zondag 1 juli 2018

.. en soms wat anders

... staat er onderaan mijn blogheader.
De afgelopen week zat al snel weer vol met school eindejaars- taken en werk, mijn golfles en oefenen en oppassen, dus weer geen tijd voor kaartjes.
Maar nu lekker klaar met alle administratie en overdrachten, rapporten, groepsplannen en Cito presentatie, dus ... nog twee weken en dan is het zomervakantie. Kids zijn er erg aan toe, ze zijn moe.
Maar ook de juffen en meesters kijken ernaar uit, denk dat iedereen die in het onderwijs zit dit wel zal herkennen.

Wat ik persé wel wilde maken, was een cadeautje voor de beste vriendin van dochter Claire, die onlangs een schattig meisje kreeg: Fenna. Ik ken Esther al vanaf haar vierde jaar en het is echt super dat die meiden al zo lang BFF zijn !
Ik maakte een paar dingetjes met behulp van de Silhouette cameo, die ik eigenlijk te weinig gebruik. Terwijl het toch zo leuk is!



Het "sparkle "woord doet dat ook echt, vooral in de zon, dat zie je hier niet zo.



Nog een paar schattige "muizen" sokjes erbij en op eenvoudige manier ingepakt en zo zal het hopelijk in de smaak vallen.



Nog twee weken, dan is er weer tijd voor van alles en wie weet heb ik tussendoor nog puf voor een kaartje, ik ben ook graag buiten en niet op dat snikhete kamertje. De vijver geeft ook wel weer wat te doen. 
Ik spotte weer een nieuwe bewoner, een mooie groene kikker. In geen jaren meer eentje in de vijver gehad, ik word er blij van. Het moeten er alleen niet te veel worden, want die maken een herrie!!



Ik wens jullie een fijne week, het blijft mooi weer!

Welkom nieuwe volger, ik kan niet zien wie je bent, maar laat eens een berichtje achter, dan kom ik ook langs bij jou.

Groetjes, Marjan

22 opmerkingen:

Diny zei

Wow......jij bent ook van alle markten thuis Marjan.....wat ontzettend leuk gemaakt allemaal! Heel speciaal voor iemand die je al zo lang kent. De kikker in de vijver is mooi om te zien....als hij maar niet teveel lawaai maakt!
Groetjes en een fijne zondag,
Diny

karin zei

Een leuk kraamkadootje Marjan.
Groetjes,
Karin

Marfien zei

Leuke en vrolijke cadeautjes heb je gemaakt, ze zullen zeker gebruikt worden.
Hier begint komende week de vakantie al, door een fusie van verschillende scholen zijn de kinderen woensdag al vrij (de leerkrachten mogen tot vrijdag)
Mooie foto van je nieuwe buren :-)

Maria V zei

Ook weer eens leuk om te doen en vooral voor wie het bestemd is. Heel origineel gemaakt en prachtig geworden.
Ja, die kikkers zitten dus heel dichtbij, begrijp ik. Natuurgeluiden zouden ZEN moeten werken...;)
Fijne zondag en succes de laatste weekjes.

Els zei

Een ontzettend leuk cadeautje heb je gemaakt en schattig zijn die muizensokjes. Lijkt mij erg leuk om te geven.
En de kikkers vind ik super leuk en dat gekwaak is heerlijk.
Helaas hebben wij geen vijver meer, omdat het onderhoud mij veel te veel werk was nu we ouder worden.
Geniet van het mooie weer Marjan.

aussie aNNie zei

Oh how lovely for your friend Marjan, so beautiful...Love the froggie too.xx

Colien zei

Heel leuk, mooi pakket heb je gemaakt voor de kleine Fenne!
Hier ook volop drukte in en rond de vijver: padden, libelles, schaatsenrijdertjes, etc.
grtz. Colien

KarinsArtScrap zei

heel mooi en liefffff Marjan


Gr Karin

Ans Gilbert zei

Wat een lief en schattig kraamcadeautje, leuk met haar naam erop, ook de sokjes zijn leuk. Ik ben géén kikkerfan, maar jij bent vast blij met je nieuwe bewoner
Ansx

Je@net zei

Wat ziet dat er super schattig uit, Marja. Zo'n lief cadeau wordt vast enthousiast ontvangen!
Leuk die kikker...hier een sloot langs het huis, dus volop gekwaak in de vroege en late uurtjes LOL

Kaartenkraam zei

Een schattig persoonlijk kraamcadeautje heb je gemaakt, dat zal zeker in de smaak vallen!

Die kikker vind ik helemaal geweldig, ik zou wel zo een vijver willen!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Wat een tof cadeau heb je gemaakt. De slabbetjes zijn leuk, maar de romper is helemaal geweldig! Dat zal vast en zeker in de smaak vallen.
En je nieuwe vijverbewoner is al groot! Wij hebben elk jaar wel een paar kleintjes in de vijver, heel bescheiden kikkertjes. Geen luid gekwaak, maar af en toe laten ze weten dat ze er zijn.
Sterkte de laatste weken.

Irene zei

Zo'n lange vriendschap en zo'n lief kraampakketje, wát leuk Marjan en al helemaal door de naam van de kleine meid er op en de sparkles overal!
Bijna grote vakantie, stralend weer en een prachtkikker in je vijver...jij kunt niet meer stuk hihi! Toen we de vijver nog hadden kon ik er ook zó van genieten en kabaal amper maar dat is in de grote vijver aan de overkant vd straat wél even anders...blij dat ik achter slaap!

XxIrene

Ellen zei

Heel leuk cadeautje heb je gemaakt en idd heel iets anders...top!
Je nieuwe bewoner ziet er ook prachtig uit!
Groetjes Ellen

Doreen zei

Wow stunning gifts,love them.xxx

Nicole Parmentier zei

Oh wat een lief pakketje heb je gemaakt! Bijna zonde om te knoeien op deze leuke slabbetjes! En dat rompertje... té leuk gewoon! Mijn vakantie komt gelukkig ook al heel dicht bij, morgen mijn laatste werkdag!

Gerrina zei

Wat een gaaf kado! Alles dat je graag elke dag gebruikt als het er zo uit ziet! Zie jou fijne oog voor kleur en proportie erop terug!
Klinkt alsof de "rek"/energie er een beetje uit is, maar na 2 weken vakantie komt die vast wel terug...Geniet er straks van! Groetjes, Gerrina

Martha zei

Hoi hoi Marjan
Woow wat een leuk babykadootje heb je gemaakt voor Fenna, knap zo met de silhouette!
En wat leuk een kikker in eeevtuin!
De laatste looodjes op school, bij ons krijgen ze aanstaande vrijdag vakantie!
Liefs Martha

SylS creaties zei

Wat een leuke en mooie kraamcadeautjes heb je gemaakt! Leuke kikkerfoto! Sterkte met de laatste periode voor de vakantie!
groetjes,
Syl

Ellen zei

Wat leuk, een keer wat anders ;-) Het cadeautje voor de geboorte van Fenna ziet er prachtig uit. De inhoud is trouwens ook top, gaaf gemaakt allemaal. Geniet van de enigszins teruggekeerde rust, het eind van het schooljaar is in zicht :-)

Willy zei

Ohh wat een gave kadootjes heb je gemaakt voor de vriendin van je dochter, echt té leuk!! Succes met de laatste loodjes en straks lekker genieten, hopelijk is het mooie weer dan niet op :)

Sue Lelli zei

Such nice gifts you made! And that frog I could barely see! Quite the camoflage colors!