moet je wel speciale stansen voor kopen en dat loopt toch wel in de papieren dus maar even niet!
Maar je kaart is prachtig gemaakt met beide apparaten, knap ook om dat allemaal uit te zoeken.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marfien zei

Het is een prachtige verjaardagskaart geworden, leuk dat jullie op deze manier samen kaartjes kunnen maken. Heb vroeger wel eens zoiets gedaan met een strijkijzer maar dat was niet zo mooi als dit

GerJanne zei

Ja, hij is echt supermooi! Hij schittert zo mooi en als ik er langs loop zie ik dat elke keer. Heel bijzonder.
Misschien moeten we toch eens bij Nelleke gaan uitproberen. Die heeft zo'n apparaat en nog niet vaak geprobeerd volgens mij.

GerJanne zei

??

GerJanne zei

Oh wat raar, mijn reactie typte ik en werd niet geplaatst. Ik schreef dat het inderdaad een heel mooie kaart is en dat het zo mooi glimt en als ik er langs loop zie ik de glinstering. Zo bijzonder. Nelleke heeft een keer zo'n apparaat gewonnen. Misschien moeten we eens bij haar gaan uitproberen...

Martha zei

Prachtig kaartje voor GerJanne, Marjan
Heel mooi gemaakt, ik heb een laminator om te foilen en zo'n speciale foil pen, maar ik heb geen laserprinter dus dat werkt bij mij niet, maarje kunt met bondinpoeder en embospoeder ook leuk effect krijgen met de laminator
Een hotfoilmachine met platen ga ik niet kopen, je kunt per slot van rekening niet alles hebben..
Trouwens met lijm kun je ook foilen geeft ook mooi effect
Jullie zijn leuk bezig geweest en dat is toch super!
Liefs Martha

Scraptastisch zei

Een prachtige kaart heb je aan GerJanne gestuurd en ik heb hem vergroot bekeken en dan zie je de glimmende wybertjes heel goed! De verhoogde Birthday is ook zo mooi op de kaart...heel apart en een bjoetie Marjan!
xx Gerie

Nelleke zei

En of die mooi is Marjan, ik heb hem in het echt gezien en even goed bekeken. Leuk! Groetjes Nelleke

Cards by Cindy zei

Hartstikke mooi hoor! Toevallig vandaag nog zitten kijken voor zo'n hot foil apparaat. Wie weet in de toekomst. Het is erg mooi!

Irene zei

Je doet uitgebreid verslag en bij Ineke is het een en al foil de laatste tijd maar begrijpen doe ik er helemaal niets van 🤣🤣, geeft niks: het resultaat is prachtig en ik zie het glimmen!
XxIrene

Els zei

Je hebt een prachtige kaart gemaakt met de foil al is het lastig op de foto te krijgen. Ik gebruik wel eens foil op de alcohol inkt maar dat werkt weer anders.
Fijne dag en groetjes, Els

Trudy zei

Prachtige kaart en doet me al weer een beetje aan het voorjaar denken!
Ik ben niet zo van die al die kou in de winter!
Groetjes Trudy

alma.heijenk@gmail.com zei

een prachtige kaart!
gr Alma

Crea Astrid zei

Een prahtige kaart heb je gemaakt. Mooi dat glimmende er zo in. Prachtige tekst ook. Lijkt me best moeilijk om met foiling te werken.

Groetjes, Astrid.

Marjolijn van Elsberg zei

Deze is werkelijk prachtig!!!!! Daar zal Ger-Janne blij mee zijn.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een prachtige felicitatie-kaart met die gold foil techniek. Leuk om de twee manieren te combineren. De tulpen heb je weer heel mooi ingekleurd Marjan.
Lieve groetjes Miranda

Wies zei

Zelf ken ik de foil techniek niet, maar het is een hele mooie kaart met prachtige tulpen en leuke wybertjes op de achtergrond.
Groetjes, Wies

Femminde zei

Wow wat een super mooi kaartje!! En met 2 verschillende technieken. Echt tof.
Kom graag naar je kijken wat je nog meer voor moois er mee gaat maken. Maar je mag mij niet overtuigen dat ik het ook moet gaan kopen, haha, want ik heb al veel teveel.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Colinda zei

Wat mooi die glans! Vind het zo'n mooi effect!

Pat zei

The shine of the foiling is beautiful Marjan and I love the tulips and the diamond background looks so pretty and a great finishing touch with the stamped 'happy' and the die cut 'birthday' in white which gives wonderful contrast. Who wouldn't love such a pretty card. x

Rhodé zei

Wat een mooie kaart! Ja, dat glimmende kan soms lastig te fotograferen zijn. Maar volgens mij hebben we toch een aardig goede indruk van je kaart. Ik vind het lettertype van de tekst ook zo mooi.

!neke zei

Heel mooi !!!!!