donderdag 20 april 2023

Encaustic kerst


Bij de encaustic workshop van Gonnie maakten we meerdere probeersels. Van een daarvan heb ik een stuk afgesneden om er een kerstkaart mee te maken:




Het enige wat ik heb toegevoegd zijn de silhouetten van het hert en de boompjes en uiteraard een tekst in matzilver en kleine sterretjes. Inmiddels heb ik de benodigdheden gekocht en ga er zeker meer mee maken 😃. Je kunt er namelijk ook stempels bij gebruiken of zelf met een stylus tool kleinere motieven op aanbrengen, dat gaat nog een boel experimenteren worden dus.

De kaart doet mee met 52WTC deze week.

De gewenste nummers van mijn weggevertjes zijn opgeschreven, op 30 april maak ik de winnaars bekend.

Fijne dag nog!
M@rjan

32 opmerkingen:

Els zei

Je hebt een super mooie kerstkaart met deze techniek gemaakt en wat fijn dat je er nu een nieuwe creatieve hobby erbij hebt.
Groetjes, Els

Nancy Soetaert zei

Toffe techniek, ooit eens gedaan op een workshop. Tof om dit te combineren met stempels.
Heel mooie kerstkaart.
Fijne donderdag
Nancy 52WTC

Martha zei

Prachtig resultaat Marjan
Het mooie van encausting is dat het nooit hetzelfde is en dat het je steeds blijft verrassen,
Leuk met die silhouetstempeltjes
Fijne dag liefs Martha

Irene zei

Ik ben ver van huis en zie het Noorderlicht als ik deze kaart bewonder, wat mooi en zo gaaf met die zwarte silhouetten!
XxIrene

Caroline Cards zei

Wauw Marjan wat is dit mooi. De achtergrond is werkelijk prachtig en mooi gecombineerd met de stempels en tekst. Deze techniek lijkt me heel leuk!
Groetjes, Caroline

Epie zei

Wat n bizondere kerstkaart Marjan , nieuwe techniek erbij
Bedankt voor je mooie kaart ontvangen op mijn verjaardag
Groetjes Epie

Annemarie en Merit zei

wat een schitterende achtergrond heb je gemaakt, begrijp dat je enthousiast bent en meer wilt gaan proberen, wij zien graag de resultaten., een prachtige kaart is dit.
Fijn dat we je vandaag weer zien op kerstkaarten donderdag.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Anita van Deur zei

Kan niet anders zeggen dan Wauw wat is mooi!!

Jantine zei

Wat een schitterende achtergrond, Marjan! Prachtig met die silhouette stempels er op. Leuke techniek, denk ik!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Doris knippenenplakken zei

Wat een prachtig resultaat! Een pracht van een kaart.Groetjes Doris

Yvonne zei

Wat een mooie achtergrond heb je gemaakt Marjan, het ziet er zo bijzonder uit.
Ik ben benieuwd naar nog meer experimenten.
De kleuren passen zo prachtig bij elkaar.
Zo leuk om zoveel verschillende kerstkaarten te zien bij iedereen op donderdag.

Groetjes, Yvonne.

Rhodé zei

Wauw, dat is echt heel mooi! Dit leent zich goed voor zo'n mooie lucht. Ik ben benieuwd wat je er de komende tijd nog meer mee gaat maken.

Marja Sch zei

Wat een mooie kerstkaart heb je met deze achtergrond gemaakt. Zo leuk om op donderdag al die verschillende kaarten voorbij te zien komen. Groetjes Marja

Kaartenkraam zei

Je maakt mij ook weer helemaal enthousiast voor deze techniek, ik moet de materialen ook maar weer eens opzoeken! Het feit dat je het als achtergrond voor je kaarten kunt gebruiken vind ik zo leuk.
Deze kaart is prachtig geworden!

groetjes van Ank

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kerstkaart heb je gemaakt met deze techniek.
Ik ben benieuwd wat je met je nieuwe spullen gaat maken, maar dat zal vast erg mooi worden. Volgens mij ben je overal wel goed in.

Groetjes, Astrid.

!neke zei

Super gaaf !!!!

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met de paarse achtergrond en de silhouet stempels
groetjes ellen

alma.heijenk@gmail.com zei

wow wat een mooie achtergrond verwerkt tot kerstkaart.
ben benieuwd naar het vervolg van deze techniek.
gr Alma

Diny zei

Wow....dit is echt heel erg gaaf gedaan Marjan....wat een prachtige kaart!
Groetjes Diny

Pat zei

What a fabulous background and it really has the look of an evening sky and the snow slopes at the front, and the added deer and trees, and the silver stars and sentiment look great. I look forward to seeing more of these wonderful backgrounds Marjan. x

Margreet zei

Wat een schitterende achtergrond. De silhouetten staan er erg mooi op, net als de tekst en kleine sterretjes.
Ik heb je vorige post gemist, dus die ga ik nog even lezen. Ben wel benieuwd naar het proces.
xxx Margreet

joke zei

Wat een gave kaart met encaustic gemaakt, mooie details verder erop.
Groetjes Joke

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart met deze prachtige achtergrond. Mooie kleuren. Het tafereeltje is zo leuk erop. Groeten Trijntje

Angélique zei

Een prachtige kaart! De achtergrond lijkt niet alleen ol het Noorderlicht, maar nog eerder doet het mij denken aan een zijde doek, die nonchelant ligt.
De silhouettestempels doen het goed op zo'n achtergrond.

GerJanne zei

Prachtig! Wat een mooi effect, met dei zwarte boompjes en het hert en natuurlijk de zilveren tekst. Ik ben heel benieuwd hoe je ermee aan de slag gaat, met je nieuwe spullen. Dat gaan we vanzelf zien natuurlijk.

Gerrina zei

Mooi!! Geeft een feeërieke sfeer zo! Groetjes, Gerrina

Trudy zei

Wow je hebt weer een schitterende kerstkaart gemaakt!
Groetjes en alvast een fijn weekend, Trudy

KarinsArtScrap zei

een mooie kaart heb je ermee gemaakt Marjan

gr karin

Scraptastisch zei

Had ik bijna gemist deze kaart en wat goed dat je er op kan stempelen, de silhouetten komen er prachtig op uit. Ik snap dat je helemaal in je nopjes bent door deze techniek na de workshop! Kom maar op met nog meer experimenten!!! ☺
xx Gerie

Marlies zei

Een prachtige kaart Marjan. Wat een mooie achtergrond heb je gemaakt. Een mooi sfeervol tafereel met de bomen en de hert erbij. groetjes, Marlies

bolletjelucky.blogspot.com zei

Met mijn oog gaat het beter dus kom ik even genieten van deze sprookjesachtige kerstkaart Marjan. Je hebt echt diepte gecreëerd met de verschillende kleuren. Het is een plaatje, experimenteer jij maar vrolijk verder :)
Lieve groetjes Miranda

Wies zei

Hele mooie achtergrond voor de kerstkaart met silhouetten van het hert en de bomen. Je hebt er dus een hobby bij😀 Leuk om van alles uit te proberen.
Groetjes, Wies