donderdag 17 maart 2022

Create a smile

Vorige week was op 8 maart mijn lieve teammaatje Cornelie jarig en natuurlijk heb ik ook weer een kaart gestuurd. Geen shaker, ook al houdt ze daar erg van, maar wel een met bloemen, waar ze ook van houdt en een achtergrond waarin haar lievelingskleur turquoise ruim vertegenwoordigd is.



Ik heb er meteen nog maar een gemaakt, die viel iets lichter uit




De achtergronden zijn gemaakt met de "smooshing" techniek. Hierbij stempel je eerst met watermark ink je afbeelding die je daarna met heat embossing bewerkt. Daarna maak je met deze techniek de achtergrond. Het filmpje hieronder maakt alles duidelijk, mocht je daar meer van willen weten:




Ik gebruikte de mooie stempel van Create a smile met zwart embossingpoeder. Ik heb hier en daar de bloemen nog wat gekleurd met Polychromos potlood.
De tekst kreeg ik van vriendin Ineke, die opruiming hield. Het is eigenlijk een grote tekststempel, maar ik heb er strips afgesneden, vond dit wel een heel leuk effect geven en weer eens wat anders.

Fijne dag en geniet maar van het weer, niet te geloven dat het al zo'n tijd voorjaarsachtig is.

M@rjan

24 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wauw prachtige kaarten Marjan in deze kleuren. Geniet van het weer dat word weer goed voor komende week.

Scraptastisch zei

Marjan en techniekjes dat kun je aan jou wel overlaten! Leuk om het ook in het filmpje te zien! Hele mooie kaart heb je gemaakt voor Cornelie! Ik bof ontzettend met mijn vakantie en geniet ook enorm van het mooie weer! Fijne dag verder,
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie kaarten Marjan. Mooie kleuren voor de achtergrond en die zwart geëmboste contouren van de bloemen komen er mooi tegenuit. Heel leuk die tekst op deze manier gebruikt. Vandaag is het hier wat minder, kil en grijs maar verder was het inderdaad heerlijk.
Lieve groetjes Miranda

Trudy zei

Twee prachtige kaarten en leuk dat je allerlei technieken probeert!
Geniet van het mooie weer, het zonnetje begint hier net weer te schijnen!
Groetjes Trudy

KarinsArtScrap zei

het zijn weer 2 prachtige kaarten Marjan.

Gr Karin

Trijntje zei

Prachtige kaarten heb je gemaakt. Supermooie techniek. Vrolijke kaarten met deze mooie kleuren. Lekker buiten genieten. Groeten Trijntje

Marja Sch zei

Wat een mooie kaarten en een leuke techniek. Ik vind beide kaarten erg mooi. Wat leuk dat je het filmpje erbij hebt gezet. Ik ga even kijken. Groetjes Marja

Rhodé zei

Prachtige kaarten, Marjan! Leuke techniek om eens uit te proberen.
Het is inderdaad heerlijk, dit weer. Geniet van deze zonnige dag!

!neke zei

Super mooi !!!!!!

aussie aNNie zei

Beautiful card,
loving the gorgeous design and colours are great. ♥

Ilse zei

Het zijn 2 hele mooie kaarten, ik ben fan!
Groetjes,
Ilse

Diny zei

Twee prachtige kaartjes Marjan.
Wel slim om er meteen nog een te maken!
ja wij genieten ook van de zon....morgen vertrekken we weer richting Kustpad om twee dagen te wandelen!
Groetjes Diny

Gerrina zei

Wat een fijne kleuren op beiden! En een mooi ontwerp; het ligt volgens mij aan je 'mood' of je eerst de kleurrijke bloemen of de tekst ziet... Groetjes, Gerrina

Ellen zei

Weer schitterende kaarten Marjan…heel goed gelukt met deze techniek. Erg leuk!
Gave stempel is dit. Ik ga het ook eens uitproberen, het spreekt me wel aan!
Geniet van het mooie weer, groetjes Ellen

Pat zei

Two fabulous cards Marjan and I love the colour mix for the smooshed backgrounds and the added pretty flowers with just a bit of added colour on them, and great contrast with the black background card and the strip across each with the white embossed sentiment. Such a great idea to cut the text stamp into strips as it works brilliantly. x

Ans Gilbert zei

Twee prachtige kaarten, mooie stempel en ook de achtergrond is heel mooi gedaan. Hier was het vanmorgen wat miezerig, maar later werd het toch mooi weer,
Groetjes
Ansx

Martha zei

Heel mooi deze kleurige kaarten Marjan
Leuke techniek!
Ja het weertje is prima ik geniet er dan ook volop van!
Liefs Martha

Angela zei

Voor nieuwe technieken moet je écht bij jou zijn 😍. Wat heb je weer schitterende kaarten gemaakt Marjan!

Angelique zei

Twee mooie bloemenkaarten, wat een leuke techniek, ik heb het filmpje even bekeken. De zwarte embossing laat de bloemen nog meer "poppen". Mooie voorbeeldkaart voor de challenge strand, leuk gedaan.
lieve groetjes Angelique

GerJanne zei

Prachtige kaarten en deze techniek was ik weer vergeten! Leuk dat je me even herinnert! En die tekststempel... Ineke gaat nog spijt krijgen.
Op deze manier is hij gaaf!
EN ja, ik dahct eigenlijk dat jij de zon had meegenomen? Mijn zusje in Spanje vertelde dat het al ruim 14 dagen slecht weer is en gen zon te bekennen...

Nicole Parmentier zei

Twee prachtkaarten Marjan! Die smooching techniek is inderdaad heel mooi. Ik heb het een tijdje regelmatig gebruikt maar dat zijn altijd van die periodes bij mij. Misschien toch maar weer eens afstoffen dit techniekje..

Gina zei

Wat een prachtige kaart, Marjan ! Ik zie hier ook veel filmpjes met de technieken die je toepast. Er is nog zo veel dat ik eens wil proberen! Ik ben je gaan volgen 😉 Groetjes, Gina

Doris knippenenplakken zei

Hele mooie kaart heb je gemaakt voor Cornelie!
Mooie kleuren en bloemen, groetjes Doris

Els zei

Begrijp niet dat ik deze post gemist hebt maar je hebt 2 prachtige kaarten gemaakt. En deze techniek is ook erg leuk!
Groetjes, Els