dinsdag 28 december 2021

Wallpaper set Altenew digitaal

De kerstdagen weer achter de rug. De brunch was heel gezellig. Helaas werd ik daarna steeds meer gammel van de Moderna prik die we vrijdag kregen. Hiervoor hadden we Pfizer. Dus vroeg bedje in en de volgende dag was het weer over.

Via vriendin !neke bestelde ik de nieuwe set in Amerika van Altenew: Wallpaper Art. Zij een andere dan ik. Ik vind het een schitterende set. 
's Avonds in bed kreeg ik ineens het idee om te proberen de set te digitaliseren d.m.v. scannen en dan losknippen in Photoshop. En whaha... het is gewoon gelukt!! Wel een werkje, maar leuk.

Door de set te digitaliseren kun je op een Photoshop achtergrond afdrukken en inkleuren, weer eens wat anders. Ik heb dat eerder gedaan met een digistempel. Ik maakte er een geheel digitale kaart van, met digi papier en deze nu digitale stempels.




Ik vind het een leuk experiment. 
Vinden jullie dit nu nog een zelfgemaakte kaart, al is het niet op de traditionele manier met stempels + inkt zetten en achtergrondjes uit een blokje?

Groetjes,

M@rjan

27 opmerkingen:

Els zei

Wouw Marjan, Een pracht kaart heb je gemaakt en deze kaart lijkt echt niet op een zelfgemaakte kaart. Zo te lezen heb je er heel wat werk mee gehad, maar het resultaat is super mooi! Grappig dat zulke ideeën in bed ontstaan.
Jammer dat je na je booster niet helemaal fit was.
Groetjes, Els

Anita van Deur zei

Hij is prachtig, je hebt het allemaal zelf gedaan het is een super idee!
Jammer dat je niet zo lekker werd van de booster. Fijne dag.

Rhodé zei

Slim bedacht! Het is echt een prachtige kaart geworden. Ik denk dat ik het zelfgemaakt zou noemen, je hebt het ten slotte zelf bedacht en uitgevoerd. Handgemaakt is ie niet echt, maar dat maakt toch niet uit?! Dit is een mooie manier van zelf originele kaarten maken.
Gelukkig was je weer snel opgeknapt na je prik!

Marja Sch zei

Heel mooi gedaan. Ik ben niet bekend met Photoshop, maar ik kan me voor stellen dat het een heel werk is. Groetjes Marja

Trijntje zei

Het ziet er prachtig uit. Al kijkt het maken best ingewikkeld…. Dat komt omdat ik helemaal niet thuis ben in de foto programma’s…. Maar de kaart is erg mooi zo. Veel plezier met je leuke nieuwe set. . Alvast een mooie jaarwisseling en de beste wensen voor 2023. Groeten Trijntje

Colinda zei

Vind hem erg mooi geworden!!
Groetjes,
Colinda

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kaart Marjan en ook dit is een zelfmaak techniek. Ik vind computers te ingewikkeld dus waag ik me er niet aan. Jammer dat je niet lekker was na je booster, ik mag 5 januari, ben benieuwd.
Lieve groetjes Miranda

Crea Astrid zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Knap hoe je het zo bij elkaar verwerkt hebt op de computer. Mooie tekst ook.
Wel balen dat je dan niet lekker bent geworden van de prik. Gelukkig dat het de volgende dag over was.

Groetjes, Astrid.

Trudy zei

Prachtige kaart en je hebt de kaart niet gekocht maar zelf gemaakt dus het is nog steeds een zelf gemaakte kaart vind ik!
Groetjes Trudy

KarinsArtScrap zei

een hele mooie kaart Marjan chique

gr karin

Pat zei

So sorry to hear you did have some after effects of your booster but at least you were feeling better the next day. I think this looks great Marjan and is still a handmade card, and the background has a modern feel with the black and white stripes and the pink polka dots which go with the beautiful white flowers and black leaves..how clever of you to be able to digitalise this..brilliant! x

GerJanne zei

Ha Marjan,
gelukkig dat het snel over was, de gevolgen van de boosterprik.
Je kaart is prachtig en zeker zelf gemaakt. Tenminste zelf ontworpen en uitgedacht. Knap dat je zo handig bent met Photoshop.. Dan heb je dus nog veel meer mogelijkheden als kaartenmaakster!

Ans Gilbert zei

Het is een prachtige kaart én zelfgemaakt want je hebt er een hoop werk mee gehad,
Groetjes
Ansx

Marfien zei

Vind het wel een zelfgemaakte kaart, alleen op een andere manier, stempels kun je ook op verschillende manieren gebruiken toch?
Print je de kaart ook uit?
Grappig, ik heb 2x moderna gehad, geen last, de derde was pfizer, en daarna ook wat vroeger naar bed . . .

Aartje zei

wow Marjan, Schitterend. Op een andere manier zelfgemaakt, maar zeker niet minder mooi.
Een winkel bij mij in de buurt verkoopt ook Altenew: https://webwinkel.scrap-co.nl/merken/altenew
Groetjes Aartje

Martha zei

Heel mooi dit kaartje Marjan,
natuurlijk is het een zelfgemaakte kaart, jij hebt het toch ontworpen?
liefs Martha

Ellen zei

Schitterend weer Marjan…ik zou echt niet weten hoe ik dit zou moeten doen want voor mij is dit abracadabra hoor! 🙈
Petje af voor zulke handige mensen op de pc!
Jammer dat je zo’n last had van de boosterprik…ik alleen een zere arm.
Je hebt hem iig binnen!
Hele fijne jaarwisseling met elkaar en een mooi en gezond 2022 gewenst!
Groetjes Ellen

Wies zei

Prachtige kaart Marjan. Knap dat je dat allemaal uitvogelt op de pc met Photoshop. Het is weer een andere invulling van een zelfgemaakte kaart.
Een kaart met een combinatie van digitaal en handmatig is denk ik ook wel mogelijk.
Prettige jaarwisseling!
Groetjes, Wies

Willy zei

Gelukkig ben je weer opgeknapt!En wat ben je toch vindinrijk, echt van alle markten thuis! Ik vind het een heel geslaagd experiment, prachtige kaart!

Kaartenkraam zei

Ik vind het een prachtige kaart maar ik zou het niet meer handwerk noemen. Vroeger maakt ik op deze manier mijn eigen 3-d plaatjes. Dus ik drukte ze dan meerdere keren af en knipte ze deels uit.
ik vind het een heel mooi ontwerp en de combinatie van zwart/wit met de roze dots is prachtig!

Fijne jaarwisseling!

groetjes van Ank

Gerrina zei

Blij dat je weer beter bent! En hoe heerlijk dat je steeds weer nieuwe dingen probeert! Deze is weer heel mooi geworden! (en hoe meer je dit doet hoe beter/sneller het gaat) Groetjes, Gerrina

aussie aNNie zei

Lovely project and stunningcolours. Impressive.
Happy New 2022.

Doris knippenenplakken zei

Eerst en vooral een gelukkig Nieuwjaar en alles goeds voor 2022!
Wat een prachtige kaart Marjan!
Gelukkig was het snel over ik heb een dag of drie wel mottig geweest van de boosterprik.
Groetjes Doris

Sandra zei

Ik vind het een hele mooie kaart en ondanks het digitaal is gemaakt, is het toch een zelfgemaakte kaart. Ik weet hoeveel werk ook daar in kan zitten dus een geslaagd experiment is het zeker Marjan! :) De beste wensen voor 2022 met vooral veel creativiteit en gezondheid!
Groetjes, Sandra

Rajani Rehana zei

Beautiful blog. Happy new year ��

Cornelie zei

Ik vind het een plaatje, maar dat wist je al. Creativiteit in a different way. Super tof juist. Wou dat ik het kon😄💙