donderdag 7 september 2023

Watercolor met 3D embossing


Nog niet heel lang geleden kocht ik bij Paperpads een paar 3D embossingfolders van Spellbinders. Ze zijn slimline, maar natuurlijk hoef je niet de hele folder te gebruiken. Dat deed ik dus niet voor mijn serie kerstkaartjes. Ze zijn niet groot, ongeveer 13x9 cm.




Glitter...het mag met kerst!



Zachte kleurtjes en een Poinsettia in dezelfde tinten, hier zit glans aan maar dat zie je niet zo goed



En brons tinten voor een meer klassieke uitstraling, ook met glans en bling

Allemaal gemaakt met watercolor van Daniel Smith op wit watercolor papier van Ranger. Dat is lekker stevig en met zo'n folder heb je dat wel nodig. Eerst iets nat sprayen voor je het erdoorheen draait , dat levert het mooiste resultaat op.

De kaartjes doen mee aan de wekelijkse challenge van 52WTC.

Wat een ander weer deze week! De zomer is niet afgelopen, dat blijkt wel.
Dinsdag weer op de golfbaan gelopen, eigenlijk te warm voor mij 's middags en nauwelijks beschutting tegen de zon, maar Ineke heeft me niet hoeven reanimeren ;) 
Aanstaande vrijdag nog een keer met een andere vriendin, maar dan in de ochtend en op een andere baan. Het ziet ernaar uit dat het volgende week ook nog mooi weer is.

Groetjes!

M@rjan

30 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Het zijn prachtige kaarten en ik houd van die ijzige tinten. Die met de brons tinten heeft een geweldig chique uitstraling en is heel leuk met de mistletoe.
Groetjes, Caroline

Bernadet zei

Die zijn prachtig geworden Marjan!
Geweldige kleurtjes zo, vooral dat brons heeft een stoere uitstraling. Alhoewel ik ook dol ben op die blauwsige/goene labels!

Colien zei

Geweldig mooie kaarten, erg gaaf!
grtz Colien [52WTC]

Irene zei

Beeld en beeldschoon, prachtige tinten Marjan! Ik dacht al 'super golf weer' maar beter niét in de middag 😉. Geniet er van!Hier hele dagen buiten/lezen op het (windstille 👍) terras!
XxIrene

Marja Sch zei

Wat een schitterend kaarten heb je gemaakt met heel verschillende uitstraling. Super mooi. Goed insmeren hoor als je gaat golfen. Lekker genieten van het mooie weer. Groetjes Marja

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartjes met de mooie kleuren en bloemen
groetjes ellen

KarinsArtScrap zei

wow wat een gaaf effect geeft dat, moet ik een keer uitproberen, ik heb ook nog 3d embossing folders liggen van kerst.
het zijn prachtige kaarten geworden

gr karin

Colinda zei

Super mooi zijn ze met die mooie tekst stans!!

Martha zei

Prachtige kerstkaarten, Marjan
Zelf ben ik ook met 3D embosgpfolders bezig maar dan op een andere manier als jij, je ziet het de komende tijd op mijn blog verschijnen
Geniet van het mooie weertje, doe ik ook!
Liefs Martha

Anoniem zei

Ze zijn alledrie weer een lust voor het oog Marjan, en je hebt ook prachtige kleuren gekozen.
DS verf is ook schitterend om mee te werken.
Ik kom de deur niet uit hoor met deze hitte ppff…boodschappen doen we nog steeds online!
Sterkte als je morgen toch gaat golven, hopelijk kun je al om 7 uur terecht haha!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

marian zei

Prachtige kerstkaarten heb je gemaakt en alle drie totaal verschillend van kleur en motief. Leuke techniek met de embossing folders.
Groetjes van Marian.

Gerrina zei

Mooi zijn ze alle 3, en gaaf niet in de klassieke kerstkleuren! Ik ben het meest weg van de bronzen; zo warm en apart! Groetjes, Gerrina

Annemarie en Merit zei

Wauw, wat een prachtige kerstkaartjes heb je gemaakt. Ze zijn stuk voor stuk schitterend! Leuk dat je meedoet bij 52 weeks to Christmas!

Liefs, Merit en Annemarie
DT52WTC

Anoniem zei

Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt! Die bronskleur spring er wel uit vind ik! Prachtig gedaan! Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

Angélique zei

Wow, wat een prachtige kaarten Marjan! Eerst dacht ik: die bronze is absoluut de mooiste, maar na nog even kijken naar alle drie vind ik er niet 1 mooier dan de anderen.

Diny zei

Wat een prachtige serie heb je gemaakt Marjan!
Goed dat je de embossingfolders voordelig kon kopen....en leuk om ze meteen uit te proberen!
Groetjes en geniet van het mooie weer,
Diny

!neke zei

Gave serie zo !!!!!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauwww wat zijn ze mooi, ik ben helemaal weg van de kleuren van de eerste twee. Schitterend met een hoofdletter. De bronskleurige is ook mooi maar de kleuren van de eerste twee...echt wauw. Het is inderdaad hoogzomer buiten. Gelukkig dat Ineke niet hoefde te reanimeren ;)
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC Marjan.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Kaartenkraam zei

Schitterende kaarten zijn het alledrie, weer heel mooi de kleuren die je hebt gebruikt.
Hoewel ik een blauw fan ben, springt de Bronzen versie er voor mij uit, heel erg mooi!
Die hitte hoeft voor mij niet, sinds de chemo en nu de hormoonkuren kan ik er helemaal niet meer tegen.

groetjes van Ank

Anita van Deur zei

Wauw!! Wat een schitterende serie, die brons kleurige super mooi!

joke zei

Wat een gave kaarten, de onderste in het brons is heel mooi!
Groetjes Joke

Pat zei

All three are very pretty and I think the background 3D embossing is gorgeous Marjan, and how different they are. I love all the snowflakes on the first in the icy purples, and then the poinsettia looks geat on the second and the soft bluey green is beautifu, and then the metallic tones with the mistletoe which is really glitzy, and the large die cut and stamped sentiment works brilliantly on each. I think you are to be commended for managing to play golf in this heat. I think I would have opted for the shade of a tree with a cool drink..lol. x

Margreet zei

Ze zijn alle 3 prachtig en door de kleuren zó anders.
Pfff, wat zal dat warm zijn geweest op de golfbaan.
Veel plezier morgenochtend. Dan zal het vst aangenmer zijn.
xxx Margreet

Wies zei

Drie hele mooie kaarten. Vooral de bronskleurige kaart met mistletoe vind ik prachtig. Succes morgen op de golfbaan.

Trijntje zei

Wat heb je prachtige kaarten gemaakt. Vooral de bovenste twee… die zachte kleuren ik zo mooi! Inderdaad warm in de zon… wij fietsen veel op dit moment en dat is heerlijk. . Veel plezier op de golfbaan . Het mooie weer mag van mij nog wel even aanhouden.Groeten Trijntje

Marfien zei

Mooie kaarten heb je gemaakt met waterverf en de embossingfolder, zo leuk om met dezelfde techniek zulke verschillende kaartjes te maken, het glitter maakt het af

Ingrid Reyners zei

Wat een mooie kaarten Marjan, ze zijn totaal verschillende alleen al door de kleuren..Mooie embossingfolder is het. Wat heerlijk samen op de golfbaan met Ineke, als je geen beschutting hebt is het best warm in de middag. Gezellig dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

Rhodé zei

Wat een verschillend effect als je voor andere kleuren kiest! Maar het is allemaal mooi. Zo'n embossingfolder kun je echt op veel manieren gebruiken. Toch doe ik het zelf bijna nooit. Ik denk er gewoon niet aan. Terwijl het toch heel leuk is!

Crea Astrid zei

Drie prachtige kerstkaarten zij het geworden. Allemaal toch weer verschillend. Mooie embosmal ook.

Groetjes, Astrid.

Jantine zei

Heel mooi met die aquarel en embossing, Marjan! En hopelijk heb je afgelopen vrijdag ook lekker gegolfd, niet te heet?
Het is ook vandaag nog warm, maar vanavond komt het onweer...
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC